• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 3 اسفند 1401
کد مطلب : 186236
+
-

عملیات ضربتی‌در 6 نقطه برای دستگیری قاتلان مأمور پلیس

انتظامی
عملیات ضربتی‌در 6 نقطه برای دستگیری قاتلان مأمور پلیس

قاچاقچیان مسلح که در جریان تعقیب و گریز با پلیس به‌سوی مأموران تیراندازی کرده و یکی از آنها را به شهادت رسانده بودند، در عملیاتی همزمان که 10ساعت به طول انجامید در 6نقطه استان البرز دستگیر شدند.  به گزارش همشهری، شامگاه دوشنبه، مأموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر شهرستان چهارباغ واقع در استان البرز پس از مشکوک شدن به سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو 405 در یکی از خیابان‌ها به راننده آن دستور ایست دادند. مأموران آنها را در حال فروش مواد‌مخدر دیده بودند و شواهد نشان می‌داد که از قاچاقچیان سابقه‌دار مواد‌مخدر در چهارباغ و کرج هستند. با وجود فرمان پلیس راننده خودرو با بی‌توجهی تلاش کرد فرار کند. به همین دلیل به تعقیب آنها پرداختند. مظنونان حاضر نبودند به هیچ قیمتی خود را تسلیم کنند و مأموران نیز به تعقیب آنها ادامه دادند تا اینکه سرانجام قاچاقچیان که پلیس را در یک قدمی خود می‌دیدند به‌سوی مأموران تیراندازی کردند. در جریان این درگیری مسلحانه هرچند خودروی قاچاقچیان را هدف گلوله قرار دادند اما قاچاقچیان یکی از مأموران به نام استوار دوم محمد مهدی وکیلی را هدف گلوله قرار داده و به شهادت رساندند.
به‌دنبال این حادثه تلاش‌ها برای دستگیری قاچاقچیان مسلح آغاز شد و مأموران پلیس آگاهی عملیات گسترده‌ای را برای دستگیری عاملان این جنایت آغاز کردند. آنها ابتدا موفق شدند 2مظنون که از قاچاقچیان سابقه‌دار چهارباغ بودند را شناسایی کنند. مأموران ابتدا این دو مظنون را تحت نظر گرفتند و از طریق آنها موفق به شناسایی 3متهم دیگر کردند. هرچه بررسی‌های کارآگاهان ادامه پیدا می‌کرد آنها به اطلاعات بیشتری درباره قاچاقچیان مسلح دست پیدا می‌کردند تا اینکه در ادامه 6نقطه از کرج و چهارباغ را که مخفیگاه متهمان بود شناسایی کردند و در جریان عملیاتی همزمان 2نفر از متهمان را همراه با 8نفر دیگر از همدستان‌شان دستگیر کنند. با وجود این عامل اصلی شلیک به مأمور پلیس همچنان متواری بود. بررسی‌ها حاکی از آن بود که متهمان پس از درگیری مسلحانه با مأموران در شرایطی که خودروی‌شان هدف گلوله قرار گرفته بود آن را در یک صافکاری پنهان کرده بودند.
با وجود دستگیری متهمان اما دستگیری عامل شهادت مأمور پلیس هدف اصلی کارآگاهان پلیس آگاهی البرز بود. آنها در ادامه به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم تحت تعقیب در یک باغ مخفی شده است. به این ترتیب آنجا را محاصره کردند اما پیش از شروع عملیات متهم سوار بر یک خودروی زانتیا از آنجا خارج شده و تلاش کرد بگریزد. در این شرایط باز هم عملیات تعقیب و گریز شکل گرفت که این بار مأموران متهم را که حاضر به تسلیم شدن نبود از ناحیه دست و پا هدف گلوله قرار داده و درحالی‌که او مجروح شده بود دستگیرش کردند. سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام جزئیات این عملیات گفت: ‌هم‌اکنون عامل اصلی شهادت مأمور پلیس در بیمارستان بستری است و به محض ترخیص تحقیقات از وی آغاز خواهد شد.
در همین حال رئیس‌کل دادگستری استان البرز نیز از صدور دستور ویژه برای محاکمه سریع عاملان شهادت این مأمور پلیس خبر داد. حسین فاضلی هریکندی با عرض تسلیت به خانواده شهید وکیلی و تمامی پرسنل خدوم نیروی انتظامی گفت: در این خصوص به دادستان چهارباغ و معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز برای تسریع در شناسایی، بازداشت و تعقیب قاتل یا قاتلان با به کارگیری تمامی ظرفیت‌های قانونی دستورات مقتضی صادر شد. وی با تأکید بر اینکه اشد مجازات در انتظار عوامل این جنایت خواهد بود از دستور برای تسریع در تحقیقات مقدماتی و محاکمه خبر داد و گفت: هرگونه تعدی به جایگاه نیروی انتظامی و مأموران خدوم آن با سرعت و جدیت توسط دستگاه قضایی استان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید