• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 30 بهمن 1401
کد مطلب : 185932
+
-

کشف اجساد ۱۸ پناهجو در کامیون

خارجی
کشف اجساد ۱۸ پناهجو در کامیون

پلیس بلغارستان در جریان بازرسی یک کامیون که در اطراف پایتخت این کشور رها شده بود اجساد 18پناهجو را کشف کرد و 34نفر دیگر که اغلب وضعیت وخیمی داشتند را نجات داد.
به گزارش همشهری، به نقل از رویترز، بوریسلاو سارافوف، رئیس سرویس تحقیقات ملی بلغارستان به خبرنگاران گفت که این مهاجران غیرقانونی از مرز ترکیه عبور کرده و وارد بلغارستان شده بودند. آنها به‌مدت 2روز در جنگل پنهان شده بودند و بعد در نزدیکی شهر یامبول در جنوب شرقی بلغارستان سوار کامیون شدند و به طرف صوفیه حرکت کردند و قرار بود به صربستان بروند؛ اما معلوم نیست به چه علتی این کامیون در روستای لوکورسکو در نزدیکی پایتخت رها شده بود.
براساس این گزارش مأموران پلیس در بازرسی این کامیون پیکر بی‌جان 18مهاجر غیرقانونی ازجمله یک کودک که اغلب از اتباع افغانستان بودند را کشف کردند و علاوه بر آن ۳۴ مهاجر دیگر ازجمله 5کودک به بیمارستان‌های صوفیه منتقل شدند که وضعیت برخی از آنها وخیم اما پایدار است. به‌گفته مسئولان بلغارستان کسانی که در این کامیون حبس شده بودند، با کمبود اکسیژن مواجه شدند. آنها یخ زده و خیس بودند و چندین روز بود که چیزی نخورده‌ بودند.
 وزارت کشور بلغارستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کامیون حامل چوب و پناهجویان غیرقانونی بوده که آنها در کوپه‌های کامیون پنهان شده بودند. کامیون در نزدیکی روستای لوکورسکو در حومه صوفیه پیدا شد. مقام‌های این کشور در مورد هویت پناهجویان اظهارنظری نکرده‌اند اما رسانه‌های بلغارستان هویت این پناهجویان را عمدتا از افغانستان گفته‌اند.
در پی پیدا شدن اجساد ۱۸ نفر ازجمله یک کودک در داخل یک کامیون در بلغارستان، پلیس از بازداشت چهار مظنون خبر داده است. یک مقام ارشد پلیس گفته که یکی از چهار نفر بازداشت شده قبلا به اتهام قاچاق انسان محکوم شده بود.
بلغارستان ازجمله مسیرهای مهاجرت غیرقانونی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و رسانه‌های این کشور این حادثه را مرگبارترین سانحه مرتبط با قاچاق انسان در این کشور توصیف کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید