• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 1 اسفند 1401
کد مطلب : 185959
+
-

یادی از شهید حاج‌حسین همدانی

خداحافظ سالار

معرفی کتاب
خداحافظ سالار

«خداحافظ سالار» روایت داستانی برگرفته از خاطرات پروانه چراغ‌نوروزی، همسر سرلشکر شهید حاج‌حسین همدانی است که در سال ۹۶ از سوی مرکز مطالعات پژوهشی ۲۷ بعثت (نشر ۲۷) و به قلم حمید حسام روانه بازار کتاب شده است.
این کتاب به زندگی و فراز و نشیب‌های این شیرزن بزرگ پرداخته که از کودکی آغاز و نهایتا به شهادت سردار همدانی در سال ١٣٩٤ ختم می‌شود.
شروع کتاب از سال ۹۰ و بحران سوریه و دمشق که در آستانه سقوط قرار داشت، آغاز می‌شود و با بازگشت و تداعی خاطرات دوران کودکی همسر شهید در دهه ۴۰ ادامه می‌یابد. این کتاب حاصل ۴۴ ساعت مصاحبه با همسر شهید است که نوع روایت داستانی هیچ
دخل و تصرفی را در آن وارد نکرده است.
سردار شهید حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود و از سال ۱۳۵۹ در دفاع‌مقدس شرکت داشت. وی همچنین از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی‌دراز» در جبهه کرمانشاه بود و مدتی فرمانده لشکر انصارالحسین(ع) همدان شد. شهید همدانی همچنین جانشین قرارگاه
 امام حسین(ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بوده است. دست آخر نیز حین انجام ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت، آرزوی دیرینه‌اش رسید.
استقبال از کتاب «خداحافظ سالار» و خاطرات همسر شهید حاج حسین همدانی، این کتاب را در مدت یک‌سال و‌نیم به چاپ شصت‌و‌پنجم رساند.حسام برای تالیف کتاب، سی‌و‌چند سال خانواده شهید همدانی را می‌شناخت و گویی او جزئی از این خانواده است و در نهایت داستان به شیوه صمیمی برای مخاطب روایت می‌شود. این اثر به عربی نیز برگردان شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید