• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 30 بهمن 1401
کد مطلب : 185920
+
-

حاج‌علی‌اکبری: چین ماجرای عربستان را جبران کرد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به چین، این سفر را اتفاق مهمی دانست و گفت: سفری است که با توجه به موقعیت کنونی مورد توجه جهان قرار گرفته و آثار ملی برای 2کشور و نیز آثار منطقه‌ای و بین‌المللی دارد که بعضی از آنها همین الان دیده می‌شود و برخی دیگر هم در آینده اتفاق خواهد افتاد.
محمدجواد حاج‌علی‌اکبری همچنین گفت هیأت ایرانی در این سفر با قوت در برنامه‌ها و قراردادها حضور پیدا کرد و طرف چینی هم در میزبانی، احترام و تکریم سنگ‌تمام گذاشت که به‌نوعی جبران‌شدن موضوع عربستان بود که امیدواریم باعث خیر و برکت باشد.
در بیانیه مشترک پایان سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که 27بهمن منتشر شد، دوطرف بار دیگر با تکرار اینکه خروج یکجانبه آمریکا از برجام علت اصلی وضعیت کنونی است، تأکید کردند که لغو تحریم‌ها و اطمینان از منافع اقتصادی ایران بخش اساسی و پایه‌ای برجام است و همه تحریم‌های مربوطه باید به‌گونه قابل راستی‌آزمایی برداشته شوند تا از‌سرگیری اجرای کامل و مؤثر برجام تسهیل شود.
اشاره حاج‌علی‌اکبری به بیانیه مشترک چین و عربستان در سفر آذرماه شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین به این کشور بود که دوطرف همچنین از ایران خواسته بودند با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند و به معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای پایبند باشد. آنها در بخش دیگری از بیانیه خود بر اهمیت احترام ایران به اصول حسن همجواری و عدم‌دخالت این کشور در امور داخلی کشورها تأکید کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید