• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187312
+
-

لیگ قهرمانان از سر

دور برگشت مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‌شود

لیگ قهرمانان از سر

امشب و فرداشب 4دیدار از دور برگشت مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود. مهم‌ترین بازی همچنان دیدار برگشت بایرن و پاریس است که قرار است فرداشب انجام شود.

سه‌شنبه؛ چلسی- دورتموند
  چلسی برای نخستین‌بار میزبان دورتموند است. دیدار رفت با وجود حملات چلسی، این تیم آلمانی بود که یک بر صفر برنده شد. آبی‌ها در 6بازی از 7مسابقه‌ای که میزبان تیم‌های آلمانی بوده‌اند، برنده شده و فقط یک مساوی به آنها داده‌اند. در 2بازی آخر نتوانسته‌اند حریفان آلمانی را ببرند و یک تساوی و یک شکست متحمل شده‌اند.
  دورتموند پس از پیروزی 2بر یک در زمین آرسنال در سال2013 دیگر نتوانسته انگلیسی‌ها را در خاک این کشور شکست دهد و هر 5بار آخر بازنده به کشورش برگشته است.
  بازی رفت هشتمین‌باری بود که چلسی در مراحل حذفی در زمین حریف شکست می‌خورد. در دفعه‌های قبلی 4بار موفق به جبران و صعود شده بودند.
  دورتموند 5بار از 6دفعه‌ای که بازی رفت را در مراحل حذفی این رقابت‌ها برده‌‌، موفق به صعود شده ‌ و فقط سال‌2019 مقابل پاری‌سن‌ژرمن موفق به انجام چنین کاری نشد‌.
  چلسی 7بار از 9بار آخری که در مرحله حذفی میزبان بوده، به پیروزی رسیده و فقط به سالزبورگ مساوی داده و به رئال‌مادرید هم 3بر یک باخته.
  دورتموند با پیروزی بر لایپزیش به دهمین برد پیاپی خود رسید.
  بروسیا دورتموند از سال‌۲۰۰۴ در‌ ماه ژانویه در هیچ دیداری بازی را به حریفان خود در ورزشگاه وستفالن واگذار نکرده و در ۳۳بازی بدون باخت میدان را ترک کرده است.
  با گل امره جان مقابل لایپزیش، بروسیا دورتموند حالا ۱۶گلزن متفاوت در بوندس‌لیگا دارد. گلزنان هیچ تیمی در این لیگ به اندازه دورتموند متنوع نبوده‌اند.
  ماکلی از هلند قضاوت بازی چلسی و دورتموند را بر عهده خواهد داشت. بازی‌های اخیر داوری او با چلسی؛ چلسی 3 - صفر آث میلان (22/23)، رئال مادرید یک - یک چلسی (20/2).
  امشب یک بازی هم بین کلاب بروخه و بنفیکا انجام می‌شود.

چهارشنبه؛ بایرن- پاری‌سن‌ژرمن
  پاریسی‌ها بدون نیمار و باواریایی‌ها بدون مانه پا به این مسابقه می‌گذارند، درحالی‌که دیدار رفت را تیم آلمانی در زمین حریف برده است. این سیزدهمین رویارویی 2تیم در این رقابت‌ها خواهد بود. هر دو تیم 6برد به‌دست آورده‌اند و عجیب این‌ است که به هم مساوی نداده‌اند.
  فقط یک‌بار پاریس در آلیانتس آره‌نا موفق به کسب پیروزی شده که به برد 3بر‌2 فصل 2021-2020 برمی‌گردد. در 3سفر قبلی شکست خورده‌اند.
  بایرن اوایل به حریف فرانسوی خوب می‌باخت و در 5رویارویی 4بار از آنها شکست خورده بود اما سال‌های اخیر اوضاع برعکس شده و این مونیخ بوده که در 7بازی آخر 5بار به پیروزی رسیده.
  در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا در 22بار آخر 2مرتبه پیش آمده که بایرن بازی رفت را برده و در بازی برگشت موفق به صعود نشده باشد. فقط رئال‌مادرید در مرحله یک‌چهارم فصل 02-2001 و اینترمیلان در مرحله یک‌هشتم11-2010 موفق به کام‌بک مقابل بایرن شده‌اند.
  پی‌اس‌جی در 19بازی حذفی این رقابت‌ها فقط 6بار دیدار رفت را واگذار کرده که از این تعداد فقط یک‌بار موفق به جبران شده است که فصل 20-2019 توانسته دورتموند را حذف کند.
  دنیل اورساتو، داور ایتالیایی این دیدار را سوت خواهد زد.
  مسی در بازی با نانت به 1000گل به‌علاوه پاس‌گل باشگاهی در عمرش رسید.
  مسی برای نخستین‌بار با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن، در هر 5بازی اخیر لیگ حداقل یک گل به ثمر رسانده است. امباپه هم با 201گل با عبور از کاوانی، بهترین گلزن تاریخ پاری‌سن‌ژرمن شد.

چهارشنبه؛ تاتنهام- میلان
  شکست یک بر صفر در زمین میلان نخستین باخت تاتنهام به این تیم در 5بازی بود؛ 2برد و 2تساوی. در انگلیس یک برد و یک تساوی مقابل روسونری به‌دست آورده و هرگز به این تیم نباخته‌اند.
  میلان عملکرد خوبی در انگلستان نداشته و در 21سفر به این کشور تنها یک‌بار به پیروزی رسیده که به فوریه 2005 و پیروزی یک بر صفر بر منچستریونایتد در اولدترافورد برمی‌گردد. در سایر دیدارها 3تساوی و 17باخت متحمل شده و در 3بازی آخر در لندن در مجموع با نتیجه 9بر یک بدرقه شده است.
  تاتنهام 2بار از 3بار آخری که دیدار رفت مرحله حذفی را باخته موفق به بازگشت و صعود شده که یکی از آنها در لیگ قهرمانان و مقابل آژاکس در فصل 19-2018 بوده.
  میلان در 21باری که در مراحل حذفی دیدار رفت را به سود خود تمام کرده، فقط 3بار موفق به صعود نشده؛ مقابل فاینورد (1970)، دپورتیوو لاکرونیا (2004) و بارسلونا (2013).
  میلان در این فصل بدون لیائو به‌طور میانگین 0.7امتیاز و در حضور لیائو 2.3امتیاز در هر بازی کسب کرده. تعداد موقعیت‌های گلزنی واضح بدون رافا از 3.2 به‌طور میانگین در هر مسابقه به 1.3 کاهش می‌یابد.
  زلاتان هم برگشته. بازی مقابل فیورنتینا صد‌و‌بیست‌و‌سومین بازی زلاتان ایبراهیموویچ برای میلان بود. بنابراین، روسونری اکنون باشگاهی است که ایبرا سوئدی بیشترین بازی را در دوران حرفه‌ای خود برای آن انجام داده است (122بازی برای پاری‌سن‌ژرمن).
  مایک مانیان هم از مصدومیت طولانی برگشته تا خیال هواداران روسونری از درون دروازه جمع شود. در بازی با فیورنتینا مانیان پنجاهمین بازی خود را با میلان انجام داد.
  تاتنهام در غیاب کونته که جراحی کرده، خوب نتیجه نمی‌گیرد. آنها در جام‌حذفی هم به شفیلد باختند و در شب نیمکت‌نشینی هری کین حذف شدند. حالا سهمیه لیگ قهرمانان هم در خطر است.
  کلمان تورپن، داور فینال لیگ قهرمانان فصل پیش، به‌عنوان داور بازی تاتنهام و آث‌میلان انتخاب شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید