• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 11 اسفند 1401
کد مطلب : 186933
+
-

یوزهای پیروز!

تیم فوتبال جوانان ایران مقدماتی جام ملت‌های آسیا را با پیروزی مقابل قطر آغاز کرد

یوزهای پیروز!

تیم ملی جوانان ایران امروز بالاخره نخستین مسابقه‌اش را در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های زیر 20سال قاره کهن انجام داد؛ نبردی که صمد مرفاوی و شاگردانش از مدت‌ها قبل در انتظارش بودند. وقتی مرفاوی به‌عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب شد، واکنش‌ها به این انتخاب متفاوت بود. گروه زیادی منتقد این انتخاب بودند و گروه دیگری باور داشتند که مرفاوی به حدی قابلیت فنی دارد که بتواند به پیشرفت این فوتبالیست‌های جوان کمک کند. به هر حال مهم‌ترین زمان برای قضاوت در مورد عملکرد این مربی در مسابقات بود؛ مسابقات مقدماتی جام ملت‌ها که به شکل رسمی برای تیم ملی ایران شروع شده است.
با توجه به اینکه بازیکنان حاضر در این مسابقات بازیکنان زیر 20سال هستند نباید توقع داشته باشیم که این نفرات چهره‌های شناخته شده و ثابت در تیم‌های لیگ برتری باشند، با این حال تیم صمد مرفاوی چند مهره سرشناس داشت. یکی از آنها محمدامین حزباوی بود که بازوبند کاپیتانی تیم را نیز در بازی با قطر به بازو بست. امین در فولاد خوزستان چهره شده و یکی از نفرات مهم این تیم است و جواد نکونام، سرمربی سابق فولاد از او به‌عنوان یکی از مدافعان آینده‌دار این تیم نام برده بود. به جز امین، میلاد کر نیز یکی دیگر از نفرات نسبتاً شناخته شده تیم ملی جوانان به شمار می‌رود.
عصر دیروز ایران در حالی مقابل قطر قرار گرفت که به‌نظر می‌رسید این مسابقه دیدار ساده‌ای برای این تیم باشد، چراکه قطر سال‌های گذشته در رده‌های پایه فوق‌العاده ظاهر شده است و به لحاظ امکانات با کشور دیگری در قاره آسیا قابل مقایسه نیست. آنها سرمایه‌گذاری زیادی روی رده جوانان و تیم امید انجام داده‌اند و رقابت با این تیم همیشه دردسرساز بوده است. با وجود این عملکرد بازیکنان ایران در این مسابقه قابل‌قبول بود. ۱۸دقیقه بعد از شروع مسابقه چیزی نمانده بود که ایران به نخستین گل دست پیدا کند. با وجود این ضربه قربانی با واکنش فوق‌العاده دروازه‌بان قطر روبه‌رو شد. این دروازه‌بان 2توپ بعدی را هم روی ریباند گرفت تا با 3سیو استثنایی تیمش را در جریان مسابقه نگه دارد. با این حال تیم ملی ایران به سراغ خلق فرصت‌های دیگری رفت. ۶۳دقیقه بعد از شروع مسابقه و درحالی‌که تیم ملی سوار بازی بود، زاوشی در محوطه جریمه قطر سرنگون شد و داور با نشان دادن نقطه پنالتی بهترین اتفاق ممکن را برای ایران رقم زد. بلافاصله امین حزباوی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با یک شوت دیدنی برخلاف جهت شیرجه دروازه‌بان توپ را به تور دروازه قطر رساند. این تنها گل نخستین مسابقه ایران در جام ملت‌ها بود. پسران ایران با این برد خیلی زود در یک قدمی صعود از مرحله گروهی قرار گرفتند. آنها شنبه ساعت ۱۳ و ۳۰دقیقه مقابل استرالیا بازی دوم را انجام می‌دهند و روز سه‌شنبه نیز مرحله گروهی برای ایران در نبرد با ویتنام به پایان می‌رسد. یک تساوی مقابل استرالیا و شکست دادن ویتنام نیز برای صدرنشینی ایران در این گروه کافی است؛ اتفاقی که قرعه مرحله بعد را برای تیم ملی ساده‌تر می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید