• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 14 اسفند 1401
کد مطلب : 187155
+
-

46ساعت علیه خرچنگ

فرهنگ و زندگی
46ساعت علیه خرچنگ

مهتاب خسروشاهی

هنردرمانی، از سال‌های پیش یکی از راهکارهای کمک به سلامت جسم و روان است. دانشجویان دانشگاه ایالتی پن نیز از همین ویژگی هنر بهره‌بردند و توانسته‌اند 15میلیون دلار در طول 46ساعت ماراتن حرکات نرمشی سالانه خود با عنوان «بدون خواب و نشستن» جمع‌آوری کنند.
آنها نمی‌خوابند و با این ماراتن علاقه‌مندان را برای کمک به بیماران ترغیب می‌کنند.
این مبلغ و این مدت، رکورد بی‌سابقه‌ای به نفع صندوق حمایت Four Diamonds است. این صندوق، مؤسسه‌ای غیرانتفاعی است که صد درصد هزینه‌های درمان خانواده‌های دارای کودک مبتلا به سرطان که در بیمارستان Penn State بستری شوند را پرداخت می‌کند.
این جشن گروهی که THON نام دارد، بزرگ‌ترین برنامه بشردوستانه دانشجویی در جهان است که کمک‌های مالی و عاطفی را در تمام طول سال به خانواده‌های که کودک مبتلا به سرطان دارند، ارائه می‌کند. THON 2023، پنجاه‌ویکمین سال جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مؤسسه Four Diamonds را رقم زد. این مشارکت از سال 1977میلادی آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. مؤسسه غیرانتفاعی Four Diamonds توسط چارلز و ایرما میلارد پس از مرگ پسرشان کریستوفر که به سرطان مبتلا بود، تاسیس شده است.
امسال (2023میلادی)، برنامه با حضور 707دانشجو، از جمعه 17فوریه 2023آغاز شد و تا 46ساعت بعد از آن یعنی روز یکشنبه 4بعدازظهر ادامه یافت. درپایان، 16هزار نفر در مراسم حضور داشتند.
لیلی پووتو، مدیر اجرایی این برنامه می‌گوید:« THON، برای ما و دانشجویان خیلی بیشتر از یک برنامه تفریحی است. ما به این کار، به چشم ماموریتی نگاه می‌کنیم که باید برای کمک به مراقبت و حمایت از خانواده‌ها و کودکان مبتلا به سرطان انجام دهیم. این یک ماموریت مهم و سالانه است.» او اضافه می‌کند:«در طول نیم قرن که از شروع این برنامه می‌گذرد، هزینه‌های پزشکی و مراقبتی 4800خانواده دارای کودک مبتلا به سرطان تامین شده است.» علاوه براین‌کمک‌های جمع‌آوری شده به تحقیقات دانشگاه برای موضوع سرطان نیز کمک کرده است.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید