• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 7 اسفند 1401
کد مطلب : 186564
+
-

حضور بیش از ۲ هزار اثر در جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای

جشنواره
حضور بیش از ۲ هزار اثر در جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای

نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100ثانیه‌ای در سازمان سینمایی سوره برگزار شد.‌این نشست با حضور حمید جعفریان رئیس سازمان، یوسف منصوری دبیر جشنواره، الهه طاهایی مدیر بین‌الملل جشنواره، محمد روح الامین دبیر بخش هنری و هادی فیروزمندی مدیر روابط عمومی جشنواره برگزار شد.
در ابتدای این نشست جعفریان، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره گفت: چهره‌هایی که ‌ به‌عنوان هیأت انتخاب و داوری معرفی شدند مانند کاظم دانشی کارگردان فیلم «علفزار»، هادی نائیجی کارگردان فیلم «هیهات»، سجاد نوروزی مدیر پردیس سینمای آزادی و ... ترکیبی است از بخش‌های مختلف سینما که هرکدام از وجهه و جنبه‌ای سینما را می‌شناسند و در انتخاب و داوری بهتر آثار حضور دارند. منصوری دبیر جشنواره نیز درخصوص آمار فیلم‌های ارسالی و منتخب جشنواره بیان کرد که برای بخش ملی و بین‌الملل 4هزار و 622 اثر داشتیم که نشان‌دهنده شور و انگیزه جوانان داخلی و خارجی نسبت به فیلم کوتاه است. در بخش ملی 181 اثر راه یافته که از این تعداد 97 اثر برای حضور در مسابقه و 84 فیلم برای اکران و بخش نمایشی است. 76فیلم در بخش کودک است که 35 فیلم در بخش مسابقه حضور دارد و 41 فیلم هم در بخش نمایشی. همانطور که گفته شد یکی از ویژگی‌های مهم این جشنواره این بود که از شهرستان‌های غیرتهران آثار زیادی داشتیم که هم از نظر کیفی و هم فنی عالی بودند. همچنین فیلم‌های کودک برای مخاطبین کودک است و اگر فیلمی درباره کودک باشد در بخش ملی جا دارد.
وی در بخش دیگری گفت که باید برای ایجاد شرایط بهتر در مسیر ساخت فیلم‌های 100ثانیه‌ای، گام برداریم. این مسیر با برنامه پرتاب ایده (پیچینگ) انجام می‌شود که امسال با حضور سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی انجام می‌شود.  به گزارش فارس، ‌ الهه طاهایی، مسئول بخش بین‌الملل هم در مورد تعداد آثار ارسال شده به بخش بین‌الملل گفت که جشنواره از چند پلتفرم ‌ برای ثبت‌نام و ارسال آثار، استفاده کرده است و در مجموع 2هزار و 427 اثر از 127 کشور دنیا به این جشنواره ارسال شده است. وی گفت که حتی از کشورهای دور مانند «گوام» هم فیلم داشتیم و در مجموع 88 فیلم از 31 کشور به بخش بین‌الملل راه یافته‌اند که 39 فیلم در بخش رقابتی است و 48 فیلم نمایشی است. همچنین در بخش کارگاه‌ها از یونان مدرس داریم.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید