• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 7 اسفند 1401
کد مطلب : 186486
+
-

نکته بازی/ تصمیم خردمندانه

در شرایطی که طی روزهای گذشته از امیر قلعه‌نویی به‌عنوان اصلی‌ترین نامزد هدایت تیم ملی یاد می‌شد و نام او بین گزینه‌های رسمی فدراسیون هم به چشم می‌خورد، سرمربی گل‌گهر با انتشار مطلبی از قبول این مسئولیت انصراف داد. قلعه‌نویی گفت در شرایط فعلی ترجیح می‌دهد گزینه تیم ملی نباشد و خودش را کنار کشید. با توجه به علاقه همیشگی امیر برای بازگشت به تیم ملی، به‌نظر می‌رسد اخذ تصمیم اخیر برای او بسیار دشوار بوده، اما باید گفت قلعه‌نویی در این زمینه حرکت خردمندانه‌ای انجام داده است. در شرایط کنونی هیچ نشانه مثبتی وجود ندارد مبنی بر اینکه تیم ملی بتواند دوران موفقی داشته باشد. نه فدراسیون درست و حسابی داریم، نه تیم ملی از کیفیت آنچنانی برخوردار است و نه مردم خیلی موافق گزینه ایرانی هستند.

از باشگاه‌ها پیشنهاد ندارد، از تیم ملی چرا!
عجایب اعلام گزینه‌های هدایت تیم ملی از سوی فدراسیون فوتبال آنقدر زیاد است که آدم نمی‌داند از کجای آن باید صحبت کند. گویا از بین نامزدها، نخستین نفری که برنامه‌اش را به فدراسیون داده حسین فرکی بوده است. این مربی 65ساله البته سابقه قهرمانی با فولاد و سپاهان در لیگ برتر را در کارنامه دارد، اما از آن روزها چیزی حدود یک دهه گذشته و روشن نیست که او در شرایط فعلی چه وضعیتی دارد. فرکی در سال‌های پایانی مربیگری‌اش نتایج چندان قابل دفاعی نگرفت و آخرین سمتش در این حرفه، به هدایت پیکان در سال 98برمی‌گردد. اینکه او در این 3سال هیچ پیشنهاد مهمی از باشگاه‌های لیگ برتری نداشته و حالا با پیشنهاد فدراسیون برای هدایت تیم ملی مواجه شده، از آن دست داستان‌های جالب فوتبال ایران است!

چرا باید بخرند؟
حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی که این مدت با کلیدواژه واگذاری پرسپولیس و استقلال حضور بسیار پررنگی در رسانه‌ها داشته، در آخرین موضع خود اعلام کرد یک‌ماه بعد از انتشار آگهی عرضه ۵۱درصد سهام سرخابی‌ها، هیچ خریداری برای این 2باشگاه پیدا نشده است! خب البته چیز عجیبی هم نبود؛ مخصوصا که خریداران همان 10درصد سهام اولیه هم حسابی متضرر شدند. به‌طور کلی پرسش اینجاست که چرا یک نفر باید سهام پرسپولیس یا استقلال را بخرد؟ این 2باشگاه چه دارند؟ ورزشگاه خانگی استاندارد، هواپیمای اختصاصی، تراز مالی مثبت، درآمد از حق پخش تلویزیونی؟ از هیچ‌کدام از اینها خبری نیست و عوضش تا دل‌تان بخواهد طلبکار ریخته بر سر 2تیم. خب چرا یک نفر در این شرایط اقتصادی باید پولش را صرف خرید این تیم‌ها کند؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید