• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187349
+
-

اهمیت 2 موضوع آب و آلودگی هوا در اصفهان

رئیس قوه قضاییه در سفر خود به اصفهان، بر رفع مشکلات اصلی استان تأکید کرد

خبر روز
اهمیت 2 موضوع آب و آلودگی هوا در اصفهان

رئیس قوه قضاییه روز گذشته (دوشنبه 15اسفند) در هجدهمین سفر استانی خود وارد استان اصفهان شد‌.
به گزارش همشهری، دیدار با تولیدکنندگان و صنعتگران، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان اصفهان، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان اصفهان بود. سایر مسئولان عالی قضایی در سفر به استان اصفهان، هر یک به نقاط مختلف این استان رفتند تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آنها تا حد امکان، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

سرمایه انسانی کارآمد در اصفهان
غلامحسین محسنی اژه ای، با حضور بر مزار یکی از شهدای گمنام ‌در این استان، به مقام شامخ این شهید و تمامی شهدا ادای احترام کرد.
وی همچنین در دیدار با تولیدکنندگان، اصناف و کارآفرینان استان اصفهان با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در هر کشور، استان اصفهان را استانی پرظرفیت و از لحاظ نیروی انسانی کارآمد دانست و گفت: باید در کشور به این باور برسیم که تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم و تا آنجا که ممکن است، واگذاری امور به مردم را تسهیل کنیم.
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: شما فعالان اقتصادی در صنف‌ها و اتحادیه‌های مختلف باید در زمینه افزایش و ارتقاء آگاهی‌های مردم در حوزه مسائل اقتصادی، تلاش‌ها و اقدامات بیشتری را ترتیب دهید؛ ما نیز در قوه قضاییه یکی از وظایف مان، افزایش و ارتقاء آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم است که در این زمینه آنطور که باید و شاید، نتوانسته‌ایم به مسئولیت خود عمل کنیم و ضروری است که در این مقوله، تلاش بیشتری را انجام دهیم.

مسئله آب و آلودگی هوا، 2 موضوع حیاتی اصفهان
غلامحسین اژه‌ای، به برخی از مسائل و مشکلات استان اصفهان ازجمله؛ موضوع آب و آلودگی هوا اشاره داشت و بر ضرورت حرکت مجدانه‌تر در مسیر رفع این مشکلات، تأکید کرد. رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: در اصفهان مسئله مهم، موضوعات آب، حقابه، خاک و فرونشست است و مسئولان استانی و به فکر این موضوع هستند و استاندار تمام تلاش خود را بر این موضوع گذاشته است؛ هرچند مسئولان و بخش‌های خصوصی هم به‌طور ویژه به‌دنبال این موضوعات هستند. وی گفت: آلودگی هوا مسئله‌ مهمی است؛ زیرا به‌تدریج به انسان‌ها آسیب می‌رساند اما گاهی از آن غافل می‌شویم. این مسائل در اولویت مسئولان استان و کشور خواهد بود و آنچه در توان داریم، برای این استان انجام خواهیم داد. رضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز طی سخنانی اظهار کرد: چنانچه اصفهان بخواهد همچون گذشته، نقش تاریخی خود را ایفا کند، می‌طلبد که مسئولان مردم این استان را یاری کنند.
وی با بیان اینکه مشکل فرونشست و آلودگی اصفهان که به معضل بزرگی تبدیل شده، نیاز به یاری و کمک ویژه مسئولان دارد، گفت: انتظار این است که حسب ماموریتی که برای استان اصفهان در نظر گرفته شده، برای حل و فصل مشکلات و مسائل اصفهان نیز به‌صورت ویژه عمل و تدبیر شود.

غرس یک اصله نهال میوه

رئیس قوه قضاییه در این سفر که همزمان با 15اسفند، روز درختکاری و منابع طبیعی بود، یک اصله نهال میوه را غرس کرد. وی گفت: حفظ و صیانت از محیط‌زیست و طبیعت و تلاش برای بهبود آن، یک امر همیشگی و مستمر است و به مقطع زمانی خاصی محدود نمی‌شود، اما امروز با توجه به نوع فعالیت‌های بشر، نیاز آحاد مردم به هوای پاک بیشتر شده است؛ لذا کاشت درخت و نگهداری از طبیعت و سبز کردن محیط‌زیست، وظیفه و مسئولیتی است که ضرورت توجه به آن مضاعف شده و این امر، هم می‌تواند در نشاط مردم و ایجاد هوای پاک، مؤثر و هم برای نسل آینده، نویدبخش زندگی بهتری باشد.
امیدواریم مسئولان و مردم در احیا‌ و نگهداری زمین‌ها، جنگل‌ها و مراتع و هر آنچه را که مرتبط با آب و خاک و زمین و درخت است، اهتمام جدی داشته باشند.

شعبه خاص برای مسمومیت دانش‌آموزان
رئیس قوه قضاییه در جریان این سفر، عوامل مسمومیت دانش‌آموزان را مفسد فی‌الارض خواند و از رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان نیز خواست، شعبه خاصی به این موضوع اختصاص داده و افراد احراز شوند و براساس مقداری که احراز می‌شود، حتماً با آنها برخورد شود.
وی یادآور شد: سلامت جان و روان دانش‌آموزان برای ما فوق‌العاده حائز اهمیت است.
در اینکه ‌ این اتفاقات کار سازمان‌یافته و کاری است که دشمن یا ایجاد کرده و یا در حال سوءاستفاده یا نهایت بهره‌برداری از آن است، شکی نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید