• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 11 اسفند 1401
کد مطلب : 186987
+
-

سینما برای مردم عادی است

سینما
سینما برای مردم عادی است

نشست رونمایی از مستند «داستان امر و نهی» به کارگردانی محمدهادی نعمتی و با حضور محمدتقی فهیم، منتقد سینما و جلیل محبی، دبیر سابق ستاد امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر امروز چهارشنبه ۱۰ اسفند‌ماه برگزار شد.
در ابتدای این نشست محمدتقی فهیم گفت: ابتدای مستند می‌گویند فیلمفارسی و این غلط است و باید بگویند فیلم فارسی. وقتی از کلمه فیلم فارسی استفاده می‌کنید بار معنایی مثبتی دارد.
به گزارش مهر، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: اگر فیلمی نتواند سرگرم کند و مخاطب را حفظ کند به درد همین محفل‌های خودمانی می‌خورد اما درباره تندروی‌های ابتدای انقلاب نیز باید بگویم که در همه انقلاب‌ها چنین تندروی‌هایی وجود دارد.‌
فهیم یادآور شد: سینما برای مردم عادی است و مردم قهرمان و قصه می‌خواهند تا پای فیلم‌ها بنشینند. ما این روزها شاهد سینمای سیاسی هستیم که کارکرد آن ارائه بیانیه است. سینمای مردمی باید آدم‌های مورد‌پسند داشته باشد. بین سلبریتی و محبوب بودن تفاوت بسیاری وجود دارد، همان مسئله‌ای که در ابتدای انقلاب از هم تفکیک نشد. در بخش بعدی نشست نعمتی، کارگردان مستند بیان کرد: این مستند یک سه‌گانه است، که یکی از بخش‌های آن در حوزه جریان‌های سیاسی روایت می‌شود.
جلیل محبی نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: در سال۹۷ به یک پژوهشگر پیشنهاد دادم تا درباره مسئله امر‌و‌نهی در سینما تحقیق کند. محصول بسیار جالبی در اختیار من گذاشت که نمی‌شد آن را منتشر کرد؛ در آن زمان به این نتیجه می‌رسیدید که عده‌ای عامدانه در آن دوران ورود کرده‌اند تا امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر جای خود ننشیند. در نهایت تصمیم گرفته شد تا مستندی درباره کسانی که از ۷۶ به بعد تبدیل به روشنفکر شده و ابتدای انقلاب روش دیگری را دنبال می‌کردند، تولید شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید