• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 اسفند 1401
کد مطلب : 187188
+
-

جوایز فیلم 100به برگزیدگان رسید

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم۱۰۰،  دوازدهم اسفندماه با برگزاری آیین اختتامیه در محل ایوان شمس تهران به ‌کار خود پایان داد.
عبدالله روا اجرای این برنامه را برعهده داشت. ‌اولین بخش از اهدای جوایز به بخش بین‌الملل اختصاص داشت که در ابتدای این بخش کلیپی از آثار راه‌یافته پخش شد و هیأت داوران معرفی شدند. در این بخش تندیس بهترین پویانمایی به «پیشنهادهای کاغذی» اهدا شد. دیپلم افتخار بهترین مستند در این بخش هم به «هیس‌طوری» به کارگردانی اسماعیل عظیمی اهدا شد .تندیس بهترین مستند به «آخرین شعر یرموک» ساخته کیومرث محمد چناری رسید. دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی در بخش بین‌الملل به «بارسا» ساخته شیوا پراساد تعلق گرفت. تندیس بهترین فیلم داستانی بخش بین‌الملل هم مشترکا به «ابر» و «بالای سر» اهدا شد. اولین تندیس به «درخت ترش» ساخته اکبر تراب‌پور اهدا شد. دومین تندیس به «پدرم» ساخته احسان عابدنیا تعلق گرفت. سومین تندیس مشترکا به 2فیلم «کیک تولد» ساخته وحید انصاری و «قاب دلتنگی» به کارگردانی محسن عقیلی رسید.

تجلیل از رسول صدرعاملی
 در بخشی از این مراسم از رسول صدرعاملی تجلیل شد. پس از پخش ویدئویی، کمال تبریزی و پوران درخشنده برای تجلیل از رسول صدرعاملی روی صحنه آمدند. سپس رسول صدرعاملی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: می‌بینید؟ هنوز سینما زنده است. با همه مسائل و مشکلات اینجا سرزمین ماست و بچه‌ها و سینماگرانی که دارند مثل ما می‌شوند، سینما را متعالی نگه خواهند کرد. آنها هرگز این کشور را ترک نمی‌کنند، می‌مانند، می‌سازند و با سینما و ادبیات حرف خود را به همه جهان می‌گویند. ما هستیم و می‌مانیم و با هم می‌سازیم.
در بخش ملی دیپلم افتخار بهترین پویانمایی به «چشم‌هایش» ساخته محمدرضا چاکرالحسینی اهدا شد. تندیس رتبه سوم به «خورشید آسمان خورشید کاشی» ساخته زیبا ارژنگ اهدا شد. تندیس رتبه دوم به «وارونه» ساخته فهیمه قائدی رسید. تندیس رتبه اول به «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی رسید.
‌دیپلم افتخار بهترین مستند ملی به فیلم «دونده» ساخته محمد نجفی رسید. او پس از کسب جایزه‌اش گفت: از همه بچه‌های سفیر فیلم تشکر می‌کنم و همه دوستانی که به اثر مستند علاقه دارند، می‌توانند به این مرکز بیایند و فیلم بسازند .تندیس رتبه سوم بخش مستند به «سیلاب» ساخته حمید موسوی اهدا شد. تندیس رتبه دوم این بخش هم به «روستای من» ساخته محمدرضا دهستانی رسید .تندیس رتبه اول به «مادر» ساخته نعمت‌الله سرگلزایی اهدا شد.
دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی در بخش ملی به «ماموریت» ساخته حسن حبیب‌زاده اهدا شد. تندیس سومین فیلم برتر این بخش به «ده» ساخته فریاد خسروانی، تندیس دومین فیلم برتر به «تولد» ساخته سیدامیرسجاد حسینی و تندیس اول به «رد پا» به کارگردانی مصطفی اعلمی تعلق گرفت. جایزه بهترین فیلم فنی هنری به «درامپس» ساخته امیرحسین راستی رسید.جایزه ویژه دبیر هم به «صد+ صد= ۲۰۱» ساخته عطیه سادات حجتی و مهدی شاهسواری رسید.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید