• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187360
+
-

ورود به مدارس نمونه‌دولتی از مسجد قدس محله مشیریه

بچه‌های مسجد
ورود به مدارس نمونه‌دولتی از مسجد قدس محله مشیریه

چند قدم آن سوی بزرگراه بعثت، مسجد‌قدس شهرک‌سجادیه در محله مشیریه که درست شبیه به قدس شریف ساخته شده، خودنمایی می‌کند. در این مسجد علاوه بر برپایی نمازهای یومیه و جلسات قرآن‌خوانی، برنامه‌های فرهنگی پرباری ویژه دانش‌آموزان و اهالی به کمک جوانان همین محله برگزار می‌شود. اینها را منصور رجب‌نیا، مسئول کانون فرهنگی مسجد، می‌گوید: «شهرک سجادیه حدود ۷هزار نفر جمعیت و هزار‌و۵۰۰ واحد مسکونی دارد. تأمین نیازهای فرهنگی این جمعیت بر عهده‌ سراهای محله و مساجد است. برای این منظور از ظرفیت جوانان این محله استفاده می‌شود که در مرکز بسیج مسجد فعالیت و حضور تأثیرگذاری دارند.»
رجب‌نیا می‌گوید که کلاس‌های قرآن ویژه کودکان و نوجوانان، همچنین آموزش زبان انگلیسی ازجمله کلاس‌های فعال واحد فرهنگی بسیج مسجد قدس است. کلاس کامپیوتر هم داریم که طبق زمان‌بندی برگزار می‌شود. در مسجد قدس کلاس‌های تقویتی و کلاس‌های آمادگی آزمون نمونه‌دولتی هم ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود که از این کلاس‌ها دانش‌آموزانی به مدارس نمونه‌دولتی راه یافته‌اند. کلاس‌های مسجد با حداقل هزینه برگزار می‌شود. با این حال اگر هنرجویی مشکل مالی داشته باشد دست خالی از مسجد بیرون نمی‌رود. مسجد جامع قدس همچنین کتابخانه‌ای با یک‌هزار جلد کتاب آموزشی و مذهبی دارد که اعضا می‌توانند با پرداخت ۲هزار تومان از این منابع استفاده و ساعتی را در فضای آرام کتابخانه به مطالعه بنشینند.
نزدیک بودن مسجدجامع قدس به پایانه‌جنوب پای مسافران را هم به این مسجد باز کرده است. بارها پیش آمده که مسافران نیازمند، مهمان مسجد شده و با کمک نمازگزاران و جوانان سفره‌هایی برای آنها پهن می‌شود و در حد توان از آنها پذیرایی می‌شود. کمک به زنان سرپرست خانوار و اشتغال‌زایی برای آنها نیز در این مسجد انجام می‌گیرد.
تهیه جهیزیه، خرید اقلام برای نوعروسان نیازمند و توزیع بسته ارزاق از دیگر اقداماتی است که در مسجد انجام می‌شود. مسجد قدس هر ‌ماه با تحویل اقلام اساسی یا ارائه بن نیم‌بها، خرید کالا را برای شهروندان نیازمند محله آسان می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید