• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186728
+
-

احتمال ریزش ساختمان 153خیابان بهار جدی است

دستور مهم دادستان در پرونده ساختمان بهار

کوتاه از حادثه
دستور مهم دادستان در پرونده ساختمان بهار

چند روز پس از آتش‌سوزی در ساختمان 153خیابان بهار در شرایطی که بررسی‌ها از ناپایداری سازه ساختمان بعد از حادثه حکایت دارد دادستان تهران دستور داد تا 2ساختمان مجاور تخلیه شوند.
به گزارش همشهری، بعد از آتش‌سوزی در طبقات زیرین ساختمان 10طبقه خیابان بهار که صبح شنبه اتفاق افتاد و ده‌ها آتش‌نشان بعد از حدود 12ساعت تلاش توانستند آتش‌سوزی را مهار کنند حالا بحث‌ها درباره ایمن بودن این ساختمان و احتمال ریزش آن جدی است.
صبح دیروز جلسه کارگروه تخصصی مدیریت بحران منطقه ۷ با محوریت ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار با حضور شهردار و جمعی از مدیران منطقه، اعضای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، نمایندگان آتش‌نشانی، اورژانس، پلیس راهور و مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران برگزار شد. علی نصیری، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران درباره این جلسه گفت: با توجه به اتمام عملیات اطفای حریق توسط سازمان آتش‌نشانی، ساختمان ۱۵۳ تحویل منطقه و مقرر شد تا پایش در آن انجام شود. به همین دلیل یک تیم نقشه بردار در ساختمان مجاور مستقر شدند و مرتبا جابه‌جایی‌هایی که در ساختمان رخ می‌دهد را از هر ۸ تارگت تعیین شده بررسی و به ما ارسال می‌کنند.
او در این‌باره گفت: براساس بررسی‌های تیم نقشه بردار گزارشی به ما رسید مبنی بر اینکه بین تارگت ۵و ۶ جبهه شرقی ساختمان جابه‌جایی قائم رخ داده است. بنابراین با تأکیدات شهردار تهران باید براساس نظرات کارشناسان رسمی دادگستری و همچنین مرکز تحقیقات راه و شهرسازی تصمیمات برای تخریب و یا عدم‌تخریب ساختمان اتخاذ شود.
نصیری در ادامه گفت: با شرایط موجود تا به الان دل نگرانی در مورد این ساختمان وجود نداشته اما باید شرایط ایمنی درنظر گرفته شود و با پیش‌بینی‌های لازم و سنجیدن جوانب مختلف از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنیم. طی صحبت‌های انجام شده با دادستان تصمیم بر آن شد که 2پلاک در اطراف این ساختمان تخلیه شود و گاز، برق و آب ساختمان هم قطع شود تا درصورت ریزش احتمالی ساختمان شاهد بروز حوادث ثانویه نباشیم.
از سوی دیگر نصرالله آبادیان شهردار منطقه۷ نیز درباره سرنوشت این ساختمان گفت: صبح بعد از وقوع حادثه نامه‌ای برای اداره کل معماری و ساختمان درخصوص استفاده از کارشناسان سازمان نظام مهندسی ماده۲۷ ارسال شد. در نهایت اداره کل معماری و ساختمان تقاضا را به نظام مهندسی ارجاع داده و کارشناسان نظام مهندسی برای بازدید از ساختمان به محل اعزام شدند تا درخصوص خطرناک بودن و یا پایدار بودن ساختمان از نظر سازه‌ای، نظر داده و درصورت اینکه آسیبی متوجه ساختمان باشد تمهیدات مورد نیاز و مقاوم‌سازی‌ صورت گیرد.

وداع با آتش‌نشان شهید
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آتش‌نشان شهید قریب‌رضا دارابی صبح دیروز(دوشنبه) در امامزاده علی اکبر چیذر برگزار شد.
این آتش‌نشان وظیفه شناس در جریان عملیات اطفای حریق ساختمان خیابان بهار بر اثر سقوط به چاهک آسانسور به شهادت رسید. روز گذشته پس از آنکه شمار زیادی از آتش‌نشانان در محوطه اداره مرکزی آتش‌نشانی تهران در مراسمی با این شهید وداع کردند، پیکر او برای مراسم تدفین به امامزاده علی‌اکبر چیذر منتقل شد. در این مراسم که با حضور خانواده شهید و جمع کثیری از آتش‌نشانان و شهروندان در آستان امامزاده علی‌اکبر برگزار شد، خانواده و دوستان شهید دارابی با او وداع کردند و پیکرش در مراسمی باشکوه به خاک سپرده شد. مراسم ختم و یادبود این شهید گرانقدر امروز(سه‌شنبه، 9اسفند ماه) از ساعت 15:30تا 17در آستان مقدس امامزاده علی اکبر محله چیذر برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید