• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 1 اسفند 1401
کد مطلب : 185976
+
-

نامه به سران 3 قوه تأثیری بر بودجه نداشته است

نگاه
نامه به سران 3 قوه تأثیری بر بودجه نداشته است

ناصر امانی-عضو شورای شهر تهران

اعضای شورای شهر مدتی پیش نامه‌ای درخصوص وضعیت آلودگی هوای تهران به سران 3 قوا ارسال کردند. طبق آخرین اطلاعاتی که به‌دست شورای شهر رسیده، رئیس‌جمهور نامه را به وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی مانند صنعت، معدن و تجارت، نفت، سازمان محیط‌زیست که در این‌باره وظایفی را برعهده دارند، ارجاع داده است. رئیس قوه قضاییه نیز نامه اعضای شورای شهر پیرامون بحث آلودگی هوا را به سازمان بازرسی کل کشور ارسال کرده و این سازمان نیز طبق وظیفه قانونی خود پیگیر ترک فعل‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف است. همچنین سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده برای مدیران ادوار گذشته تشکیل پرونده صورت گرفته تا مشخص شود چرا به وظایف قانونی خود عمل نکرده‌اند؟
اینکه درحال حاضر ارجاع‌ نامه اعضای شورای شهر از طریق روسای جمهور و مجلس به‌سوی دستگاه‌ها و کمیسیون‌های مربوطه چه نتیجه‌ای را حاصل می‌کند، حائز اهمیت است، اما تا این لحظه به‌عنوان اعضای شورا که خواهان چنین مسئله‌ای بوده‌ایم درباره نتیجه این پیگیری‌ها و تأثیر محسوس و مشهود آن اطلاعاتی به‌دست ما نرسیده است.
طبق بودجه‌ای که دولت به مجلس تقدیم کرده نه‌تنها ارسال نامه اعضای شورای شهر درخصوص آلودگی هوا در بودجه تغییری رخ نداده، بلکه در برخی از بخش‌ها کاهش هم داشته است. البته اینکه مجلس چه تصمیمی در این‌باره می‌گیرد نیز مهم است. باید ببینیم نمایندگان مجلس به‌ویژه نمایندگان تهران درباره بحث آلودگی هوای پایتخت چه تصمیمی را در بودجه خواهند گرفت و اعتبار قابل‌قبولی را برای سال آینده پیش‌بینی می‌کنند یا خیر! باید منتظر نتیجه کمیسیون تلفیق مجلس در این خصوص باشیم.
اعضای شورای شهر تهران از شهردار تهران، به‌دلیل داشتن معاون پارلمانی و حضورشان در هیأت دولت این توقع را دارند که پیگیری و مطالبه جدی از مجلس و دولت داشته باشند.
متأسفانه بودجه‌ای که دولت برای مجلس ارسال کرده در حوزه حمل‌ونقل عدد قابل‌قبولی نیست و طبق این بودجه فقط 4تا 5اتوبوس و 50تا 60متر خط مترو اضافه می‌شود. در شرایطی که یکی از راه‌های مبارزه با آلودگی هوا توسعه حمل‌ونقل عمومی است، وقتی چنین بودجه‌ای پیش‌بینی شود وضعیت برای سال آینده مناسب نخواهد بود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید