• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186800
+
-

افتتاح ۵۲جشنواره مردمی

جشنواره ‌های آرمان با حضور شهردارتهران و خانواده شهید آرمان علی‌‌ وردی در حسینیه جماران افتتاح شد

جشنواره
افتتاح ۵۲جشنواره مردمی

شهردار تهران در مراسم افتتاح جشنواره‌های مردمی شهرداری تهران با عنوان رویداد آرمان گفت: ما مکلفیم به مردم خدمت کنیم و برای ساخت زندگی بهتر و خدمت به آنها با یکدیگر رقابت داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی گفت: ۵۲جشنواره ذیل رویداد مردمی آرمان تعریف شده است؛ به عنوان مثال برای ما موضوع تامین سلامت و نشاط شهروندان همواره مهم بوده است؛ به همین دلیل جشنواره‌ای با محوریت این موضوع به عنوان قهرمان شهر طراحی شد که ذیل آن ۶۰۰ هزار نفر در ۱۶رشته ورزشی با هم رقابت کردند. در زمینه اوقات‌فراغت شهروندان نیز شهرداری تهران برنامه دارد و در همین رابطه هفته گذشته اختتامیه نخستین رویداد بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد. طی این رویداد ۶هزار شرکت‌کننده در 10روز با هم رقابت کردند.
شهردار که در حسینیه جماران سخن می‌گفت، ادامه داد: روزگاری نه چندان دور این حسینیه منشأ تحول و تغییر جدی در عرصه جهانی بود. امام عظیم‌الشأن ما  ۴دهه قبل با تمسک بر اسلام و تکیه بر مردم توانست انقلاب را به پیروزی برساند. انقلاب اسلامی رویدادی عظیم بود و در نتیجه آن نقشه همه کسانی که سال‌ها در جهت اهداف شیطان کوشش می‌کردند،  نقش بر آب شد.
او تاکید کرد: اتفاقاتی که در حیطه سرگرمی و سلامت مردم رخ می‌دهد باید به سایر بخش‌ها مانند قرآن، ایمنی شهر و... نیز تسری پیدا کند تا مردم در بخش‌های مختلف با هم رقابت کنند و بهترین‌ها انتخاب شوند یا در حوزه اجتماعی مبتنی بر همین الگو اگر بسیج مردمی برای کمک به همنوعان شکل نگیرد، زندگی اقشار ضعیف جامعه دچار چالش خواهد شد. ما مکلفیم به مردم خدمت کنیم و برای ساخت زندگی بهتر و خدمت به آنها با یکدیگر رقابت داشته باشیم.

52 رویداد فرهنگی
در حاشیه این مراسم که با حضور خانواده شهید علی‌وردی همراه بود، دبیر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران گفت: در قالب سلسله جشنواره‌های آرمان قرار است ۵۲ رویداد فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی، ادبی و قرآنی در سطح شهر تهران برای شهروندان برگزار شود.
رضا سیفی یادآوری کرد: نخستین رویداد در این زمینه، امسال در حوزه تفریح و ورزش با موضوع «قهرمان شهر» در تهران آغاز شد. قرار است اختتامیه این جشنواره که افتتاحیه آن در تیرماه  برگزار شد، در اواخر اسفندماه برگزار شود. در جشنواره «قهرمان شهر» حدود ۷۰۰هزار نفر از شهروندان تهرانی در قالب ۸رشته ورزشی شرکت کردند.
دبیر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران برخی بخش‌های دیگر جشنواره آرمان را نیز شرح داد:
در جام بازی‌های الکترونیک حدود ۶ هزار نفر ثبت‌نام کردند. این رقابت‌ها برای نخستین‌بار در سطح کشور برگزار ‌شد. ویژگی دیگر این جام دعوت برگزیدگان به اردوی تیم ملی بازی‌های الکترونیک است.
جشنواره مدیحه‌سرایی، رویداد فرهنگی دیگری است که طراحی شده و اکنون فراخوان و ثبت‌نام آن برای علاقه‌مندان شروع شده است.
در جشنواره رسانه، شهروندان تهرانی به‌ویژه دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در کنار عموم شهروندان قرار است درباره هویت محلات، هویت تاریخی، خرده‌روایت‌های هر محله و قهرمانان هر محله تولیداتی داشته باشند و در این جشنواره شرکت کنند.
جشنواره قرآنی که زمان برگزاری آن با ایام عیدنوروز و ‌ماه مبارک رمضان مصادف می‌شود، در 3حوزه حفظ، قرائت و تفسیر برگزار می‌شود که مسابقه جذابی خواهد بود. این جشنواره ویژه نوجوانان تدارک دیده شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید