• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
شنبه 12 خرداد 1397
کد مطلب : 18615
+
-

با مردم

  به فکر سرمایه‌های مملکت باشند

سلام. با داشتن فوق‌لیسانس و مدیریت فنی در رشته مهندسی پزشکی،  به هر جا برای کار مراجعه می‌کنم فرمی برای پرکردن می‌دهند و می‌گویند اطلاع می‌دهیم! البته افرادی مانند من بسیارند. آیا درست است پس از این همه سال تحصیل و مخارج و زحمت در این مملکت فارغ‌التحصیلان نتوانند در جایی مشغول کار شوند؟ لطفا بنویسید مسئولان به فکر سرمایه‌های این مملکت باشند.
9230...0912

  دستفروشی داخل سالن‌های مترو!

با عرض سلام خدمت همه عزیزان در روزنامه همشهری. پیرو پاسخ منتشر شده در مورخه 10خرداد از طرف روابط عمومی شرکت مترو برای معضل دستفروشان مترو،  به‌نظرم جای تأسف است که مسئولان ذیربط در مترو، کم‌کاری خودشان را به مردم نسبت بدهند. اگر مسئول محترم وقت گذاشته به ایستگاه امام خمینی(ره) یا دروازه دولت تشریف ببرند حتما خواهند دید خارج از قطارها داخل سالن هم این دستفروشان اقدام به دستفروشی می‌کنند و مسئولان سالن‌ها نیز صرفا نظاره‌گرند!
4976...0936

  به داد بازنشسته‌ها برسند

سلام. بازنشسته‌ای هستم با دریافتی یک میلیون و پانصد هزار تومان. هرماه بایت کرایه خانه و اقساط دیگر یک میلیون تومان باید پرداخت کنم. می‌ماند پانصد هزار تومان. آیا با این مبلغ می‌توان یک‌ماه زندگی را اداره کرد؟ این در حالی است که با داشتن نوه‌ها باید بخشی از انتظارات آنها را هم برآورده کنم. به مسئولان بگویید بازنشسته‌ها مشکل دارند. به‌دادشان برسید.
درددل یک بازنشسته تأمین اجتماعی

  دخل و خرج حقوق‌بگیران

سلام. از توجه روزنامه همشهری به مشکلات مردم تشکر می‌کنیم. با وجود آنکه مسئولان در بانک مرکزی هرماه خبر از کاهش نرخ تورم می‌دهند، اما متأسفانه گرانی کالاهای اساسی باعث شده دخل‌و‌خرج حقوق‌بگیران اعم از کارگران و کارمندان هیچ تناسبی با هم نداشته باشد. در واقع تأمین معاش یکی از مهم‌ترین چالش‌‌های حقوق‌بگیران است. باور کنید این روزها کارگران و کارمندان با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند. مسئولان کمی هم به فکر مردم باشند.
4521...0912

@  عدم‌نظارت ضایعاتی‌ها

باعرض سلام و خسته نباشید. هفته گذشته در صفحه حوادث در مورد انفجار صورت گرفته در خیابان منصور در منطقه۱۵ مطلبی را به چاپ رسانده بودید که درپی آن تعدادی مجروح شده بودند. ما ساکنان این خیابان از شما درخواست عاجزانه داریم، گزارشی از تعداد بی‌شمار ضایعاتی‌های این محدوده منتشر کنید. متأسفانه عده‌ای زمان زیادی است به این شغل کاذب مشغول بوده و روزبه‌روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. عدم‌نظارت برکار آنها نه‌تنها مشکلات زیادی را برای ساکنان این منطقه به‌وجود آورده،  بلکه چهره خیابان را نیز بسیار نامناسب کرده است. امیدواریم مسئولان ذی‌ربط اقدامی بکنند.
0670...0912

  فراموشی سنت‌های حسنه

سلام. بسیاری از ما قدیمی‌ها یادمان هست که با از دنیا رفتن هر بنده خدایی،  در همان روز تشییع و مراسمات اعلام می‌کردند که اگر کسی طلبی از مرحوم دارد به وراث مراجعه کند. متأسفانه این سنت حسنه این روزها فراموش شده و همه تلاش وراث پذیرایی مفصل از تشییع‌کنندگان است؛ یعنی در مراسم عزای هر خانواده‌ای به جای آنکه باری از دوش مصیبت‌دیدگان برداریم،  سربار آنها شده و هزینه‌های سرسام‌آوری را بر دوششان تحمیل می‌کنیم.
دبیر بازنشسته از تهران

@  ساماندهی پارک‌های حاشیه ای

سلام. وقت به‌خیر. برابر آمار غیر‌رسمی در تهران حدود 4میلیون خودرو در معابر شهر تردد می‌کنند که این خودرو‌ها علاوه بر جای پارک ثابت نیازمند پارک‌های حاشیه‌ای در طول فعالیت‌های روزانه هستند. همه روزه شاهد هستیم در معابر اصلی شهر و معابر پرترد‌د شهری به‌دلیل کمبود فضای پارک،  بسیاری از رانندگان سرگردان برای یافتن جای پارک هستند. این بلاتکلیفی علاوه بر تشدید ترافیک شهری سبب افزایش مصرف سوخت نیز شده که به افزا‌یش آلودگی و آلایندگی هوا منجر می‌شود. با اینکه سال‌هاست مسئولان درنظر دارند پارک‌های حاشیه‌ای معابر شهری را ساماندهی کنند،  اما تاکنون این اقدامات نتوانسته از مشکلات و معضلات در این زمینه بکاهد‌. در واقع به‌کارگیری کارت پارک،  پارکومتر،  پارکبان و دیگر اقدامات نتوانسته گره مشکلات را در این زمینه باز کند. امیدواریم مسئولان ذی‌ربط نسبت به ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای اقدامی بکنند.
2451...0919

  جای کارگران ایرانی

سلام. در سال‌های اخیر تعداد افغانی‌های بدون مجوز که هر روز و هر شب به‌طور قاچاق و پنهانی از مرزهای شرقی و نقاط دیگر وارد کشور می‌شوند بسیار زیاد شده است. این افراد که اغلب به‌عنوان کارگر و کار در مراکز ساختمانی، سنگبری‌ها، مرغداری‌ها، کارگاه‌های تولیدی یا صنعتی و حتی به‌عنوان نگهبان ساختمان‌ها و منازل! به ایران می‌آیند به‌دلیل اینکه به دریافتی اندک قانع هستند مورد استقبال اکثر پیمانکاران قرار می‌گیرند و در این وانفسای بیکاری جای کارگران ایرانی را اشغال می‌کنند. لطفا گزارشی در این خصوص منتشر کنید.
6952...0919

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید