• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
شنبه 12 خرداد 1397
کد مطلب : 18662
+
-

بالاخره کی میزبانه، کی میهمان؟

بالاخره کی میزبانه، کی میهمان؟

قرعه‌کشی لیگ هجدهم تقریبا دو ماه پیش از آغاز مسابقات برگزار شد. با توجه به آغاز  لیگ در هفته اول مرداد و اینکه در تیرماه جام‌جهانی به اوج هیجان و حساسیت خود رسیده مسئولان سازمان لیگ قرعه‌کشی را با عجله و  شتاب پیش از آغاز جام‌جهانی برگزار کردند تا تیم‌ها حتی قبل از شروع اردوی پیش فصل از برنامه فصل آینده مطلع باشند. این مراسم عجولانه البته با حاشیه‌های فراوانی هم همراه بود که در 
ادامه می‌خوانید. 
    مراسمی در غیاب همه
مراسم قرعه‌کشی سازمان لیگ در شرایطی برگزار شد که در این مراسم به جز سرمربی دو، سه تیم لیگ برتری هیچ سرمربی دیگری حضور نداشت. حتی مدیران باشگاه‌ها هم به جز دو سه نفر به مراسم نیامدند و تقریبا بیشتر تیم‌های حاضر مدیرهای رسانه‌ای خود را به مراسم فرستادند تا تنها از فرآیند قرعه‌کشی مطلع باشند.
    سوتی در حد فیلم‌های کمدی
در شرایطی که مراسم قرعه‌کشی هجدهمین دوره لیگ‌برتر دقایق ابتدایی خود را پشت‌سر می‌گذاشت، مسئول صدای مراسم در اتاق فرمان بدون توجه به اینکه میکروفون خود را قطع نکرده است شروع به صحبت کردن کرد که این اتفاق باعث شد تا این مراسم دقایقی تحت‌الشعاع این موضوع قرار بگیرد و چند نفر دوان دوان به‌سمت او بروند تا نکند کار به پخش عمومی حرف‌های منشوری هم منتهی شود. 
    ستاره ما کو؟
دعوای ستاره‌ای قرمز و آبی در این مراسم هم کشیده شد. وقتی نام تیم پرسپولیس از قرعه بیرون آمد، بر خلاف انتظار مسئولان باشگاه لوگوی سرخپوشان بدون ستاره بود. این اتفاق باعث شد تا نماینده باشگاه پرسپولیس از این موضوع عصبانی شود و اعتراض خود را به فتاحی مسئول برگزاری بازی‌های لیگ اعلام کند اما فتاحی در پاسخ به این اتفاق اعلام کرد که لوگوی پرسپولیس از نظر ما هیچ ستاره‌ای ندارد و به همین دلیل از ستاره برای آن استفاده نشده است. او همچنین گفته بود که عرف نیست تیمی که ۱۰بار قهرمان شده است، روی پیراهنش ستاره درج کنند! حسین خبیری سرپرست پرسپولیس هم در واکنش به این اظهارات گفت: «تا به حال که تیمی به این افتخار دست پیدا نکرده است تا ببینیم عرف است یا خیر. تا به حال تیمی جز پرسپولیس نتوانسته ۱۰بار در لیگ قهرمان شود. پس چگونه رئیس کمیته‌ مسابقات سازمان لیگ می‌گوید عرف نیست؟» او افزود: «ستاره پرسپولیس هم در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است و هم AFC این موضوع را تایید کرده است. ما از طریق نامه کتبی هم به سازمان لیگ این موضوع را توضیح داده‌ایم. برایم جالب است که چطور AFC که مرجع بالاتری است این موضوع را تایید می‌کند، اما سازمان لیگ می‌گوید که عرف نیست!»
    اشتباه عجیب در قرعه‌کشی
بعد از مراسم قرعه کشی سازمان لیگ آنچه در سایت سازمان لیگ مشاهده می‌شد، با آنچه در برگه‌های قرعه‌کشی بود، مغایرت داشت و همین موضوع اهالی فوتبال و بیشتر رسانه‌ها را به اشتباه انداخت. البته این دوگانگی، تنها به زمان میزبانی و میهمانی محدود می‌شد و در واقع تفاوتی در ترتیب بازی تیم‌ها نداشت. قرعه‌کشی به این شکل انجام می‌شد که پس از برداشتن گوی مربوط به نام تیم‌ها، یک گوی دیگر برای مشخص شدن جایگاهشان در جدول و برگه برداشته می‌شد. به‌طور مثال پرسپولیس و استقلال شماره های 8 و 9 را به خود اختصاص می‌دادند و در واقع اشتباه همین‌جا رخ داد. در این لحظه، سعید فتاحی مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ، عدد مربوط به پرسپولیس را برای استقلال خواند و شماره استقلال نیز برای پرسپولیس خوانده شد. ادامه این اشتباهات سبب شد تا جدول میهمان و میزبان برعکس شود و این اشتباه غیرعمدی و عجیب روی دهد. برا اساس توضیحی که در برگه سازمان لیگ مشخص شده بود استقلال در هفته پایانی لیگ میزبان و پرسپولیس میهمان است اما چیزی که اعلام شد درست عکس این بود که همه را به اشتباه انداخت و تا چند ساعت همین خبر اشتباه در کانال‌ها و سایت‌های خبری در گردش بین کاربرها بود. 
    کارمندان بانک بیشتر از فوتبالی‌ها
در شرایطی که مراسم قرعه‌کشی سازمان لیگ به دقایق پایانی خود نزدیک می‌شد کارمندان بانکی که اسپانسر بازی‌های این فصل را بر عهده دارد با حضور روی سن شروع به سلفی گرفتند که این اتفاق نظم برنامه را به‌طور کلی بر هم زد و کار تا جایی پیش رفت که مراسم بدون خداحافظی مجری برنامه به‌پایان برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید