• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 2 اسفند 1401
کد مطلب : 186062
+
-

نکته بازی/ شما هم پشت داوران پنهان می‌شوید

علیرضا بیرانوند که در بازگشت به دروازه پرسپولیس موفق به ثبت کلین‌شیت نشد و از هوادار گل خورد، همچنان به شرایط داوری‌ها در لیگ برتر اعتراض دارد. او در برابر آلومینیوم هم در یک صحنه مشکوک به آفساید خطا کرد و کارت قرمز مستقیم گرفت. حالا گلر سرخ‌ها در اعتراض به قضاوت‌ها در لیگ برتر می‌گوید: «داوران پشت VAR پنهان شده‌اند.» اشاره او به این است که هر اشتباهی در لیگ برتر رخ می‌دهد، بهانه می‌گیرند که چون کمک‌داور ویدئویی وجود ندارد چاره‌ای نیست. بله، شاید ادعای بیرو در این زمینه درست باشد اما اینطور به‌نظر می‌رسد که برخی پرسپولیسی‌ها هم پشت اشتباهات داوری پنهان شده‌اند. حتما در این مدت سوت‌های اشتباهی هم علیه سرخ‌ها زده شده، اما نمی‌شود مشکلات فنی و تاکتیکی جدی پرسپولیس را زیر سایه این مسئله فراموش کرد.

بالاخره خوب است یا بد؟
این آقای محمد مومنی، عضو هیأت‌مدیره استقلال هم خیلی شخصیت جالبی دارد. یک زمان به‌عنوان پیشکسوت از فرهاد مجیدی انتقاد می‌کرد و وقتی پست مدیریتی گرفت به ستایش از سرمربی پیشین آبی‌ها مشغول شد. در دوران کار ساپینتو هم همین شرایط وجود داشته است. وقتی نتایج استقلال پرنوسان بود و مربی پرتغالی تحت فشار انتقادات قرار داشت، مومنی به رفتارهای او کنار زمین اعتراض می‌کرد. مثل زمانی که گفت:«رفتار ساپینتو بین‌المللی نبود.» حالا اما در شرایطی که نتایج استقلال بهبود پیدا کرده و ساپینتو هم بین هواداران به چهره مقبول‌تری تبدیل شده است، مومنی با احتیاط در مورد مرد پرتغالی و همان کارهایش حرف می‌زند: «رفتارهای ساپینتو ضد‌فرهنگ نیست. زور کمیته انضباطی فقط به او می‌رسد. ساپینتو از روی سکو هم می‌تواند به تیمش هیجان بدهد.» چی شد بالاخره برادر؟

بازی با سپاهان بد موقعی است
در فوتبال ایران رخ دادن اتفاقات عجیب و غریب جنبه کاملا روتین دارد؛ طوری که دیگر نمی‌توان از آنها به‌عنوان «شگفتی» یاد کرد. یعنی اگر کاری به شکل درست و منطقی انجام شود، آن زمان است که همه باید تعجب کنیم! به‌عنوان مثال یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس به‌دلیل برخی اظهاراتش به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شده است. تاریخ این احضار اما بسیار بامزه است؛ سوم اسفند، یعنی همان روزی که پرسپولیس در اصفهان با سپاهان بازی دارد. خب طبیعتا ممکن نیست که گل‌محمدی به‌طور همزمان مشغول هدایت تیمش در اصفهان و نیز سرگرم پاسخگویی به کمیته اخلاق در تهران باشد. برخی ممکن است فکر کنند فدراسیون حتی در همین سطح ساده هم تمرکز ندارد، درحالی‌که اینطور نیست؛ در حقیقت بازی سپاهان و پرسپولیس بدموقعی برگزار می‌شود!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید