• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 3 اسفند 1401
کد مطلب : 186167
+
-

رازهای یک جادوگر!

رازهای یک جادوگر!

ستاره خط میانی رئال‌مادرید در گفت‌وگوی جالبی با ریو فردیناند حاضر شده است. این گفت‌وگو از آنجا جالب توجه به‌نظر می‌رسد که این 2نفر، دوستی قدیمی قابل توجهی با هم داشته‌اند. ظاهرا فردیناند زمانی این هافبک (لوکا مودریچ) را مجاب کرده بود که با ترک تاتنهام راهی یونایتد شود اما در نهایت سرالکس فرگوسن شینجی کاگاوا را به خدمت گرفت و لوکا نیز راهی رئال‌مادرید شد. جالب اینکه به محض پیوستن این بازیکن به رئال، رسانه‌های مادریدی این خرید را یکی از بدترین خریدهای تاریخ باشگاه دانستند اما گذر زمان او را به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تیم مادریدی تبدیل کرد.

   لادسیما بهترین بود
لوکا با رئال مادرید، 5بار برنده لیگ قهرمانان شده است. با وجود این او لادسیما را جذاب‌ترین لحظه‌اش در لباس مادرید می‌داند:«برای من لادسیما بهترین بود. به‌خاطر عدد 10. من علاقه زیادی به این عدد دارم. علاوه بر این، باشگاه به‌مدت ۱۲سال منتظر این لحظه مانده بود و این قهرمانی برای همه اهمیت بسیار زیادی داشت». لادسیما برای رئال، به شکل شاعرانه‌ای به‌دست آمد و لوکا، شخصیت محوری این درام بود. او یکی از بهترین‌های باشگاه در مسیر قهرمانی دهم در لیگ قهرمانان به شمار می‌رفت.

   به دنی گفتم آنها را می‌کشیم!
مودریچ توصیف جالبی نیز از قهرمانی فصل گذشته تیمش در لیگ قهرمانان دارد. او این قهرمانی را بسیار خاص می‌داند، چرا که معتقد است قبل از شروع تک‌تک بازی‌ها، رسانه‌ها شانس برد را به رقبای رئال می‌دادند اما در واقعیت، همه‌‌چیز به شکل کاملا متفاوتی رقم خورد. جادوگر خط میانی رئال‌مادرید، تأکید دارد که انتقادها آنها را تضعیف نکرده و فقط انگیزه بیشتری به تیم داده است. لوکا مودریچ از این صحبت کرده که در طول تورنمنت، خیلی‌ها از این حرف زده بودند که او و تونی کروس دیگر نمی‌توانند فوتبال بازی کنند اما این 2نفر به همه نشان دادند که چقدر اشتباه می‌کردند. لوکا خاطره جالبی از نبرد با پاری‌سن‌ژرمن دارد:«در بازی رفت یک بر صفر بازنده شدیم، من بد نبودم اما مربی تعویض‌ام کرد. وقتی روی نیمکت نشسته بودم به دنی کارواخال گفتم که در بازی برگشت آنها را خواهیم کشت. مطمئن بودم این اتفاق می‌افتد». یکی از بهترین لحظات مودریچ در رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان، پاس بیرون پای استثنایی او به رودریگو بود. او ضربه نهایی ستاره جوان رئال را روی این صحنه مورد ستایش قرار داده است:«من فضای خالی را بین مدافعان چلسی دیدم و توپ را فرستادم. ضربه نهایی رودریگو عالی بود. اگر آن توپ گل نمی‌شد، کسی در مورد آن پاس هم حرف نمی‌زد».

   این مثلث رؤیایی
در این سال‌ها خیلی‌ها در مورد مثلث رؤیایی رونالدو، بنزما و بیل در رئال‌مادرید صحبت کرده‌اند اما به‌نظر می‌رسد یک مثلث طلایی دیگر هم نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های این باشگاه داشته است؛ مثلثی که در میانه زمین با حضور کاسمیرو، مودریچ و تونی کروس ساخته شد. لوکا در توصیف این مثلث، انعطاف‌پذیری را یکی از دلایل مهم موفقیت آنها دانسته است. به شکل طبیعی، لوکا در سمت راست و کروس در سمت چپ کاسمیرو بازی می‌کردند اما در جریان بازی، مودریچ و کروس مدام عقب می‌آمدند تا بازی را راه بیندازند. مودریچ درباره رابطه‌اش با 2ستاره دیگر خط میانی رئال در زمین، جمله جالبی دارد:«فکر می‌کنم که همدیگر را حتی با چشم‌های بسته هم پیدا می‌کردیم!». از این جمع، کاسمیرو از رئال‌مادرید جدا شده اما کروس و مودریچ فعلا هیچ نشانه‌ای از جدایی بروز نداده‌اند.

ریو فردیناند  پاس‌های بیرون پای مودریچ را ستایش کرده و مدعی شده که این پاس‌ها باید به نام او ثبت شوند. خود لوکا هم ابراز امیدواری کرده که این اتفاق زمانی رخ بدهد. با این حال مودریچ راز جالبی را نیز فاش کرده است.اینکه زمانی بعضی از مربیان در رئال از او خواسته‌اند که کمتر از این پاس‌ها استفاده کند. او از این مربی اسم نبرده اما به باور هواداران رئال، منظور مودریچ، رافا بنیتز بوده است!

این خبر را به اشتراک بگذارید