• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 14 اسفند 1401
کد مطلب : 187156
+
-

آماربازی

7.42
عملکرد بازیکنان در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر، ریکاردو آلوز (تراکتور) و علیرضا بیرانوند (پرسپولیس) را در صدر جدول بازیکن‌ها به همدیگر رساند. بیرانوند به‌خاطر امتیازات پایینش در یکی دو هفته گذشته کمی از آلوز عقب افتاده و عنوان برترین بازیکن فصل را به هافبک خارجی تراکتور واگذار کرده بود. اما این هفته آلوز هیچ پاس گلی نداد و در بازی با نفت آبادان نمره ضعیف 6.70 را دریافت کرد. در عوض بیرانوند هم کلین‌شیت کرد و هم پنالتی گرفت تا به نمره 7.95 برسد. به این ترتیب میانگین نمرات هر دو بازیکن در طول فصل به 7.42 رسید تا بعد از هفته‌ها تعقیب و گریز، این بار مشترکا در صدر جدول بازیکن‌ها قرار بگیرند. جالب اینکه این اتفاق در آستانه تقابل پرسپولیس و تراکتور رخ داده است.

7.38
رضا اسدی (تراکتور) این هفته صعود قابل توجهی در جدول بازیکن‌های لیگ داشت و خودش را بعد از بیرانوند و آلوز به رتبه سوم جدول رساند. این رتبه هفته گذشته در اختیار شهریار مغانلو (سپاهان) بود که این هفته 4اخطاره و در بازی با آلومینیوم اراک غایب بود. به این ترتیب میانگین نمرات مغانلو روی همان عدد قبلی (7.37) متوقف ماند اما اسدی با 2گل و یک پاس گل در بازی با صنعت‌نفت و کسب نمره عالی 9.37 میانگین کلی امتیازاتش را به 7.38 رساند. حالا اسدی سومین بازیکن برتر فصل است و با نفرات بالاتر از خودش هم فاصله چندانی ندارد. البته مغانلو هم اختلاف زیادی با این نفرات ندارد و با توجه به اینکه بازی او در این هفته ساده‌تر از پرسپولیسی‌ها و تراکتوری‌هاست شاید دوباره به رتبه‌های قبلی‌اش برگردد.

7.33
بعد از 4بازیکنی که شرح حال آنها و صعود و نزول هفته‌های اخیرشان را خواندید، پنجمین بازیکن برتر این فصل در حال حاضر باز هم یک دروازه‌بان است؛ دروازه‌بانی که آمار کلین‌شیت‌ها و حتی پنالتی گرفتن‌های او دقیقا با بیرانوند مساوی است. حسین پورحمیدی که درون دروازه آلومینیوم یکی از دلایل نتایج خوب این تیم در فصل جاری است، مثل بیرانوند 12کلین‌شیت داشته و مثل او 2پنالتی را در فصل جاری مهار کرده است. میانگین نمرات پورحمیدی در این فصل 7.33 بوده و بعد از او به نام آرش رضاوند می‌رسیم که با نمره 7.31 ششمین بازیکن برتر این فصل و بهترین بازیکن استقلال محسوب می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید