• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 2 اسفند 1401
کد مطلب : 186094
+
-

توزیع غذا در محله‌های محروم

«کسی نباید از اینجا دست خالی برگردد» این شعار بچه‌های مسجد پیامبر اعظم(ع) محله بهرود منطقه۲ است مسجدی که کمتر از ۲دهه از ساختش می‌گذرد، اما توانسته در این مدت با همراهی نمازگزارانش خیریه بزرگی را دایر کند. مسجد پیامبر اعظم(ع) اواخر سال۱۳۸۸ در میدان بهرود منطقه۲ افتتاح شد و در گذر زمان به تعداد نمازگزاران اضافه می‌شد تا اینکه بانیان مسجد در کنار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تصمیم به راه‌اندازی خیریه‌ای می‌گیرند. گرچه مسجد در محدوده‌ای مرفه‌نشین قرارداشت اما اطرافش محله‌های محروم وجود داشت.
حالا بیش از یک دهه از فعالیت خیریه می‌گذرد. در این مدت علاوه بر تحت پوشش قرار دادن بیش از ۸۰نفر از نیازمندان شناخته شده که هر‌ماه بسته‌های ارزاق و... دریافت می‌کنند، به هر فرد محتاجی که به مسجد مراجعه کرده هم کمک شده است. «جلال صدر» امام جماعت مسجد، می‌گوید: «کافی است در مسجد مشکل فردی مطرح و اعلام نیاز شود. نمازگزاران و خیّران هریک از ۲۰هزار تا ۵میلیون تومان پرداخت می‌کنند تا آن فرد دست خالی برنگردد.»
خیّران مسجد پیامبر اعظم(ع) علاوه بر محله‌های فرحزاد و نیایش، سایر نیازمندان را فراموش نکرده‌اند و ۱۰درصد کمک‌هایشان به محله‌های محروم ارسال می‌شود. این کمک‌ها گاه بسته‌های ارزاق و غذا و گاهی هم وسایل خانه و جهیزیه است. صدر می‌گوید: «بسته‌ها در دوره‌های زمانی مختلف ارسال می‌شود. عده‌ای مأمور خرید داریم و عده‌ای هم در بسته‌بندی کمک می‌کنند؛ از کودک و نوجوان تا فرد کهنسال با چنان ذوقی این کار را انجام می‌دهند که قابل توصیف نیست.» یکی از برنامه‌های خیریه پیامبر اعظم(ع) در روزهای طبخ غذا، توزیع آن در محله‌های محروم است که در گوشه و کنار به‌گونه‌ای مشغول کارند. صدر می‌گوید: «برخی افراد مانند گلفروش سیار، واکسی و... از مناطق جنوبی برای کسب درآمد به محله ما و سعادت‌آباد می‌آیند؛ به‌ویژه که برخی دارای معلولیت هستند. به همین دلیل زمان توزیع غذاها و خیرات این افراد فراموش نمی‌شوند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید