• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 اسفند 1401
کد مطلب : 186398
+
-

تشدید تنش در کرانه باختری با افزایش شهرک‌سازی‌ها

با وجود بحرانی شدن وضعیت درکرانه باختری، مقامات تل آویو برای شهرک‌سازی‌های جدید در این منطقه مجوز صادر کرده‌اند

دریچه
تشدید تنش در کرانه باختری با افزایش شهرک‌سازی‌ها

کابینه راست افراطی تل آویو، مجوز احداث بیش از 7هزار خانه جدید را در بخش‌های اشغالی کرانه باختری صادر کرده است. صدور این مجوزها، تنها چند روز پس از آن صادر شد که شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای از شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری انتقاد کرده بود.
مجوزهای جدید ساخت و سازها در کرانه باختری پس از حمله خونین نظامیان صهیونیستی به شهر نابلس در شمال کرانه باختری در روز چهارشنبه گذشته، صادر شده است؛ اقدامی که می‌تواند تنش‌ها را تشدید کند. ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری، برخلاف قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است و جامعه جهانی نیز شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را به‌عنوان مناطق اشغالی توصیف می‌کند.
صدور مجوز برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در حالی صورت گرفته که کرانه باختری طی یک سال اخیر، پرتنش‌ترین روزهای خود را سپری ‌می‌کند. براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سال گذشته مرگبارترین سال برای فلسطینیان ساکن در کرانه باختری از سال 2005 تاکنون بوده است. در حال حاضر، بیش از 700هزار اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی و قدس‌شرقی زندگی می‌کنند. این درحالی است که براساس توافقات کمپ‌دیوید در دهه 1990میان تل‌آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین، قرار بود دولت فلسطینی در سراسر کرانه باختری و قدس‌شرقی تشکیل شود.
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داده که پس از حمله به نابلس که در آن 11 فلسطینی به شهادت رسیدند و 106 نفر نیز زخمی شدند، میانجیگران مصری از مقاومت نوار غزه خواسته‌اند تا نسبت به این جنایت رژیم‌صهیونیستی واکنش نظامی نشان ندهند؛ چون احتمال بمباران غزه وجود دارد. هرچند گفته شده فلسطینی‌ها با این درخواست مصر مخالفت و بر انجام واکنش متقابل در برابر جنایات اشغالگران تأکید کرده‌اند. براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون 63 فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید