• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 2 اسفند 1401
کد مطلب : 186061
+
-

در جست‌وجوی انتقام!

 در شبی که فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا تکرار می‌شود، فینال فصل گذشته جام حذفی ایران بازسازی خواهد شد! آلومینیوم اراک و نساجی مازندران که فصل گذشته برای نخستین بار در تاریخشان به فینال جام حذفی رسیده بودند، حالا خیلی زود روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. برخورد 2تیم در فینال فصل گذشته، حاشیه‌های زیادی داشت؛ حاشیه‌هایی که حتی به درگیری بر سر انتخاب رختکن نیز کشیده شد. سرانجام اما این نساجی‌چی‌ها بودند که با تنها گل مهرداد عبدی، برنده مسابقه شدند و نخستین جام تاریخ باشگاه را به‌دست آوردند. مدتی بعد از آن مسابقه 2تیم در دیدار برگشت لیگ بیست و یکم با هم بازی کردند. دیداری که به تساوی بدون گل و البته شعارهای هواداران اراکی علیه نیمکت نساجی انجامید. آلومینیوم بالاخره انتقامش را گرفت و در دیدار رفت این فصل، 3بار دروازه نساجی را باز کرد؛ یک برد مقتدرانه که برای مهدی رحمتی اهمیت زیادی داشت. جدال امروز 2تیم نیز برای سومین بار متوالی در اراک برگزار می‌شود. در حقیقت بعد از دیدار فینال جام حذفی، 2تیم همیشه در اراک با هم مسابقه داده‌اند. در 2بازی قبلی، آلومینیوم 2کلین‌شیت و 4امتیاز مقابل نساجی به‌دست آورده و حالا امیدوار است که این روند خوب را حفظ کند. این بازی در حقیقت یک انتقام دوگانه در خودش دارد. نساجی می‌خواهد انتقام شکست سنگین دیدار رفت لیگ را از این تیم بگیرد و آلومینیوم می‌خواهد خاطره آخرین شکست روبه‌روی تیم شمالی در جام حذفی را پاک کند. از آخرین باخت این 2تیم در این جام، زمان زیادی سپری شده است. آنها در حال تبدیل شدن به تیم‌های متخصص جام حذفی هستند.
 رسیدن به این مرحله برای هیچ‌کدام از این 2تیم، ساده نبود. نساجی در یک بازی بسیار نزدیک، فجر را شکست داد و آلومینیوم هم در یک بازی کاملا گره خورده، آریو اسلامشهر را از پیش رو برداشت. بازی امروز در شرایطی برگزار می‌شود که وضعیت 2مربی در 2باشگاه کاملا متفاوت است. رحمتی با اراکی‌ها فراتر از حد انتظار نتیجه گرفته و جایگاه کاملا مستحکمی در این تیم دارد. حمید مطهری و تیمش اما بعد از شکست هفته گذشته، ماجراهای عجیبی را تجربه کردند. مطهری حتی از هدایت نساجی استعفا داد اما با اصرار مدیران و بازیکنان، دوباره به تیم برگشت. مردی که امروز تلاش می‌کند به هر قیمتی جواب این اعتماد را بدهد. نبرد این 2مربی جوان، بدون شک لحظات زیبای زیادی خواهد داشت. آلومینیوم نشان داده که در دفاع کردن، تیم بهتری است و خیلی سخت در خانه ناکام می‌شود. ساختن یک خط دفاعی خوب و داشتن یک گلر آماده مثل پورحمیدی، همه‌‌چیز را برای این تیم ساده‌تر می‌کند. نساجی هم معمولا با فوتبال هجومی‌اش شناخته می‌شود. ماجرایی که این تقابل را بسیار تماشایی خواهد کرد. آمادگی قائدرحمتی، بهترین خبر ممکن برای مهدی رحمتی در آستانه این بازی حساس است. آلومینیوم از 3بازی اخیرش با پرسپولیس، مس رفسنجان و تراکتور 5امتیاز گرفته و در فرم بسیار ایده‌آلی قرار دارد. نساجی اما در نیم فصل دوم لیگ برتر برنده هیچ نبردی نشده و آخرین بردش را در هفته چهاردهم روبه‌روی تراکتور به‌دست آورده است. این بازی برای ادامه پروژه مطهری در باشگاه حیاتی به‌نظر می‌رسد.
امروز یک مسابقه دیگر هم در جام حذفی برگزار می‌شود و استقلال ملاثانی با مس کرمان بازی می‌کند. عبور از این مرحله و رسیدن به یک‌چهارم نهایی برای هر کدام از این تیم‌ها نتیجه درخشانی خواهد بود. این 2تیم فصل گذشته 2بار در لیگ یک به مصاف هم رفته‌اند و هر دو بار هم بازی‌شان مساوی شده است. دوئلی که شاید فصل آینده در رقابت‌های لیگ برتر نیز تکرار شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید