• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 1 اسفند 1401
کد مطلب : 185990
+
-

با مردم/مدیریت آب، نیازمند تجدید نظر است

به‌رغم بارش‌های خوب این میزان بارش در مقایسه با سنوات قبل‌تر کافی نبوده و جبران کم آبی نمی‌کند ضمن اینکه دمای هوا هم متناسب با فصل پایین نیامد در نتیجه برف‌ها به سرعت در حال آب شدن و سرازیر شدن به سمت سدها هستند.در این میان اهمیت مدیریت آب بیشتر نمایان می‌شود‌که‌‌ آب‌ها هرز نروند‌.
شریفی از تهران

برخی پزشکان نسبت به شرح حال بیمار کم توجه هستند
چند وقت پیش به‌علت بیماری به درمانگاهی در شهرک بعثت تهران مراجعه کردم و پزشک همزمان تزریق پنی‌سیلین و آنتی‌بیوتیک خوراکی تجویز کرد.
متأسفانه بعد از تزریق و خوردن آنتی‌بیوتیک‌ها دچار آلرژی شدید شدم. مجددا به همان پزشک مراجعه کردم و حالم را برایش شرح دادم. دوباره پنی‌سیلین تجویز کردند که این بار به قدری حالم بد شد که کارم به بستری در بخش آی‌سی‌یو کشید. طولانی‌شدن مدت بیماریم منجر به اخراج از محل کارم شد.پزشک معالجم ابتدا عذرخواهی کرد و بعد مدعی شد که این قبیل اتفاقات عادی است و پیش می‌آید! سؤال من این است که چرا یک پزشک تا این حد نسبت به گزارش بیمار از شرح حالش بی‌توجه است و آیا پزشکان ملزم نیستند که اثرات جانبی دارو را بر بیماران بررسی کنند؟ این قبیل بی‌توجهی‌ها در مواردی می‌تواند منجر به مرگ بیمار شود.
خلیلی از کرج

پیامک
ملاک پرداخت یارانه‌ها تغییر کند

چند سالی است که اختصاص و واریز یارانه‌ها براساس دهک‌بندی صورت گرفته است.این که عدالت اجرا شود بسیار خوب است و جای تقدیر دارد اما مشکل اینجاست که با گرانی‌ها و تورمی که اخیرا شاهدش هستیم جدا از کافی نبودن رقم یارانه، تعداد خانوارهایی که به دهک‌های پایین‌تر سقوط کرده‌اند بیشتر شده است. جا دارد مسئولان با تجدید نظر دراین مورد، هم رقم واریزی را افزایش دهند و هم خانوارهای بیشتری را زیر پوشش این طرح و کمک‌های دولتی قرار دهند.
اکبری از زنجان

پله برقی‌های سطح شهر را رفع نقص و تعمیر کنند
 به‌واسطه شغلم در محله‌ها و خیابان‌های مختلفی تردد می‌کنم. مدت‌هاست می‌بینم که تعداد زیادی از پله‌های برقی در مناطق مختلف شهر از کار افتاده‌اند و حتی ورودی برخی از آنها را قفل زده و بسته‌اند! این در حالی است که خیلی از این پله‌های برقی مربوط به پل‌های عابری است که کنار اتوبان‌ها قرار گرفته‌اند و با توجه به وضعیت فعلی‌شان مردم مجبور به عبور و مرور از اتوبان هستند که مخصوصا در شب بسیار خطرناک و حادثه‌آفرین است.چند روز پیش خانم پیری که قصد بالا رفتن از پله‌ها را داشت نتوانست و مستاصل مانده بود. چرا پله برقی‌ها را تعمیر نمی‌کنند.
 هلالی از تهران

پیام
مردم پیشوای ورامین چشم انتظار راه‌اندازی مترو هستند

سال‌هاست که وعده راه‌اندازی متروی پیشوای ورامین به ساکنان داده شده است.اکثرافرادی که در این منطقه زندگی می‌کنند محل کارشان تهران یا شهرهای اطراف است و خودروی شخصی هم ندارند. تعداد وسایل حمل‌ونقل عمومی هم اصلا جوابگوی این میزان از جمعیت نیست؛ مخصوصا در فصل سرما و مواقع بارندگی. از مسئولان درخواست داریم هر چه زودتر نسبت به راه‌اندازی متروی این شهر‌ها اقدام کنند تا هم بخش بزرگی از هزینه‌های رفت‌وآمد ساکنان که اغلب هم از قشر کم‌درآمد جامعه هستند کم شود و هم ساعات کمتری را درگیر ترافیک باشند.
مسلمی از پیشوا

آیا گرفتن هزینه هنگام تحویل کارت سوخت قانونی است؟
اخیرا خودرویی را از یکی از شرکت‌ها تحویل گرفتم که چند روز پیش مأمور پست کارت سوختش را درب منزل آورد.در کمال تعجب درخواست 100هزار تومان پول نقد را در ازای تحویل کارت کرد. وقتی هم که با اعتراض من مواجه شد گفت که می‌توانم روز بعد به اداره پست مراجعه کنم و پول را آنجا پرداخت کنم آن هم به شکل نقد چون کارت بانکی را قبول نخواهند کرد! با شرکتی که خودرو را از آن تحویل گرفته بودم تماس گرفتم و ماجرا را بازگو کردم در پاسخ گفتند که تمامی هزینه‌ها پرداخت شده و نیازی به پرداخت هیچ‌گونه وجهی نیست. سؤال من این است که آیا پرداخت پول به اداره پست قانونی است یا نه؟
رشیدی از کرج



 

این خبر را به اشتراک بگذارید