• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 14 اسفند 1401
کد مطلب : 187158
+
-

شرایط وارونه

برخلاف سال‌های گذشته این‌بار منچستریونایتد در دربی انگلستان و در برابر لیورپول دست بالا را دارد

شرایط وارونه

بازی بزرگ این هفته لیگ‌های اروپایی را منچستریونایتد و لیورپول برگزار می‌کنند. تا فصل پیش لیورپول در برابر این حریف دست بالا را داشت و در رده‌های اول و دوم سیر می‌کرد اما حالا شرایط برعکس شده. تا فصل پیش این لیورپول بود که حریف را 4 بر صفر یا 5 بر صفر یا 4 بر 2 شکست می‌داد اما حالا جای تیم‌ها عوض شده؛ دیدار رفت 2‌تیم را یونایتد با نتیجه 2 بر یک برد و در تور پیش‌فصل در آسیای جنوب‌شرقی این شیاطین سرخ بودند که 4 بر صفر قرمزها را درهم کوبیدند. فاصله 10امتیازی تا منچستریونایتد، تیم میزبان را در آنفیلد در شرایط پایین‌تر قرار داده. با وجود تمام این نکات منچستری‌ها از جو خصمانه ورزشگاه خانگی لیورپول ناراضی و نگران‌ هستند.
  یونایتد خیلی وقت است در آنفیلد نمی‌برد. این تیم در 6بازی قبلی تنها 3‌تساوی از این ورزشگاه دشت کرده. آخرین بار ژانویه2016 بود که آنها یک بر صفر میزبان را بردند. این طولانی‌ترین روند بی‌شکستی لیورپول در برابر من‌یونایتد در آنفیلد در 44سال گذشته است. آن زمان از 1970 تا 1979 لیورپول در 9بازی خانگی پیاپی به یونایتد نباخته بود.
  هیچ تیمی به اندازه منچستریونایتد نتوانسته لیورپول را در یک فصل لیگ دبل کند؛ یعنی رفت و برگشت این تیم را ببرد. این اتفاق تاکنون 8بار رخ داده و ممکن است امشب نهمین‌بار در راه باشد. از فصل 16-2015 چنین اتفاقی پیش نیامده است.
  یونایتد در آنفیلد حتی از گل‌زدن هم عاجز است. این تیم در 7سفر قبلی به این بندر تنها یک‌بار موفق به گلزنی شده و در 3‌بازی آخر بدون گل زده آنفیلد را ترک کرده. تنها یک‌بار سابقه داشته که یونایتدی‌ها 4بازی پشت‌هم در آنفیلد گل نزنند؛ بین سال‌های 1988 تا 1992. آخرین بار لینگارد در این ورزشگاه موفق به گلزنی شده بود.
  2تیم معمولا یکشنبه‌ها با هم بازی می‌کنند. این بازی 31بار در این روز برگزار شده که تکراری‌ترین روز در بازی‌های 2‌تیم است به همراه دیدار لیورپول و چلسی. قرمزهای آنفیلد در 7بازی آخر در یکشنبه‌ها از یونایتد نباخته و 3برد به‌دست آورده‌اند. آنها آخرین‌بار در اکتبر2021 در اولدترافورد منچستر را در همین روز 5تایی کردند.
  منچستر با اریک تن‌هاخ، رشفورد و کاسمیرو پس از جدایی رونالدو شاهکار کرده است. آنها در 11بازی آخر در لیگ برتر تنها یک‌بار باخته‌اند، آن هم به آرسنال صدرنشین و 2‌تساوی داده‌اند. از زمان از‌سرگیری مسابقات پس از جام جهانی هیچ تیمی به اندازه منچستر امتیاز جمع نکرده. آنها 23امتیاز در این مقطع به‌دست آورده‌اند.
  رشفورد پس از جام جهانی به بازیکنی دیگر تبدیل شده. او در 24بازی این فصل لیگ، 14بار برای یونایتد گل زده و 3‌پاس‌گل داده. همه اینها از 31شوت به چارچوب دروازه به‌دست آمده؛ در برابر 30شوت محمد صلاح در همین تعداد بازی که 9گل از آنها خلق شده در کنار 5پاس‌گل.
  محمد صلاح تنها ۲‌گل تا رسیدن به رکورد رابی فاولر به‌عنوان بهترین گلزن لیورپول در تاریخ لیگ‌برتر فاصله دارد.
  کوستاس سیمیکاس هر ۲۲۰‌دقیقه در لیگ برتر برای لیورپول یک‌ پاس‌گل ثبت کرده؛ دومین آمار برتر در بین تمامی بازیکنانی که برای لیورپول 5‌پاس‌گل یا بیشتر ثبت کرده‌اند. نفر اول این لیست آکوئیلانی با رکورد هر ۱۳٦‌دقیقه یک‌بار است.
  تن‌هاخ زودتر از هر مربی دیگری به رکورد 30پیروزی در منچستر رسید. او در 41بازی این تعداد پیروزی را در همه رقابت‌ها به‌دست آورد؛ مورینیو 48، فان‌خال 54، سولسشائر 58 و فرگوسن 63.
  در تقابل‌های منچستریونایتد و لیورپول 13‌بازیکن از یونایتدی‌ها کارت قرمز را مقابل چشم‌های خود دیده‌اند و نمانیا ویدیچ با دریافت 4‌کارت قرمز در این زمینه رکورددار است.
  این آخرین بازی فیرمینو مقابل یونایتد پس از 8سال است؛ البته اگر در ترکیب باشد. او در پایان فصل جدا می‌شود اما به‌خاطر عشق به لیورپول در لیگ برتر نمی‌ماند تا روبه‌روی آنها قرار نگیرد.
  این بازی موسوم به دربی انگلستان بین 2‌باشگاهی که مجموعا بیش از 130جام کسب کرده‌اند، برای دویست‌و‌یازدهمین‌بار انجام می‌شود. محمد صلاح با 10گل بهترین گلزن تاریخ این تقابل‌هاست. در بازی‌های گذشته منچستر 83بار موفق به پیروزی شده و لیورپول 70بار و 58بازی هم مساوی تمام شده.

  تن‌هاخ اخیرا یک جام برای یونایتد آورده و پس از 7سال این تیم را به قهرمانی رسانده؛ در فینال جام اتحادیه و با پیروزی بر نیوکاسل. منچستر در همه جام‌های ممکن حضور دارد و در نیمه‌نهایی جام حذفی نیز به فولام خورده. با انجام قرعه‌کشی مرحله ششم جام حذفی انگلیس، منچستریونایتد باید در خانه به مصاف فولام برود. حالا شیاطین سرخ برای دهمین بازی متوالی در جام حذفی، باید در خانه به مصاف رقیب بروند که احتمال اینکه چنین اتفاقی در 10‌مرحله قرعه‌کشی به وقوع بپیوندد، یک به ۱۰۲۴ است. منچستری‌ها در لیگ اروپا هم پس از حذف بارسلونا به قرعه سخت رئال بتیس خورده‌اند. لیورپول از همین حالا از 2‌جام داخلی کنار رفته و احتمالا مقابل رئال هم از لیگ قهرمانان اوت می‌شود.

  این آخرین بازی 2‌تیم در ورزشگاه فعلی آنفیلد است و قرار است به‌زودی بازسازی صورت بگیرد. این پروژه ۶۰‌میلیون پوندی ظرفیت آنفیلد را به بالای ۶۱‌هزار نفر خواهد رساند و انتظار می‌رود در تابستان سال‌جاری میلادی افتتاح شود و برای فصل 24-2023 قابل استفاده باشد. شاید آن زمان باشگاه به مالک جدیدی فروخته شده باشد. این وضعیت برای منچستر هم محتمل است و به‌زودی این باشگاه هم فروخته خواهد شد.

ویرجیل فن‌دایک به رکورد ۲۰‌گل زده در لیگ برتر رسید؛ بیشتر از هر مدافع میانی دیگری در لیگ از زمان پیوستن او به ساوتهمپتون در سال٢٠١۵

مدتی است لیورپول در لیگ کمتر گل می‌خورد. با بسته نگه‌داشتن دروازه مقابل ولوز، لیورپول به چهارمین کلین‌شیت متوالی در لیگ رسید. در این 4‌بازی قرمزها از 4‌زوج دفاع میانی مختلف استفاده کرده‌اند

منچستریونایتد فقط در 51.9‌درصد از بازی‌های خود بعد از خرید کریستیانو رونالدو پیروز شد. این در حالی است که پس از پیوستن او به النصر، منچستر 80‌درصد بازی‌هایش را برده است

 

این خبر را به اشتراک بگذارید