• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 12 خرداد 1397
کد مطلب : 18687
+
-

آیا سوپرایزی در کار است؟

بعد از نمایش ضعیف و بحث‌برانگیز تیم‌ملی ایران مقابل ترکیه، این فرضیه به‌طور جدی مطرح شد که کارلوس کی‌روش با انتخاب ترکیبی متفاوت قصد گمراه کردن رقبا را داشته و تیم‌ملی قرار نیست در جام‌جهانی با این ارنج به‌میدان برود. به‌خصوص در مورد بازیکنانی مثل رامین رضاییان، روزبه چشمی و کریم انصاری‌فرد این مساله مطرح شد که شاید در جام‌جهانی فیکس نباشند و یا در پستی که مقابل ترکیه بازی کردند به میدان نروند؛ اما آیا راهی وجود دارد که بتوان از صحت و سقم این شایعه سر در آورد؟ تنها راهش مراجعه به مسابقات دوستانه چهار سال قبل است. پیش از مسابقات جام‌جهانی برزیل، تیم‌ملی ایران 3بازی دوستانه در اردوی اتریش و یک بازی تدارکاتی در خاک برزیل، میزبان بازی‌ها برگزار کرد. ما در اتریش با 3تیم بلاروس، مونته‌نگرو و آنگولا مصاف دادیم که هر 3مسابقه مساوی شد. دو بازی اول بدون گل و دیدار سوم با نتیجه یک-یک به تساوی انجامید. در این 3دیدار کی‌روش از 3ترکیب متفاوت استفاده کرد. در این میان ترکیب بازی با بلاروس و مونته‌نگرو به ترکیب اصلی تیم‌ملی که بعدا در جام‌جهانی مورد استفاده قرار گرفت نزدیک بود، اما در بازی با آنگولا به‌طور کامل از ترکیب تیم دوم و بازیکنان ذخیره استفاده شد. درنهایت اما کی‌روش در آخرین بازی تدارکاتی که در کمپ برزیل برابر ترینیداد و توباگو برگزار شد، دقیقا ارنج اصلی بازی اول با نیجریه را به زمین فرستاد. در آن بازی که پشت درهای بسته برگزار می‌شود، این 11نفر در ترکیب اصلی تیم‌ملی ایران به میدان رفتند: علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، جلال حسینی، امیرحسین صادقی، مهرداد پولادی، احسان حاج‌صفی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد. 8روز بعد در اولین بازی جام‌جهانی هم دقیقا همین ترکیب برای ایران بازی با نیجریه را شروع کرد.
جمع‌بندی: اگر اوضاع را با 4سال پیش مقایسه کنیم، به‌نظر می‌رسد ترکیبی که برابر ترکیه به میدان رفت، تقریبا ارنج اصلی تیم‌ملی در دیدار نخست با مراکش خواهد بود که البته می‌تواند یکی، دو تغییر داشته باشد. اگر با یونان یا کوزوو بازی می‌کردیم، در آن بازی احتمالا نفرات ذخیره تست می‌شدند. با این وجود ترکیب دقیق ایران برابر مراکش، در بازی روز جمعه 18خرداد با لیتوانی، پشت درهای بسته مشخص خواهد شد. جالب است بدانید بازی 4سال پیش با ترینیداد و توباگو هم که ترکیب اصلی ایران را فاش کرد، دقیقا روز 18خرداد93 پشت درهای بسته در کشور میزبان جام‌جهانی برگزار شد.

  تلاش کاوه و وریا برای حضور در روسیه
سیدجلال حسینی، وریا غفوری، سیدحسین حسینی و کاوه رضایی، بازیکنانی هستند که امیدشان برای حضور در جام‌جهانی به صفر نرسیده و هنوز اندک شانسی برای رسیدن به روسیه دارند. به هر حال کارلوس کی‌روش که خیلی کم پیش آمده در این چند سال از تصمیماتش برگردد، نام این 4‌ستاره را در فهرست استندبای قرار داده و از آنها خواسته آماده حضور در معتبرترین تورنمنت فوتبالی جهان باشند. همین داستان باعث شده تا برخی از این ستاره‌ها با تمام وجود تمریناتشان را ادامه دهند و قید رفتن به تعطیلات را بزنند. کاوه رضایی و وریا غفوری بازیکنانی هستند که این روزها سخت تمرین می‌کنند تا مشخص شود هنوز امیدشان برای حضور در روسیه را از دست نداده‌اند. مهاجم شارلوا بلژیک و مدافع راست استقلال، با انتشار پست و استوری در اینستاگرام، هوادارانشان را در جریان این تمرینات گذاشته‌اند. به‌طور مثال وریا غفوری روز گذشته استوری دویدنش روی تردمیل را استوری کرده و برای آن نوشته است: «خدایا شکرت. یک‌قانون در کل دنیا، تلاش می‌کنی یا می‌بری یا می‌بری، باختن تو کار ما نیست.»

این خبر را به اشتراک بگذارید