• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 15 اسفند 1401
کد مطلب : 187260
+
-

تخفیف 30درصدی به بدهکاران طرح ترافیک

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

بررسی لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اعمال ضریب کاهشی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، مهم‌ترین دستور جلسه دیروز نمایندگان شورای شهر تهران بود. در جریان بررسی این لایحه پرونده بدهی ۵ساله بدهکارانی که به‌صورت غیرقانونی وارد محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا شده بودند توسط سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر باز شد. او گفت: «از سال98 تا سال1401 بیش از 64درصد بدهی‌های ورود به طرح ترافیک تسویه نشده است و طی 5سال شهروندان بابت ورود به این محدوده‌ها حدود 2هزار و 500میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند. با تصویب این لایحه که تخفیف 30درصد پیش‌بینی ‌شده است و همچنین پرداخت عوارض، شهرداری می‌تواند حدود هزار و 750میلیارد تومان کسب درآمد کند.» همچنین مقرر شد تخفیف 30درصدی بابت تسویه بدهی عوارض طرح ترافیک تا پایان فروردین1402 اعمال شود. به‌گفته تشکری‌هاشمی، سال آینده برای ورود غیرمجاز به طرح ترافیک حداکثر جریمه لحاظ شده و متخلفان توسط پلیس اعمال قانون می‌شوند. با موافقت شورای شهر تهران پرونده بدهکاران عوارض ورود به طرح ترافیک تهران برای همیشه بسته شد.

ارائه لایحه فرونشست زمین به مجلس
در ادامه جلسه دیروز سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر از تهیه و ارسال لایحه فرونشست زمین در سطح ملی به مجلس خبر داد و گفت: «بنا به پیشنهاد رئیس شورای‌عالی استان‌ها لایحه‌ای در سطح ملی تهیه و پس از تصویب در شورای‌عالی استان‌ها برای بررسی به مجلس ارسال شد. در این لایحه برای ۱۶وزارتخانه و سازمان مسئولیت‌هایی پیش‌بینی ‌شده است.» به گفته او مقرر شد طرحی هم درخصوص فرونشست شهر تهران در شورا تهیه شود.

مکث
اشک تمساح دیگران درخصوص مسمومیت دانش‌آموزان

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان گفت: «این موضوع سبب نگرانی دانش‌آموزان و والدین شده است و امیدواریم دستگاه‌های امنیتی، وزارت بهداشت و وزارت آموزش‌وپرورش نتیجه کار را اعلام کنند تا کسانی که در داخل و خارج از کشور به موضوع دامن می‌زنند، سبب نگرانی بیشتر مردم نشوند. البته اشک‌تمساح‌هایی که دیگران می‌ریزند و صحبت‌هایی که می‌شود بیشتر به جوک و لطیفه شبیه است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید