• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 2 دی 1396
کد مطلب : 1862
+
-

خبرهای کوتاه فرهنگ

 «گرگ بازی» آماده شد 

مراحل فنی فیلم «گرگ بازی»، نخستین کار بلند سینمایی عباس نظام‌دوست به تهیه‌کنندگی محمد‌علی نجفی برای شرکت در جشنواره فجر به پایان رسید. به گزارش روابط عمومی فیلم، گرگ بازی تحویل دفتر جشنواره فجر شده است. «گرگ بازی» نخستین فیلم بلند نظام‌دوست  است که در آن علی مصفا، هانیه توسلی، نگار جواهریان، سهیلا گلستانی و سعید چنگیزیان به ایفای نقش می‌پردازند.

 

   بررسی جایگاه محمدعلی موحد در مولوی‌پژوهی نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه، پنجم دی‌ماه ساعت۱۵:۳۰ به رونمایی از تصحیح «مثنوی معنوی» و بررسی تلاش‌های محمدعلی موحد در حوزه‌ شمس‌پژوهی و مولوی‌پژوهی اختصاص دارد. به‌گزارش روابط عمومی شهرکتاب این مراسم با حضور محمدعلی موحد، نصرالله پورجوادی، مصطفی ملکیان و توفیق سبحانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب در خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود. همچنین در این مراسم مثنوی معنوی مولانا با امضای محمدعلی موحد برای فروش به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

 

   کمدی تازه محمدرضا هنرمند برای تلویزیون

زینب تقوایی تهیه‌کننده تلویزیون از ساخت سریال تازه‌ای به کارگردانی محمدرضا هنرمند خبر داد. تقوایی در گفت‌و‌گو با مهر گفت: این سریال یک سریال کمدی الف ویژه است که اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه است و به زودی پیش‌تولید آن آغاز می‌شود. حامد افضلی نگارش فیلمنامه این سریال را به عهده دارد و به احتمال زیاد این سریال 26 قسمت خواهد بود.  محمدرضا هنرمند در سال‌های گذشته سریال‌هایی همچون «زیر تیغ»، «آشپزباشی» و سری مجموعه «کاکتوس» را در تلویزیون کارگردانی کرده بود و اکنون با این سریال پس از 7سال به تلویزیون بازمی‌گردد. 

 

   آغاز جشنواره «عمار» از 6دی  مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار ۶ دی‌ماه در فرهنگسرای بهمن،  اکران‌های مرکزی در سینما فلسطین و اختتامیه هم ۱۵ دی‌ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود. سیدرسول منفرد، دبیر اجرایی هشتمین جشنواره فیلم «عمار» به خبرگزاری مهر، گفت: «از ۲۹ آذرماه داوری بخش پوستر فیلم آغاز شده است و در روزهای بعدی جلسات داوری بخش‌های دیگر مثل تیزر،  نماهنگ،  رادیویی،  نقد مقالات سینمایی و تلویزیون و بخش‌های دیگر انجام و در مراسم افتتاحیه جوایز این بخش‌ها داده می‌شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید