• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186693
+
-

لالیگا زنده شد

با شکست غیرمنتظره بارسلونا مقابل تیم ته جدولی، رقابت به لیگ اسپانیا برگشت

شکست بارسلونا برابر تیم ته‌جدولی آلمریا هزینه‌های زیادی روی دست بارسلونا گذاشت. هم اختلاف امتیاز بارسا با رئال‌مادرید در جدول دورقمی نشد و به 7امتیاز کاهش یافت، هم در آستانه ال‌کلاسیکوی پنجشنبه‌شب در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری، لواندوفسکی ‌مصدوم شد و به‌احتمال زیاد این بازی را از دست داد. حالا ژاوی برای ال‌کلاسیکوی رفت جام حذفی، لوا، دمبله و پدری را در اختیار ندارد. مصدومیت لواندوفسکی همسترینگ است و احتمال کمی وجود دارد به بازی پنجشنبه برسد. او ممکن است 14روز از مسابقات دور بماند. زمان احتمالی دوری مصدومین بارسا؛ لواندوفسکی 2‌هفته، ‌دمبله 2‌هفته و‌ پدری 3هفته. لوا احتمالا بازی با والنسیا و بیلبائو را هم از دست خواهد داد. البته یک خبرنگار نزدیک به بارسلونا ادعا کرده که این ستاره لهستانی به بازی با‌ رئال می‌رسد. او گفته لواندوفسکی فقط از خستگی عضلانی رنج می‌برد و مصدومیتی در کار نیست، اما به‌نظر می‌رسد برای رسیدن به ال‌کلاسیکوی روز پنجشنبه مشکلی وجود دارد. آرائوخو، رافینیا و کنده که به‌دلیل خستگی در بازی با آلمریا حضور نداشتند، پنجشنبه در دسترس خواهند بود.
    روبرت لواندوفسکی قبل از جام جهانی در 14‌بازی لالیگا 12‌گل به ثمر رساند، اما پس از جام جهانی در 6‌بازی لالیگا تنها 2‌گل وارد دروازه حریفان کرد.
    این شکست وضعیت ژاوی را دوباره وخیم کرد. با وجود پیروزی در ال‌کلاسیکوی فینال سوپرجام و کسب نخستین جام پس از 14ماه، ژاوی ممکن است موقعیتش به خطر افتاده باشد. لاپورتا پس از فعال‌کردن اهرم‌های مختلف اقتصادی و واریز‌کردن پول‌های زیاد به باشگاه و خرید بازیکنان زیاد، نمی‌خواهد تیمش سینوسی عمل کند. آنها در اروپا به‌شدت ضعیف بودند و حتی از لیگ اروپا هم حذف شدند. شاید نرسیدن به فینال جام حذفی و شکست احتمالی در ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگا آینده ژاوی را در این باشگاه تباه کند.
    تنها خبر خوش برای بارسایی‌ها که تیم‌شان در عرض چند روز هم از رقابت‌های اروپایی به‌دست منچستریونایتد حذف شد و هم اقتدار در لیگ را از دست داد، این است که برای ال‌کلاسیکوی رفت کوپا دل‌ری گونسالس گونسالس به‌عنوان داور برگزیده شده که برای این تیم خوش‌یمن است. بارسا در این فصل با داوری او سوسیداد، اتلتیکو و سلتاویگو را شکست داده است.
    بارسلونا 47‌سانتر مقابل آلمریا انجام داد که بالاترین تعداد از فصل 06-2005 به‌حساب می‌آید.
    برای نخستین‌بار از سال‌2015 بارسلونا در یک‌بازی لالیگا در‌ ماه فوریه شکست خورد.
    برای نخستین‌بار بارسلونا پس از بازی با بایرن در ‌ماه اکتبر، گل نزد.
    بارسا به اعتراف ژاوی بدترین بازی این فصل خود در لالیگا را به نمایش گذاشت. فران تورس تنها بازیکنی است که در کل مسابقه یک‌دریبل موفق در یک‌سوم آخر زمین انجام داده است.
    در 17‌بازی قبلی، آلمریا تنها 3‌امتیاز، از 3‌تساوی کسب کرده بود اما در بازی با بارسلونا در یک بازی به اندازه 17بازی قبلی امتیاز به‌دست آورد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید