• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 7 اسفند 1401
کد مطلب : 186478
+
-

دبل شاگردان رنگرز

تیم 3نفره کشتی فرنگی ایران که به مسابقات مصر اعزام شده بود به 2مدال طلا دست یافت

دبل شاگردان رنگرز

 تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات رنکینگ ابراهیم مصطفی که به میزبانی کشور مصر برگزار شد با 3کشتی‌گیر حضور داشت. میثم دلخانی در 63کیلوگرم، محمدرضا‌گرایی در 72کیلوگرم و محمدهادی ساروی در 97کیلوگرم نمایندگان ایران بودند که توانستند با کسب 2مدال طلا به کارشان پایان دهند.

  بازگشت طلایی
میثم دلخانی در مسابقات جهانی 2021 پدیده تیم ملی ایران بود و توانست با اقتدار مدال طلا را کسب کند. پس از این موفقیت، دلخانی درحالی‌که داشت خودش را برای حضور در مسابقات جهانی 2022 آماده می‌کرد در تورنمنت تورلیخانوف قزاقستان دچار مصدومیت شدید آرنج شد. به این ترتیب قهرمان سال 2021 مسابقات جهانی 2022 را از دست داد تا حضور در مصر نخستین میدان او بعد از ماه‌ها مصدومیت باشد. قهرمان شیرازی ایران در مصر در حد و اندازه‌های خودش ظاهر شد و نشان داد که هدفش تکرار طلای جهانی سال 2023 است. او در دور نخست با نتیجه 7بر صفر سیمیک محموداف از قرقیزستان را شکست داد و در مبارزه دوم خود ویکتور سیوبانو دارنده مدال طلا و نقره جهان از مولداوی را با نتیجه 4بر صفر از پیش رو برداشت و به نیمه‌نهایی رسید. دلخانی برای فینالیست شدن مقابل مادیار مالتکبایف از قزاقستان قرار گرفت و در یک کشتی کم‌افت‌وخیز موفق شد با نتیجه 2بر یک پیروز شود. فینال مسابقات رنکینگ مصر، تکرار فینال مسابقات جهانی 2021 نروژ بود که میثم دلخانی و لری ابولادزه گرجستانی مقابل یکدیگر قرار می‌گرفتند. همانند مسابقات جهانی دلخانی تا ثانیه پایانی کشتی عقب بود ولی درنهایت موفق شد با نتیجه 8بر 7پیروز شود. طلای مسابقات رنکینگ و امتیاز این مسابقات به دلخانی کمک می‌کند تا جایگاه ازدست‌رفته‌اش را در رده‌بندی کشتی‌گیران 63کیلوگرم بار دیگر به‌دست بیاورد.

  طلای بی‌دردسر ساروی
محمدهادی ساروی دیگر نماینده ایران در روز نخست رقابت‌ها بود که پس از مسابقات جهانی 2022 نخستین میدان رسمی‌اش را تجربه می‌کرد. ساروی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک در مسابقات جهانی صربستان به مدال برنز رسید و در مصر برای کسب مدال طلا خطر جدی او را تهدید نمی‌کرد. او پس از استراحت در دور نخست در مرحله دوم مقابل گئورگی ملیا از گرجستان با نتیجه 2بر صفر به پیروزی رسید و به یک‌چهارم نهایی رسید. او در نیمه‌نهایی تاماش لوای از مجارستان را با نتیجه 5 بر 2 از پیش رو برداشت و به نیمه‌نهایی رسید. ساروی برای رسیدن به فینال با نتیجه 5 بر 2 عمراف از جمهوری چک را شکست داد و فینالیست شد. در دیدار پایانی وزن 97کیلوگرم روبرتی کوبلیاشویلی از گرجستان روی تشک حاضر نشد تا ساروی صاحب مدال طلا شود.

  رنگرز: دنبال نتیجه نبودیم
حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که با 3کشتی‌گیر در مسابقات رنکینگ مصر حاضر شده بود درباره عملکرد شاگردانش گفت: «ما برای کسب نتیجه به مصر نیامدیم و هدف کادر فنی شناخت هر چه بیشتر نقاط ضعف و قوت فرنگی‌کاران در فاصله 6ماه تا مسابقات جهانی بود. دلخانی بعد از 16ماه دوری از میادین بازگشت بسیار خوب و پرفروغی داشت و کشتی‌های بسیار خوبی گرفت. ساروی براساس برنامه، روند آماده‌سازی خود را دنبال می‌کند. او مبارزات سنگینی را در این مسابقات پشت سر گذاشت و نمایش بسیار خوبی داشت.» رنگرز درباره عملکرد دور از انتظار گرایی در این رقابت‌ها گفت: «بدون شک محمدرضا گرایی یکی از اسطوره‌های کشتی فرنگی ایران و سردار تیم ملی است. قطعا این اتفاق، تجربه‌ای جدید و یک نقطه عطف برای او در راه رسیدن به مدال طلای مسابقات جهانی 2023 خواهد بود. گرایی یک هفته قبل از اعزام حین تمرین دچار آسیب‌دیدگی سطحی از ناحیه قرنیه چشم شد و به‌خاطر توصیه پزشک چند روزی تمرین را رها کرد. از آنجا که از قبل مقرر شده بود او عازم رقابت‌های رنکینگ مصر شود، اعزام شد تا اگر شرایط لازم را داشت به مصاف رقبا برود.»

شکست مرد یخی

در روز پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی جام ابراهیم مصطفی، ستاره کشتی فرنگی ایران محمدرضا گرایی در یک وزن بالاتر (72کیلوگرم) روی تشک رفت. گرایی دارنده مدال طلای جهان و المپیک در وزن 67کیلوگرم با نظر کادر فنی برای اینکه وزن زیادی کم نکند در مصر در وزن 72کیلوگرم کشتی گرفت. گرایی در مسابقات جهانی 2022 با کسب مدال نقره سومین مدال خود در وزن 67کیلوگرم را طی 2سال کسب کرد و در مصر نخستین مسابقه‌اش در سال2023 را تجربه می‌کرد. او پیش از اعزام از ناحیه قرنیه چشم دچار پارگی شد و حتی قرار بود به این رقابت‌ها اعزام نشود که درنهایت تصمیم بر این شد که در مصر حاضر باشد. او شروع خوبی داشت، در کشتی نخست با نتیجه 10 بر یک عمر اوکیل از مصر را شکست داد و در کشتی دوم با نتیجه 11 بر 3شروز اوچیلوف از تاجیکستان را مغلوب کرد. گرایی در کشتی سوم خود دور از انتظار ظاهر شد و با نتیجه 8بر صفر مقابل اوتار ابولادزه از گرجستان شکست خورد. با توجه به حضور حریف گرجی در فینال، گرایی باید در دیدار رده‌بندی کشتی می‌گرفت اما مقابل کشتی‌گیر هندی حاضر نشد تا به‌عنوانی بهتر از پنجمی در این رقابت‌ها نرسد. با توجه به شرایط پیش‌آمده و چیزهایی که از قبل گفته شده باید منتظـر بازگشت او بـــه وزن 67کیلوگرم بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید