• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186697
+
-

جام شماره یک

تن‌هاخ هم منچستریونایتد را پس از 6سال به جام رساند و هم خودش رکوردهایی زد

جام شماره یک

اریک تن‌هاخ هنوز نیامده، به منچستریونایتد سروسامانی داده. سرمربی هلندی با کنار گذاشتن کریستیانو رونالدو، احیای رشفورد و خرید کاسمیرو، تیمش را یکدست‌تر و رقابتی‌تر کرده. آنها اکنون در همه جام‌های ممکن حضور دارند و یکی از آنها را برده‌اند. پیروزی 2بر صفر در ومبلی و در فینال جام اتحادیه، هم دست نیوکاسل و عربستان را از جام کوتاه کرد و هم نخستین جام باشگاه من‌یونایتد از سال2017 به این‌سو را برای آنها به ارمغان آورد تا فاصله افتخارات این باشگاه با لیورپول کمتر شود. در حال حاضر منچستریونایتد 43جام مهم کسب کرده، در برابر 45جام لیورپول. آرسنال با 30، چلسی با 25 و منچسترسیتی با 23جام در رده‌های بعدی جای دارند. از جنگ جهانی دوم به این طرف، منچستریونایتد 40جام کسب کرده که تنها یکی کمتر از جام‌های لیورپول در همین مقطع است.

دستیار سابق فرگوسن هم‌اکنون دستیار سرمربی هلندی است. با او موفقیت‌ها تضمینی است. این مربی که زمانی هدایت تیم ملی انگلیس را هم در دست داشت، کمک زیادی به تن‌هاخ کرده است. روند کاری مک‌لارن این موضوع را بهتر نشان می‌دهد.

1999
استیو مک‌لارن به‌عنوان دستیار سر الکس فرگوسن افسانه‌ای در منچستریونایتد فعالیت کرد و موفق به کسب سه‌گانه شد.

2008
مک‌لارن در توئنته، اریک تن‌هاخ را به‌عنوان دستیار خود انتخاب کرد تا او بعدها هدایت آژاکس را برعهده بگیرد و سپس راهی یونایتد شود.

2023
تن‌هاخ نخستین قهرمانی خود با منچستریونایتد را در حالی جشن گرفت که استیو مک‌لارن را به‌عنوان دستیار در کنار خود می‌دید.


    گل اول را برخلاف جریان بازی کاسمیرو وارد دروازه نیوکاسل کرد. این برزیلی که سابقه 5قهرمانی اروپا با پیراهن رئال‌مادرید را دارد، کسی است که تفاوت را در منچستریونایتد رقم زده و ثابت کرده در 31سالگی خرج‌کردن 70میلیون یورو برای جذب او ریسک معقولی بود. اصولا وقتی پای جام در میان باشد، کاسمیرو می‌درخشد. هافبک برزیلی در طول دوران بازی خود در ۱۴‌فینال باشگاهی به میدان رفته و در ۱۳‌فینال به پیروزی رسیده و تنها یک جام را از دست داده است. به‌طور متوسط، ۹۲.۸۶‌فینال‌ها با حضور کاسمیرو با پیروزی به پایان رسیده.
    ستاره برزیلی از یک راه دیگر هم در تاریخ فوتبال انگلیس ماندگار شد. او تبدیل به پنجاهمین بازیکن تاریخ منچستریونایتد شده که در ومبلی برای این باشگاه موفق به گلزنی می‌شوند.
    کاسمیرو در ۱۲‌بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها ۴‌گل به ثمر رسانده است، یک گل بیشتر از ۸۹‌بازی قبلی خود که رکوردی فوق‌العاده برای او به‌حساب
می‌آید.

رشفورد حالا در تمامی مراحل کارابائو کاپ برای منچستر توانسته است گل بزند. او با 6‌گل زده عنوان آقای گلی این دوره جام اتحادیه را برای خود کرد.

منچستریونایتد تنها ‌2‌بازی از 31‌بازی اخیر خود را در تمامی رقابت‌ها شکست خورده است.

من‌یونایتد طی‌ ماه فوریه موفق به کسب یک‌جام شده و این درحالی است که چلسی در این‌ ماه موفق به پیروزی نشده است.

منچستریونایتد اکنون قهرمان 6‌دوره از مسابقات کارابائوکاپ شده.


سرمربی هلندی کمتر از یک‌سال برای کسب نخستین جام در منچستریونایتد فرصت نیاز داشت و از این لحاظ زودتر از همه مربیان تاریخ این باشگاه به جام رسید. فرگوسن 4‌سال طول کشید تا برای شیاطین سرخ جام بیاورد.
   مدت زمانی که مربیان منچستر برای کسب نخستین جام نیاز داشتند؛ سرمت بازبی (6سال و 6ماه)، منگنال (4سال و 5ماه)، دوهرتی (4سال و 5ماه)، سرالکس فرگوسن (4سال)، اتکینسون و لوئیس فان‌خال (21ماه)، ژوزه مورینیو (281روز) و حالا اریک تن‌هاخ (276روز).
   او نخستین سرمربی هلندی در تاریخ رقابت‌های کارابائو کاپ (جام اتحادیه) است که قهرمان این‌ جام می‌شود.
   نکات عجیب؛ آژاکس و منچستر قبل از تن‌هاخ به‌ترتیب به‌مدت 5 و 5.5سال هیچ‌ جامی کسب نکرده بودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید