• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 11 اسفند 1401
کد مطلب : 186977
+
-

خوش بگذره

آخر هفته‌ها، فرصتی دوباره برای کسب انرژی و رهایی از روزمرگی‌ها و دغدغه‌های کاری است. هر چند تعطیلات آخر هفته کوتاه است، اما با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از آن بیشترین استفاده را کرد. اگر تمام آخر هفته‌ها در فکر این هستید که کجا بروید و یا چه سرگرمی هایی داشته باشید،
تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

در تقویم 11تا 17اسفند را با عنوان هفته جوان نامگذاری کرده‌اند و قاعدتا در این روزها، مسئولان مربوطه برنامه‌های ویژه‌ای را برای جوانان تدارک می‌بینند. امسال آیین‌های هفته جوان با شعار «جوان، پرچمدار پیشرفت» و با مجموعه‌ای از برنامه‌های میدانی، جشن‌ها، جلسات گفت و شنود جوانان، اردوهای تفریحی، راهیان پیشرفت و فعالیت‌های خیرخواهانه جوانان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. مهم‌ترین برنامه وزارت ورزش و جوانان هم در این هفته، برگزاری جشنواره «جوان برتر ایران زمین» است که در ۱۲موضوع در همه مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد. شناسایی جوانان برتر توسط دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های فرهنگی، هنری، علمی، فعالیت‌های داوطلبانه و خدمات اجتماعی، جهاد تبیین و کارآفرینی از رویکردهای این جشنواره خواهد بود و جوانان برتر پس از ۲مرحله داوری در سطح استانی و ملی به‌طور ویژه در جشن بزرگ هفته جوان مورد تجلیل قرار می‌گیرند. علاوه بر این، جشنواره‌ای جداگانه و با عنوان جشنواره «اتم» در استان‌ها برگزار خواهد شد که قرار است از جوانان فعال هر استان که موفق به ارائه ایده و راهکارهای عملیاتی برای حل مسائل و مشکلات منطقه خود شده‌اند، تجلیل به عمل‌ آید. ضمن اینکه اعطای نشان «امید» به جوانان برگزیده هم در دستور کار قرار دارد. پس اگر در جرگه جوانان قرار دارید و فکر می‌کنید نسبت به بقیه از جنبه‌های مختلف، برتری‌هایی دارید، آخر هفته در این جشنواره شرکت و شانس خودتان را امتحان کنید.

می دانیم که این روزها وقت خرید کردن برای عید است. نمایشگاه‌های مختلفی هم به همین منظور، هر ساله در همین زمان در جاهای مختلف شهر برپا می‌شوند تا شما مجبور نباشید برای هر قلم خریدی که دارید، به چند مرکز خرید مراجعه کنید. در این نمایشگاه‌ها می‌توانید هر چیزی را که ا حتیاج دارید پیدا کرده و خریداری کنید؛ آن هم با تخفیف و قیمتی پایین تر. یکی از این نمایشگاه‌ها در بوستان گفت‌وگو برپاست که غرفه‌های مختلفی دارد و حتی سوغات شهرهای دیگر را هم می‌توانید در این نمایشگاه پیدا کنید. ضمن اینکه از امروز نمایشگاه زنان و تولید ملی هم در این بوستان برپا می‌شود که ۲هزار و ۶۰۰نفر از زنان سرپرست خانوار، محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند. پوشاک، مواد غذایی، تزیینات منزل و سایر محصولات را می‌توانید در این نمایشگاه خریداری کنید.

اگر هم اهل هنر هستید و در این روزهای شلوغ منتهی به عید به جای خرید کردن، دلتان می‌خواهد یک کار فرهنگی انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم سری به نمایشگاه «رویا و خیال» در فرهنگسرای بهمن بزنید که آثار نقاشی 3 هنرمند جوان را به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه، تعداد۸۰تابلوی اثر نقاشی با تکنیک‌های رنگ روغن (آکریلیک)، سیاه قلم و اکولینو دیجیتال آرت، به تصویر کشیده شده است. ضمن اینکه نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «کارناوال؛ نگاره‌ها» جمعه ـ ۱۲ اسفند‌ماه ـ ساعت ۱۵ در تالار «آسمان» برج آزادی افتتاح می‌شود و می‌توانید یکی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه باشید. این نمایشگاه هم به همت مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی و مؤسسه فرهنگی و هنری خانه‌ هنر باروک برگزار می‌شود و آثار هنرمندانی از استان‌های قزوین، گیلان، کردستان، مشهد و قم شرکت داده شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره