عرضه محصولات با تخفیف 30درصدی
هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از 11 تا 22 اسفند در بوستان گفتگو دایر میشود
نمایشگاه زنان و تولید ملی از پنجشنبه در بوستان گفتگوی تهران برپا میشود؛ نمایشگاهی که در آن محصولات تولید شده توسط بانوان، عرضه میشود و به فروش میرسد. این نمایشگاه بهمدت 12روز دایر خواهد بود و نکته اینجاست که محصولات با تخفیف 30درصدی نسبت به بازار آزاد عرضه میشوند.به گزارش همشهری، مدیرکل اداره زنان و خانواده (امور بانوان) شهرداری تهران دیروز به همین مناسبت در نشستی خبری به تشریح جزئیات هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی پرداخت. مریم اردبیلی گفت: در این نمایشگاه، محصولات تولیدی حدود 2هزار و 600نفر از بانوان شهر تهران که عمدتا زنان سرپرست خانوار هستند، به فروش میرسد. بهگفته او این نمایشگاه در فضایی به وسعت 3200مترمربع برگزار میشود و 116کسبوکار در آن شرکت دارند. همچنین امسال در چند ایستگاه پرتردد متروی تهران (تجریش، شریعتی، آزادی، سرسبز، میدان ولیعصر(عج)، شهرری، قیطریه، قائم و شادمان حدود 263غرفه پیشبینی شده که به 482کسبوکار خانگی اختصاص داده شده است. پوشاک کودکان، نوجوانان، زنانه، مردانه، کالای حجاب، کالای خواب، صنایع چرم و .... ازجمله اقلامی هستند که شهروندان میتوانند از نمایشگاه زنان خریداری کنند.
نواقص رفع شدهاست
در دورههای پیش جانمایی غرفهها مورد انتقاد شرکتکنندگان و خریداران بود؛ موضوعی که خبرنگار همشهری در نشست خبری آن را مطرح کرد و اردبیلی گفت که در واگذاری غرفهها هیچگاه تبعیضی وجود نداشته است، اما در دوره قبل برخی از بانوان برای ثبتنام دیر اقدام کردند و برای اینکه سهمی از نمایشگاه داشته باشند، برای افزایش ظرفیت نمایشگاه اقدام به برپایی چادر کردیم، اما امسال همه متقاضیان در سالنهای نمایشگاهی مستقر میشوند و عرضهکنندگان محصولات خانگی هم بنا بر درخواست خودشان در غرفههای ایستگاههای مترو حضور خواهند داشت.
اولویت 1402شهرداری تهران در حوزه بانوان
در نشست دیروز، همشهری اولویتهای اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران را پیگیری کرد و اردبیلی هم با بیان اینکه اولویتها زیاد هستند به مهمترین آنها اشاره و عنوان کرد: «اولویت اول ما سال آینده ایجاد عاملیت برای زنان و خانوادههاست. «تهران خانواده»، «تهران شهر»، «هزار امید» و «کار تو خونمونه» برندهای نوآورانهای هستند که اجرای پایلوت آنها انجام و تجارب خوبی هم کسب شده است؛ بنابراین آمادگی گسترش آنها وجود دارد و قطعا سال1402 ارتقا و توسعه این برندها به جدیت پیگیری خواهد شد.»
کمپینی برای کسبوکار خانوادگی
کمپین «کار تو خونمونه» مبتنی بر اشتغال و کسبوکار خانگی توسط شهرداری تهران راهاندازی شده و تاکنون بیش از هزاران نفر از بانوان در آن ثبتنام کردهاند. امکان مشارکت در این کمیپن از طریق نشانیZANANVATOLIDMELI.COM میسر است.