• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 12 خرداد 1397
کد مطلب : 18667
+
-

صمد و قلعه؛ خوب‌های قرعه

قرعه‌کشی هجدهمین دوره لیگ‌برتر که پنجشنبه‌شب گذشته برگزار شد، مثل هر سال حاوی نکاتی جالب و خواندنی است. همه‌ساله تیم‌ها علاوه بر نگاهی که به فصل نقل‌وانتقالات و تمرینات آمادگی دارند، یک چشم‌شان هم به قرعه‌کشی است تا شاید با خوش‌اقبالی و یک قرعه خوب در شروع لیگ بتوانند فصل را به خوبی آغاز کنند. در ایران تعریف تیم‌ها از یک قرعه خوب به این چند آیتم محدود می‌شود؛ در 5هفته اول به تیم‌های قوی برخورد نکند، در تابستان به جنوب نروند، و در زمستان میهمان تبریزی‌ها نباشند. با این مقدمه شاید بتوان گفت قرعه سپاهان در لیگ هجدهم بهتر از سایر مدعی‌هاست. در میان تیم‌های غیرمدعی هم استقلال خوزستان با صمد مرفاوی خوش‌شانس صاحب بهترین قرعه شده است.
    سپاهان؛ 5هفته اول فقط رشت
سپاهان بعد از دو سه فصل ناکامی، امسال امیر قلعه‌نویی را به‌خدمت گرفته تا شاید یک بار دیگر به روزهای اوج خود برگردد. زردپوشان اصفهانی فصل نقل‌وانتقالات را پرسروصداتر و موفق‌تر از همه تیم‌ها آغاز کرده‌اند و حالا در قرعه‌کشی هم با شرایط خوبی روبه‌رو شده‌اند. تیم قلعه‌نویی در 5هفته اول فقط یک‌بار از اصفهان خارج می‌شود که در آن یک سفر هم میزبان چندان قدرتمندی در انتظار زردها نیست. بازی با سپیدرود در رشت تنها بازی خارج از خانه سپاهانی‌ها طی 5هفته ابتدایی است. آنها سوای سفر به رشت، 4بازی هم با نفت آبادان، پیکان، ذوب‌آهن و تراکتورسازی در اصفهان خواهند داشت. دومین سفر سپاهانی‌ها در هفته ششم خواهد بود که باید برای مصاف با پارس جنوبی به جم بروند.
    پرسپولیس؛ دو سفر تابستانی به جنوب
برای پرسپولیس لیگ کاملا گرم و طاقت‌فرسا آغاز می‌شود. مدافع عنوان قهرمانی طی 5هفته اول 3بازی خارج از خانه دارد که دو تای آن در خوزستان خواهد بود. در لیگی که از هفته اول مرداد آغاز خواهد شد، شاگردان برانکو باید در هفته سوم به اهواز بروند و با استقلال خوزستان بازی کنند و در هفته پنجم هم راهی آبادان شوند تا میهمان صنعت‌نفت باشند. این دوبازی در اوج گرمای شهریور عرق بچه‌های برانکو را حسابی در می‌آورد تا آنها برای ادامه لیگ آبدیده‌تر شوند. اولین بازی خارج از خانه سرخ‌ها هم در همان هفته اول با پدیده است که بازی افتتاحیه لیگ خواهد بود. پرسپولیسی‌ها نسبت به فصل قبل قرعه سخت‌تری دارند. آنها سال گذشته در تابستان فقط به تبریز رفتند و جنوب رفتن‌هایشان هم ماند برای فصل زمستان.
    استقلال؛ رقبای دانه‌درشت
استقلال هفته اول لیگ را در تهران آغاز می‌کند و بعد از آن راهی اصفهان می‌شود تا با رقیب سرسخت فصل گذشته‌اش یعنی ذوب‌آهن دیدار کند. شاگردان شفر تا هفته ششم 3سفر به اصفهان، جم و مسجدسلیمان خواهند داشت و در واقع برنامه آنها از لحاظ میزبانی و میهمانی نکته خاصی ندارد. نکته مهم درباره این تیم شاید لیست حریفانش طی هفته‌های ابتدایی لیگ باشد که حریفان سرسخت و قدرتمندی به‌نظر می‌رسند. پیکان، ذوب‌آهن، پارس جم و فولاد از تیم‌های بالانشین فصل گذشته‌اند و تراکتورسازی هم احتمالا در لیگ جدید دوباره در قواره یک مدعی خواهد بود. استقلال با تمامی این تیم‌ها در همان 5هفته اول بازی دارد.
    مسجدسلیمان در تونل وحشت
نفت مسجدسلیمان که با محمود فکری به لیگ هجدهم رسیده و یکی از دو تیم تازه‌وارد این لیگ محسوب می‌شود شروع بسیار سختی خواهد داشت. قرعه این تیم در هفته‌های ابتدایی دست‌کمی از تونل وحشت ندارد. تراکتورسازی اولین حریف مسجدسلیمانی‌هاست و بعد از آن هم به ترتیب پارس جنوبی، فولاد، پرسپولیس، نساجی و استقلال مقابل شاگردان محمود فکری قرار می‌گیرند. از میان این تیم‌ها فقط نساجی از غول‌ها نیست و مثل خود نفت مسجدسلیمان تازه از لیگ‌یک بالا آمده است. در آن یک بازی هم مسجدسلیمانی‌ها میهمان‌اند و باید در جهنم شهیدوطنی قائمشهر به میدان بروند.
    استقلال خوزستان؛ خوش‌شانس‌ترین
هر چقدر نفت مسجدسلیمان شروع سختی دارد، در عوض دیگر تیم خوزستانی یعنی استقلال خوزستان یک قرعه راحت در هفته‌های ابتدایی به‌دست آورده است. استقلال خوزستان که بالاخره با عبدالله ویسی قطع رابطه کرد و به صمد مرفاوی روی آورد، طی 5بازی اول 3بار میزبان است و به‌جز پرسپولیس هم حریف سختی پیش‌رو ندارد. تازه از آن دوبازی خارج از خانه هم یکی مقابل صنعت‌نفت و در شهر آبادان خواهد بود. در واقع استقلال خوزستان طی 5هفته اول فقط یک بار از خوزستان خارج می‌شود. سفری که در همان هفته اول به تبریز خواهد بود، برای رویارویی با گسترش فولاد. مرفاوی در هفته‌های ابتدایی با گسترش فولاد، پدیده، نفت آبادان و سپیدرود، مسیر خوب و مناسبی برای گرم کردن تیمش دارد. این وسط بازی با پرسپولیس هم هست، هفته سوم در اهواز.

این خبر را به اشتراک بگذارید