• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 10 اسفند 1401
کد مطلب : 186869
+
-

شهرداری به‌دنبال راهکار قانونی تبدیل وضعیت نیروهای حجمی

ظهر دیروز تعدادی از کارگران حجمی پسماند مقابل ساختمان شورای شهر برای تبدیل وضعیت خود در شهرداری تهران تجمع کردند، اما پاسخ شهرداری تهران نسبت به عدم‌تبدیل وضعیت آنان چیست؟
علیرضا زاکانی، شهردار تهران درباره تبدیل وضعیت نیروهای حجمی مدیریت پسماند این‌گونه توضیح می‌دهد: «سال گذشته در بودجه حکمی برای تبدیل وضعیت ایثارگران شامل حال 7هزار نفر داشتیم که درواقع اقدام به تبدیل وضعیت کردیم، اما در 2جا دیوان عدالت اداری حکم داد که میسر نیست؛ یکی از این بخش‌ها، خودرو سرویس شهر بود که ایراد گرفته شد که با خودرو قرارداد بسته شده نه با راننده و یکی از بخش‌ها نیز نیروهای حجمی سازمان پسماند بود.»
او اضافه می‌کند: «در مجموع تعداد نیروهای این دو بخش ۵۰۰نفر است. ما کاملاً علاقه‌مندیم این اتفاق روی دهد و از نظر ما مانعی ندارد و حکم بالادست نیز قابل حل است.»

تبدیل وضعیت 3هزار و 200نفر
معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای حجمی مدیریت پسماند به خبرنگار همشهری توضیحاتی ارائه داد. مجید باقری در این خصوص می‌گوید: «ما درباره تبدیل وضعیت کسانی که مشمول قانون بازنشستگی می‌شوند، اصل اساسی داریم و این است که دقیقا باید طبق قانون عمل کنیم. بر مبنای قانون، تبدیل وضعیت این افراد به‌دلیل نوع رابطه قرارداد با پیمانکار مشمول بازنشستگی نیست.»
او بیان می‌کند: «شهرداری تاکنون 3هزار و 200نفر را تبدیل وضعیت کرده که 300نفر از آنها نیروهای حجمی هستند؛ بنابراین شهرداری استنکاف نمی‌کند و شاهد هم همان 3هزار و 200نفر است. ما مطابق قانون پیش می‌رویم.»
باقری در ادامه می‌افزاید: «باید از نهادهای متولی بخواهیم شفاف‌سازی‌ کنند و استعلام لازم را انجام دهیم. رایزنی‌ها را شروع کرده‌ایم. در حال حاضر نمی‌توانیم تبدیل کنیم و نهادها هم این اقدام شهرداری را تأیید کرده‌اند، ولی همچنان استنادهایی آوردیم که به این همکاران کمک کند و اگر مشمول قانون شوند، انجام می‌دهیم.» او با بیان اینکه اگر شهرداری این کار را انجام دهد، نهادهای نظارتی بازخواست می‌کنند، گفت: «تمام افرادی که حضور پیدا کردند را می‌شناسیم و با تک‌تک این افراد در میزهای خدمت صحبت داشته‌ایم. هیچ‌کس هم نگفته انجام نمی‌شود، بلکه به‌دنبال راه‌حل هستیم. فراموش نکنیم اگر در مسیر قانون پیش برویم موضوع حل می‌شود و با تجمع چیزی تغییر نمی‌کند. این قانون برای مجلس شورای اسلامی است، با وجود این، مرکز حقوقی ما هم این موضوع را پیگیری می‌کند، ولی با ایستادن در خیابان این موارد حل نمی‌شود.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید