• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187359
+
-

عضویت ۴نسل در گروه سرود نوید محله یافت‌آباد

کار خوب
عضویت ۴نسل در گروه سرود نوید محله یافت‌آباد

گروه سرود نوید یافت‌آباد با اجرای بیش از ۱۲۰ برنامه در اعیاد و مناسبت‌های ویژه، ازجمله مراسم تشییع شهدای مدافع حرم و جشن‌های دهه مبارک فجر، نام مسجد محله را سر زبان‌ها انداخته و در جشنواره‌های متعدد عناوین و رتبه‌های ممتاز به‌دست آورده است. چندوچون شکل‌گیری این گروه برای خودش حکایتی دارد.
گروه سرود نوید یافت‌آباد به همت حاج احمد کمیجانی و با حضور بچه‌های دوران دفاع‌مقدس‌ که اغلب‌شان متولدان دهه‌های پنجاه و شصت هستند در سال ۱۳۶۴ در مسجد امام حسین(ع) شکل گرفت. جالب اینکه این گروه سرود پس از گذشت چند دهه فعالیت و حضور چندین نسل از بچه‌های مسجدی در آن، امروز هم صاحب نام و جایگاه است.
حاج داوود برجلو، مربی‌ گروه سرود‌ که خودش در نوجوانی به این گروه پیوسته، خاطراتش را مرور می‌کند: «بیشتر تمرینات گروه سرود نوید در پایگاه مقاومت بسیج شهید جعفرآبادی انجام می‌شد. در آن سال‌ها که مقارن با دوران دفاع‌مقدس بود، گروه سرود فقط ۲۰ عضو ثابت داشت که در مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا سرودهای‌ حماسی می‌خواندند.»
جالب اینکه اکنون، پس از گذشت نزدیک به ۴ دهه از تشکیل گروه سرود نوید یافت‌آباد، کودکان و نوجوانان دهه‌های هشتاد و نود در گروه عضویت دارند و همان اهداف و برنامه‌های ارزشی را دنبال می‌کنند. اعضای گروه سرود نوید یافت‌آباد از لحاظ اخلاقی، تحصیلی و فرهنگی نمونه هستند و در بینشان حافظ قرآن از یک تا سی‌جزء قرآن دیده می‌شود. اگر به کارنامه درسی بچه‌ها نگاه بیندازید، می‌بینید که از دانش‌آموزان ممتاز و شاگرد اول هستند.
برجلو درباره یکی از اجراهای تأثیرگذار و ماندگار گروه سرود نوید با عنوان «قصه مجید» در مراسم سالگرد شهادت «مجید قربان‌خانی»، از شهدای مدافع حرم محله یافت‌آباد، به نکاتی اشاره می‌کند: «شعر این سرود در مدت زمان کوتاهی با کمک نویسندگان آماده شد و به زیباترین شکل توسط گروه سرود نوید در محضر خانواده معظم شهید به اجرا درآمد و در شبکه‌های اجتماعی از آن استقبال شد و دست‌به‌دست چرخید.»
 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید