• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 13 اسفند 1401
کد مطلب : 187044
+
-

چگونه از قلدری جان سالم به‌در ببریم

زندگی پدیا
چگونه از قلدری جان سالم به‌در ببریم

مهتاب خسروشاهی

می‌گویند وقتی از دردهایت بنویسی، سبک می‌شوند؛ چرا که به تعدادی کلمه تبدیل شد و تو، از هراس و غم آنچه آزارت داده، رها می‌شوی. علاوه براینکه الگوی آنهایی می‌شوی که تو را می‌خوانند. به این ترتیب تو از غم و ترس رها شده‌ای و از فاصله‌ای کمی دورتر دست آنها را هم برای رهایی از رنج گرفته‌ای.
للو موفوکنگ، مدرسه را دوست داشت. در زمین بازی مدرسه سرگرم می‌شد و دوستان بی‌شماری داشت. اما هیجان او به ترس از مدرسه مبدل شد؛ چراکه هر روز یکی از همکلاسی‌های او، کتکش می‌زد. در مسیر مدرسه به خانه و در ورزشگاه به شکم او مشت می‌کوبید و این باعث شد تا للو از مدرسه، از دوستان و از هرآنچه او را به درس و مدرسه متصل می‌کرد، متنفر شد و ترسید. اما لراتو راکگباد، مادر للو، او را به مسیر تازه‌ای راهنمایی کرد؛ قهرمان زندگی او شد. او با همکلاسی قلدر فرزندش روبه‌رو شد و به فرزندش للو توصیه کرد که درباره خودش، آزار و اذیت‌ها و چگونگی عبور او از این بحران بنویسد.
للو، 9سال دارد. کتاب او با عنوان «چگونه از قلدری جان سالم به در ببریم» اکنون در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های این رده سنی قرار گرفته است. او در این کتاب درباره «ابرقهرمان» زندگی خود یعنی مادرش و تلاش‌های شخصی‌ خود برای روبه‌رو شدن با همکلاسی‌اش نوشته است. او اکنون با اعتماد به نفس صحبت می‌کند؛ دیگر ترسو نیست و از پسری که ترس تمام وجود او را فراگرفته‌ بود، فاصله گرفته است.
للو درباره مدرسه‌اش یعنی ریج در وست‌کلیف ژوهانسبورگ می‌گوید: «‌می‌خواستم رنج‌هایم را برای خودم نگه‌دارم و به کسی چیزی نگویم. نگران احساسات والدینم بودم. اما با مادرم صحبت کردم و در جشن تولد یکی از دوستانم، مادر با دوست قلدر من صحبت کرد.» او می‌گوید: «کتاب را نوشتم تا به همسالانم بگویم که رنج کشیدن در سکوت، راه‌حل نیست» او اضافه می‌کند:«‌وقتی کن، همکلاسی قلدرم را می‌دیدم، قلبم تند می‌زد، دلم می‌ریخت و از مدرسه متنفر شده بودم.»
مادر للو می‌گوید:«للو از 4سالگی قادر به خواندن و نوشتن بود. هر روز برای تمرین شکرگزاری، 10نکته را من و 5نکته را او می‌نوشت و در دفتری آن را جمع‌آوری می‌کردیم. نام آن را مجله قدردانی گذاشتیم. این دفترچه آغاز تمرین نوشتن للو بود.»
کتاب دارای تصاویری است که خود للو آنها را طراحی کرده است. این کتاب 150روپیه قیمت دارد و کتاب را می‌توان با سفارش به والدین للو خریداری کرد. بعضی از مدارس این کتاب را خریده و آن را به دانش‌آموزان هدیه داده‌اند. للو اکنون ابرقهرمان کودکان رده سنی خودش است و بسیاری دوست دارند او را از نزدیک ببینند. للو آرزو دارد نویسنده و انیماتور شود و روزی برای کمپانی Dream-Works (استودیوی انیمیشن آمریکایی)  تصویرسازی کند. ‌


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :