• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186750
+
-

عدد خبر

200 میلیون دلار داروی ایرانی در سال آینده صادر خواهد شد. به‌گفته سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو، یکی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این‌باره، رفع محدودیت صادرات با تقویت بازار دارویی است و سال آینده با توجه به اینکه مشکل ارز ترجیحی وجود ندارد، با تأمین پایدار، مشکل صادرات هم رفع خواهد شد.

8 هزار چادر امدادی و 44هزار پتو طی 2‌ماه گذشته در هلال احمر ایران تولید شده است. محمدرضا امیریان، مدیرعامل صنایع نساجی هلال احمر با اعلام این آمارها، به تولیدات دیگر هم اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۰۸ تُن لوله مبلی و 3هزار ثوب انواع پوشاک گرم، ۲۳هزار و ۹۰۰عدد انواع ساک نظامی و محصولات سراجی و ۳۲۵عدد کیف کمک‌های اولیه تولید شده است.

40 درصد تجهیزات پزشکی موردنیاز کشور تولید داخل است. بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت با اعلام این مطلب گفت: البته کیفیت بسیار مهم است و تولید داخلی هم باید کیفیت داشته باشد. از سوی دیگر باید به اندازه نیاز و مصرف داخل، تولید شود. بنابراین اگر 2شرط کیفیت و تولید به اندازه نیاز را داشته باشد، قطعاً از تولیدات داخلی استفاده می‌کنیم.

18 دارو متفورمین، آسپرین، آتــورواستـــاتین، لــووتیــروکسین سدیم، فاموتدین، متوپرولول، آملودیپین، نیتـروگلیســـرین، قرص ســـرماخوردگی بـــــزرگســالان، لوزارتــان پتاسیم (هیدروکلروتیازید)، کپسول گاباپنتین، پنتوپرازول، ویتامین ب1، امپرازول، کلینیدیوم (کلردیازپوکساید)، پــروپرانولـــول و استامینوفن بیشترین داروهای مصرف شده از ابتدای سال تا پایان بهمن در فهرست بیمه سلامت است.

11 هزار مربی پرورشی و مشاور در آموزش و پرورش جذب می‌شوند. به‌گفته اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مجوز جذب این نیروها با موافقت رئیس‌جمهور، براساس جغرافیای نیاز در معاونت پرورشی کسب شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :