• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 7 اسفند 1401
کد مطلب : 186599
+
-

گوش دادن به صدای ترافیک

به‌ جز بازی با تلفن همراه، سرگرمی‌های دیگری در ترافیک روز و شب پیدا می‌شود

چه از خودروی شخصی استفاده می‌کنید و چه مسافر اتوبوس و مترو هستید، ساعاتی از روز را در ترافیک شهر به ‌سر خواهید برد. عدد و رقم‌های مختلفی از هدر رفتن وقت در ترافیک شهر‌‌ها اعلام می‌شود، اما همه آنها نشان می‌دهد بخشی از زندگی ما در میان خانه و محل کار می‌گذرد که باید برای آن برنامه‌ای داشته باشیم وگرنه ترافیک بیشتر روح و روان ما را آزار می‌دهد. حتما دیده‌اید که جمع زیادی از مسافران حمل‌ونقل عمومی، وقت خود را به مرور شبکه‌های اجتماعی یا بازی کردن و دیدن فیلم و سریال می‌‌گذرانند. اگر خودتان راننده باشید می‌دانید که باید بیشتر بر ایمنی تمرکز کنید و مراقب تصادف احتمالی باشید؛ در نتیجه برای انتخاب سرگرمی‌ها محدودیت خواهید داشت، اما باز هم فرصت را از دست ندهید.
رادیو گوش کنید؛ رادیو، نخستین رسانه الکترونیکی سریع و فراگیر در جهان است که با وجود کاهش مخاطب‌هایش همچنان فعال است. شبکه‌های گوناگون رادیویی در شهر دریافت می‌شوند که اخبار و برنامه‌های آموزش گوناگون را به تناوب پخش می‌کنند. نتیجه مسابقات ورزشی، قیمت‌ اجناس، قوانین جدید و موسیقی، بخش‌های دیگر برنامه‌های رادیویی هستند.
پادکست پیدا کنید؛ دنیای پادکست‌ها بسیار متنوعند. اگر یک نرم‌افزار دریافت پادکست روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید می‌توانید برنامه‌هایی با زمان و محتوای مشخص را دانلود و گوش کنید. می‌توانید پادکست مناسب روحیه و علایق خود و هماهنگ با زمان سفر در شهر را پیدا کنید به شرط اینکه با دقت در میان پادکست‌ها بگردید.
یک زبان جدید یاد بگیرید؛ مؤسسه‌های آموزش زبان خارجی فایل‌های صوتی را برای تکرار و تمرین آماده‌ کرده‌اند که به نسبت توانایی اولیه مخاطب دسته‌بندی شده‌اند. اگر مقداری جست‌و‌جو کنید فایل‌های مناسب خود را پیدا می‌کنید. بعضی از آنها به زبان‌آموز فرصت تکرار کلمات و جمله‌ها یا پاسخگویی به سؤال‌ها را می‌دهند که امکان استفاده در خودرو را بیشتر می‌کند.
کتاب صوتی گوش کنید؛ وقت نداشتن، بهانه رایجی برای کتاب نخواندن است، اما کتاب‌های صوتی این بهانه را از بین می‌برد. بعضی از اپلیکیشن‌های کتابخوانی، بخشی برای کتاب‌ صوتی هم دارند. گوینده‌های کتاب صوتی به‌تدریج مهارت کافی در خواندن این آثار پیدا کرده‌اند، صدابرداری آنها هم با کیفیت خوبی انجام می‌شود.
کار‌های روزانه را برنامه‌ریزی کنید؛ این کار را بدون دستگاه‌های الکترونیکی و با قلم و کاغذ هم می‌شود، انجام داد. فهرستی از کار‌هایی را که باید انجام دهید تهیه و در مسیر رفت‌وآمد، آن را اصلاح کنید. کار‌هایی که انجام شده را خط بزنید و موارد جدید را اضافه کنید تا زمانی که تأثیر عملی این برنامه‌ریزی را در زندگی روزانه ببینید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید