• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187316
+
-

حقارت بزرگ

منچستر که با تن‌هاخ به روزهای خوبش برگشته بود مقابل لیورپول بحران‌زده گلباران شد

حقارت بزرگ

معلوم نیست فوتبال چه ورزشی است و در این حوزه چه خبر است. لیورپول در زمین خودش 5بر 2به رئال‌مادرید می‌بازد، منچستریونایتد موفق می‌شود بارسلونا را حذف کند، بارسا از سد رئال می‌گذرد و فاصله‌اش را با این رقیب در صدر جدول به 9امتیاز افزایش می‌دهد و لیورپول 7گل به منچستریونایتد می‌زند. یک چیز یا همه‌‌چیز این وسط با عقل جور درنمی‌آید و این نمک فوتبال است.
بازی لیورپول و منچستریونایتد به‌جز باخت 7 بر صفر یونایتد، اتفاقات ناگواری هم داشت. با وجود درخواست اریک تن هاخ در کنفرانس پیش از بازی، عده‌ای از هواداران یونایتد باز هم شعارهای توهین‌آمیزی مربوط به فاجعه هیلزبورو سر دادند. این شعارها بین دو نیمه سر داده شد و بعد از فرا رسیدن نیمه دوم و دریافت 6گل در طول آن جایگاه تیم میهمان ساکت شد. هواداران میهمان هم بی‌اخلاقی کردند و با اشاره به تصویر هواپیمای مونیخ که حامل بازیکنان منچستریونایتد بود و سقوط کرد، آن را مسخره کردند. یک هوادار لیورپول هم به‌عنوان جیمی‌جامپ به داخل زمین رفت و سُر خورد و چیزی نمانده بود رابرتسون را مصدوم کند. یورگن کلوپ به‌شدت از دست این هوادار عصبانی شده بود و به او پرخاش کرد.
   با پیروزی پرگل بر من‌یونایتد حالا لیورپول علاوه بر کسب 7پیروزی پیاپی خانگی در بازی‌های اخیر لیگ، بیش از هر زمان دیگری به کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده امیدوار شده است.
   منچستریونایتد در 12بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها از زمان باختش به آرسنال در روز 22ژانویه تن به شکست نداده بود. پس از باخت 6 بر 3 در برابر منچسترسیتی در ابتدای فصل، این بدترین عملکرد اریک تن‌هاخ در منچستریونایتد بود.
   این بدترین باخت تاریخ منچستریونایتد مقابل لیورپول بود. بدترین شکست قبلی آنها مقابل رقیب دیرینه در سال1985 بود که در آن هم اگرچه 7گل خورده بودند، اما حداقل یکی از آنها را جبران کردند.
   این نوزدهمین شکست منچستری‌ها مقابل لیورپول در تاریخ لیگ برتر انگلیس بود، یعنی بیشتر از تمام شکست‌های آنها مقابل دیگر تیم‌های این تورنمنت. این تیم در 5مصاف اخیر خود با لیورپول 21گل خورده است که یک سوم آنها در این بازی رقم خورد.
   این هفتمین بازی خانگی پیاپی است که لیورپول مقابل من‌یونایتد بدون شکست می‌ماند، 4برد و 3تساوی که طولانی‌ترین روند بی‌شکستی پس از یک دوره در 9بازی در دهه70میلادی محسوب می‌شود.
   منچستریونایتد در تاریخ لیگ برتر بیش از هر حریف دیگری به لیورپول باخته و 19بار مقابل این تیم تن به شکست داده است. در 5بازی اخیر، شیاطین سرخ از قرمزها 21گل دریافت کرده‌اند.
   آخرین پیروزی شیاطین سرخ در آنفیلد، به سال2016 بازمی‌گردد که کاپیتان وین رونی در آن بازی گل منچستریونایتد را به ثمر رساند. نتیجه ۱۱بازی اخیر لیورپول و یونایتد در آنفیلد؛ لیورپول ۳۶ - ۲ منچستریونایتد.
   لیورپول از 8شوت در چارچوب منچستریونایتد به 7گل رسید.
   صلاح در ۴بازی اخیر مقابل یونایتد روی ۱۲گل اثر مستقیم داشته؛ ۸گل، ۴پاس گل.
   از فصل 18 - 2017 که مو صلاح به لیورپول آمده، تعداد کارت‌های زردی که به‌خاطر در آوردن پیراهنش برای خوشحالی جلوی یونایتد گرفته، از تعداد گل‌های تیم منچستری جلوی لیورپول در آنفیلد بیشتر بوده است.
   مو صلاح به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شد که موفق می‌شود در ۵بازی پیاپی مقابل منچستریونایتد گلزنی کند.
   با حضور در ترکیب اصلی مقابل یونایتد، کاپیتان جردن هندرسون حالا به رکورد ۴۰۰حضور در ترکیب اصلی به‌عنوان بازیکن لیورپول رسیده است.
    ابراهیما کوناته ۲بار به‌عنوان بازیکن لیورپول در مقابل منچستریونایتد قرار گرفته که لیورپول در مجموع صفر - ۱۲ برنده شده.
   این پنجمین کلین‌شیت پیاپی آلیسون در لیگ برتر بود؛ آن هم در شبی که یک اشتباه فاحش داشت و نزدیک بود مثل بازی با رئال یک گل به حریف تقدیم کند.
  یک گل آخری که در بازی‌های بین لیورپول و یونایتد در آنفیلد به‌ثمر رسیده، توسط تیم میزبان بوده.

محمد صلاح بهترین گلزن لیورپول در تاریخ لیگ برتر شد و از رابی فاولر عبور کرد؛ محمد صلاح: ۱۲۹گل، رابی فاولر: ۱۲۸گل، استیون جرارد: ۱۲۰گل، مایکل اوون: ۱۱۸گل، سادیو مانه: ۹۰گل.

با شکست 7 بر صفر منچستریونایتد از لیورپول بد نیست بدترین شکست‌های تاریخ لیگ برتر را مرور کنیم. شکست‌های از این بدتر هم دیده‌ایم و خود منچستر و لیورپول بارها در بطن چنین نتایجی بوده‌اند. در این بازی‌ها اختلاف گل بالای 7گل مدنظر گزارش بوده و نه تعداد گل‌های تیم برنده.
   لیورپول 9 - صفر بورنموث............................ 27آگوست2022
   یونایتد 9 - صفر ساوتهمپتون..........................2فوریه 2021
   ساوتهمپتون صفر - 9لسترسیتی.................... 25اکتبر2019
   منچسترسیتی 8 - صفر واتفورد.......................21سپتامبر2019
   ساوتهمپتون 8 - صفر ساندرلند.....................  18اکتبر2014
   چلسی 8 - صفر استون ویلا............................  23دسامبر2012
   چلسی 8 - صفر ویگان‌اتلتیک.............................9مه2010
   تاتنهام 9 - یک ویگان‌اتلتیک.............................. 22نوامبر2009
   نیوکاسل 8 - صفر شفیلد ونزدی.................... 19سپتامبر1999
   یونایتد 9 - صفر ایپسویچ تاون........................4مارس1995

 

این خبر را به اشتراک بگذارید