• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 1 اسفند 1401
کد مطلب : 185988
+
-

قتل در ایران، دستگیری در افغانستان

پسری جوان که یکی از دوستانش را در تهران به قتل رسانده و به افغانستان فرار کرده بود، در آنجا دستگیر شد و اسرار جنایت را فاش کرد.
به گزارش همشهری، شامگاه 29بهمن، کارگری جوان برای سرکشی به انبار ساختمانی که در آن مشغول کار بود رفت و با صحنه عجیبی روبه‌رو شد؛ دستی از زیر زمین بیرون زده بود. کارگر جوان وحشت‌زده پلیس را خبر کرد و طولی نکشید که قاضی محمد وهابی، بازپرس جنایی تهران به همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی ساختمان در حال ساخت که حوالی جوادیه تهران بود شدند.
پس از کندن زمین و انجام بررسی‌ها، جسد مردی جوان از دل خاک بیرون کشیده شد که به‌نظر می‌رسید چند ماهی از مرگش می‌گذرد. مقتول با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده و دستمالی دور گردنش پیچیده شده بود. کارگران ساختمان با دیدن جسد وی را شناختند و او کسی جز نگهبان ساختمان نبود که از چند‌ماه قبل به طرز مشکوکی ناپدید شده و هیچ‌کس از سرنوشت او خبری نداشت. مقتول جوانی 20ساله به نام بصیر و اهل افغانستان بود. در ادامه تحقیقات سرکارگر مقتول به مأموران گفت: بصیر به تازگی در ساختمان مشغول به‌کار شده بود اما مدتی قبل به من گفت که قصد رفتن به افغانستان را دارد. از او خواستم چند روزی صبر کند تا نگهبان جدید استخدام کنم و با شرایط کار آشنا شود. وی ادامه داد: من یکی از همشهریان بصیر را استخدام کردم اما یک روز به طرز عجیبی بصیر غیبش زد و ناپدید شد. یک هفته بعد هم نگهبان جدیدی که استخدام کرده بودم بدون هیچ دلیلی
 خداحافظی کرد و رفت.
در بازرسی از ساختمان نیمه‌ساز، تیم جنایی با آثار خون در ورودی اتاقک نگهبانی مواجه شدند که مشخص بود بسیار قدیمی است. آثار خون این فرضیه را مطرح می‌کرد که نگهبان جوان در آنجا به قتل رسیده و بعد جسدش در انباری دفن شده است. از سوی دیگر با توجه به‌گفته‌های سرکارگر، این فرضیه مطرح شد که احتمالا قتل توسط نگهبان دوم صورت گرفته است. تحقیقات نشان می‌داد که خانواده مقتول در اداره پلیس ایران و افغانستان گزارش ناپدیدشدن او را اعلام کرده‌اند. در این شرایط بود که خانواده بصیر وقتی متوجه قتل پسر جوان شدند راهی اداره پلیس افغانستان شده و از همشهری خود یعنی نگهبان دوم شکایتی مطرح کردند.نگهبان دوم که به افغانستان رفته بود در آنجا دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد. او گفت: مدتی بود که با مقتول دچار اختلاف شده بودم تا اینکه روز حادثه در درگیری او را با ضربات چاقو به قتل رساندم و حتی دستمالی دور دهانش پیچیدم تا مطمئن شوم که خفه شده و جانش را از دست داده است.
براساس این گزارش، از آنجا که قتل در تهران رخ داده، بازپرس جنایی تهران دستور استرداد متهم به ایران را داده تا از طریق اینترپل به ایران منتقل شود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید