• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187395
+
-

قاضی القاعده در جزیره‌العرب کشته شد

دریچه
قاضی القاعده در جزیره‌العرب کشته شد

گروه تروریستی القاعده شاخه شبه‌جزیره عربستان، کشته شدن یکی از سرکرده‌های برجسته خود را در حمله پهپادی تأیید کرده است. در بیانیه این گروه آمده که «حمودبن‌حمودالتمیمی» ملقب به «ابوعبدالعزیز العدنانی» در حمله پهپادی آمریکا به خانه‌ای در استان مأرب یمن کشته شده است. گروه تروریستی القاعده در برخی مناطق یمن فعالیت‌هایی دارد و فرماندهان آن بارها مورد هدف قرار گرفته‌اند.
به‌گزارش وب‌سایت العربی‌جدید، التمیمی مسئول اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای القاعده در شبه جزیره عربستان بوده که به همراه التمیمی، ابوناصرالحضرمی یکی از نزدیکان او نیز کشته شده است. التمیمی از قبیله تمیم در عربستان بوده و پیش از آنکه مأموریت رسانه‌ای شاخه شبه جزیره عربستان القاعده را داشته باشد، مسئول مدیریت عملیات‌های خارجی این گروه بوده است.
خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به موقعیت برجسته التمیمی نوشته که او حدود 4سال در عربستان زندانی بوده و سپس در سال ۲۰۱۳ بعد از آزادی، این کشور را به مقصد یمن ترک کرده است. بنا براین‌گزارش، التمیمی قاضی گروه القاعده در جزیره‌العرب و رئیس شورای رهبری آن بوده است.
منابع محلی در استان مأرب یمن هفته گذشته اعلام کرده بودند که ۲ نفر در حمله پهپادی آمریکا در این استان کشته شدند. این منابع گفته بودند که پهپاد آمریکایی، منزلی در منطقه «حصون‌آل جلال» در الوادی واقع در شرق مأرب را بمباران کرده که منجر به کشته شدن 2نفر شده است؛ هویت این افراد در آن زمان اعلام نشد. تقریبا یک‌ماه پیش نیز منابع خبری از حمله پهپادی آمریکا به استان نفت‌خیز مأرب در شمال شرقی یمن خبر داده بودند. به‌گفته این منابع، یک فروند پهپاد ارتش آمریکا به یک خودرو هنگام توقف در پمپ بنزینی در منطقه الصمده در بخش دشت عبیده حمله کرد. در این حمله «حسان الخضرمی» از سرکردگان ارشد گروه تروریستی القاعده و برادرش کشته شدند.
القاعده شاخه شبه جزیره عربستان در سال‌های اخیر به‌دنبال جنگ داخلی در یمن توانسته است مناطقی را تصرف کند. این گروه از یمن به‌عنوان پایگاهی برای حمله به اهداف غربی ازجمله تلاش برای بمب‌گذاری در یک هواپیمای آمریکایی در سال ۲۰۰۹ استفاده کرده است. به‌گفته منابع محلی، این گروه تروریستی در بعضی از قبیله‌های یمن نفوذ دارد و از بخش‌های بیابانی این کشور به‌عنوان منطقه استقرار خود استفاده می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید