• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 30 بهمن 1401
کد مطلب : 185936
+
-

با مردم/چرا لاستیک‌های دولتی سهمیه‌ای عرضه نمی‌شود

در همه شرکت‌های لاستیک‌سازی‌ خودرو ایرانی که لاستیک سهمیه‌ای عرضه می‌کردند ثبت نام کردم. در سایت نوشته‌اند که لاستیک هر روز 8صبح شارژ می‌شود ولی دو هفته‌ای خبری از فروش نیست. در بررسی‌ها مشخص شد که این شرکت‌ها از 3ماه قبل هیچ لاستیکی بیرون نداده‌اند و در این شرایط قیمت لاستیک در بازار آزاد 2 برابر شده است مثلا لاستیک پراید دولتی حلقه‌ای 510هزار تومان قیمت دارد ولی در بازار آزاد حلقه‌ای 900 تا 1100 به‌فروش می‌رسد. شاید این موضوع برای دارندگان خودروهای شخصی چندان مهم نباشد اما برای امثال من که راننده تاکسی هستم و هر 6‌ماه باید یک جفت لاستیک عوض کنم عذاب آور است. از یک طرف نمی‌توانم کار نکنم و از طرفی هم نمی‌توانم درست ارائه خدمت کنم چرا که به‌دلیل صافی لاستیک امکان ترکیدگی و تصادف جاده‌ای هست.
حسینی- راننده تاکسی از تهران

افتتاح نیروگاه خورشیدی در سرخه‌حصار بسیار مسرت‌بخش است
خبری که این روزها شاید کمتر دیده شد افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۳۰کیلوواتی در بوستان جنگلی سرخه‌حصار در منطقه13 بود. اکنون که چنین ظرفیت‌هایی دیده می‌شوند و می‌توان از توان آنها، حداکثر بهره و استفاده را برد و به شهروندان و شهر خدمت کرد جای بسی خوشوقتی است که چنین طرح‌هایی وارد مدار شده‌اند. از مسئولان تقاضا داریم با توجه کافی به نگهداشت و پایش مستمر این چنین دستاوردهایی اقدام کنند.
سرشار از تهران

پیامک

تیپاکس در قبال تعهداتش مسئولانه عمل نمی‌کند
فرق تیپاکس با پست این است که سرعت آن نسبت به پست بیشتر است ولی اگر قرار باشد چنین موضوعی اتفاق نیفتد یا بسته‌های ارسالی مفقود شوند و به موقع نرسند اصلا چرا باید به تیپاکس کار سپرد؟ چندی قبل بسته‌ای که قرار بود 2روزه به دستم برسد بعد از2 هفته، اعلام مفقودی شد و در نهایت چون فرستنده به ارزش بسته کالا را بیمه نکرده بود رقم 200هزارتومان برای جبران خسارت درنظر گرفتند که آن هم به فرستنده پرداخت می‌شود نه من که دریافت کننده‌ام و بابت آن رقمی چند برابر 200هزار تومان پرداخته‌ام. تعدادی از نمایندگی‌ها و شعب از روی عمد بسته‌ها را نمی‌رسانند تا خود مردم حضوری به نمایندگی رفته و بسته خود را بگیرند. مسئول نظارت بر عملکرد شرکت‌هایی مانند تیپاکس چه سازمان و نهادی است؟
محمدزاده از تهران

برخی مغازه‌های اسلامشهر کالاهای پرخطر و ممنوع عرضه می‌کنند
تعدادی از مغازه‌های اسلامشهر، شادآباد و واوان که نباید اسم آنها را کسبه گذاشت کالاهای ممنوع مثل ترقه‌های خطرناک و مواد آتش زا توزیع می‌کنند و مغازه آنها پوششی برای کارشان است. کافی است پلیس یکی دو روز مغازه‌های این مناطق را تحت نظارت بگیرد تا متخلفان را شناسایی کرده و جلوی فعالیت آنها را بگیرد.
خانقاه از واوان اسلامشهر

اداره بهداشت بر نگهداری مواد فاسد شدنی سوپری‌ها نظارت کند
چند روز قبل در منظریه رشت در سوپرمارکت مشاهده کردم که پنیر گرم است. پرسیدم چرا گرم است گفتند: شبها یخچال را خاموش می‌کنند! صبح‌ها اگر بین ساعت 9 تا 11 ظهر از جلوی این سوپرمارکت و برخی دیگر رد شوید خواهید دید که همه نوع لبنیات را روی زمین پیاده‌رو بیرون سوپرمارکت چیده‌اند. اداره بهداشت بهتر است اقلا سالی یک‌بار اتوماتیک وار به این فروشگاه‌ها و همه فروشگاه‌های مواد غذایی سر بزند.
 محمدرضا از رشت

پیام
با درآمد ماهی 10میلیون چگونه صاحب فرزند شویم؟

ماهی 10میلیون درآمد داریم که 6میلیون آن بابت اجاره می‌رود. با فرض حمایت‌های دولت که آن هم به‌صورت وام است چگونه از پس تمامی هزینه فرزند برآییم درحالی‌که دلمان هم می‌خواهد 4سال بعد از ازدواجمان بچه داشته باشیم. یک وام فرزندآوری که باید با سود هر چند کم آن را بازگردانیم یا یک خودرو که بازهم باید پولش را بدهیم که نشد حمایت. در ثانی همه هزینه‌های دوران بارداری هم باید از جیب هزینه کنیم و بخشی از آنها از شمول بیمه خارج شده اند! لطفا به داد ما جوان‌ها برسید.
آرمان از تهران

تکنولوژی خودپرداز بانک‌ها به روز شود
تکنولوژی بعضی از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها بسیار کهنه و قدیمی است و چاپگرهای آنها که اغلب از نوع حرارتی است روی رسید‌های کاغذی به‌زودی کمرنگ و ناخوانا و در مدت کوتاهی به کلی پاک می‌شوند، همچنین سرعت و عملکرد و کارایی دستگاه‌های خودپردازهای جدید را ندارند، لذا ضروری است بانک‌ها نسبت به تعویض و تجهیز انواع قدیمی خودپردازها در اسرع وقت اقدام نمایند.
محمود بلیغیان از اصفهان

قبل از پایان سال تکلیف اجاره سال آینده را مشخص کنید
اجاره‌های سرسام آور این فصل از سال نشان می‌دهد که باید در انتظار انفجار قیمتی مسکن در ابتدای سال آینده باشیم. از مسئولان محترم تقاضا می‌شود قبل از پایان سال توجهی به اجاره‌های نجومی مسکن بیندازند و با مصوبه‌ای محکم از همین حالا جلوی افزایش اجاره بها را سد کنند. در سال جدید تا مسئولان به‌خود بیایند فصل نقل و انتقالات به پایان خواهد رسید و عده‌ای درگیر بحث و دادگاه شده و سرگردان می‌شوند و مالکان نیز بلاتکلیف می‌مانند.
سرپرست از تهران





 

این خبر را به اشتراک بگذارید