• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 30 بهمن 1401
کد مطلب : 185879
+
-

قول وزیر برای تقویت تجهیزات راهداری

شهرستان کوهرنگ و روستاهایش در چهارمحال و بختیاری، روزهای برفی را از سر می‌گذرانند. تجربه‌ای هرچند تکراری، اما نفس‌گیر که با مسدود شدن راه‌های روستایی همراه‌ است.
امسال هم در این روزها، برای این مناطق زاگرس‌نشین تجربه برف 6متری و امدادرسانی رقم خورد و امدادگران هلال‌احمر، اورژانس و دستگاه‌های خدمات‌رسان و گروه‌های جهادی در شهرستان کوهرنگ جهت کمک به روستاهای گرفتار پای کار آمده‌اند.

تجهیزات فرسوده
به‌گزارش همشهری، وزیر کشور برای سرعت‌بخشی به عملیات برف‌روبی، روز پنجشنبه 27بهمن به چهارمحال و بختیاری سفر کرد و ضمن بازدید از مناطق گرفتار در برف سنگین شهرستان کوهرنگ با مردم گفت‌وگو و آخرین وضعیت این شهرستان پس از بارش برف اخیر را
 بررسی و پیگیری کرد. احمد وحیدی در این سفر و طی نشست در جلسه مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به تجهیزات فرسوده و کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات در سطح چهارمحال و بختیاری و کشور اشاره کرد و گفت: هم وزیر مربوطه و هم رئیس سازمان راهداری پیگیری‌های خوبی در این مورد دارند. با مجوزی که از دولت اخذ شده است در آینده درباره تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری به وضعیت بهتری می‌رسیم.
وی به کمبود تجهیزات شهرداری‌ها نیز اشاره کرد و گفت: درباره تجهیزات شهرداری‌ها نیز کمک‌هایی صورت خواهد گرفت و لازم است شهرداری‌ها این موضوع را مدیریت کنند.

بازگشایی 95درصد راه‌ها
طبق وعده‌ای که وزیر کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری داده بود، 95درصد راه‌های روستاهای محاصره شده در برف کوهرنگ بازگشایی شدند و مشکلی برای امدادرسانی هوایی به مردم منطقه وجود ندارد. به‌گفته وحیدی، بالگردهای هوانیروز و هلال‌احمر در استان فعال هستند و کمک‌رسانی‌ها صورت می‌گیرد، هر جای دیگر نیز نیاز به کمک باشد مشکلی برای کمک‌رسانی وجود نخواهد داشت. وزیر کشور افزود: ماشین‌آلات و تجهیزات جدید نیز به این استان آمده ‌تا کوچه‌ها را در شهرستان کوهرنگ و شهر چلگرد بتوانند برف‌روبی‌و همچنین خیابان‌های اصلی را تعریض کنند. ‌ با اضافه شدن ماشین‌آلات جدید، بازگشایی محورهای روستایی محاصره شده در برف شهرستان کوهرنگ سرعت گرفته‌است.

بسیج همگانی
وزیر کشور همچنین با اشاره به ورود امدادرسانی‌ها و تجهیزات از خوزستان، اصفهان و دیگر استان‌ها به چهارمحال‌وبختیاری گفت: این یعنی ملت ایران یک پیکر واحد است. این بسیج همگانی دستگاه‌های اداری که در مواقع بحران شکل می‌گیرد، قبل از آنکه نشان‌دهنده اخلاق‌مداری باشد، نشان‌دهنده وجدان کاری است که جای تشکر دارد. وحیدی در این سفر به مسائل دیگری در استان چهارمحال و بختیاری نیز پرداخت. 4بانده کردن مسیر ارتباطی لردگان-ایذه و تامین آب آشامیدنی مردم شهرستان خانمیرزا از دیگر تأکید‌های او در این سفر بود.

ارسال 7تن مواد غذایی
در چند روز گذشته، جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با استفاده از 3فروند بالگرد، یک فروند متعلق به جمعیت هلال‌احمر و 2فروند متعلق به هوانیروز، موفق به انتقال 7تن مواد غذایی و زیستی به 40روستای محاصره‌شده در برف شهرستان کوهرنگ شده‌ است. 155تیم عملیاتی با حضور 558امدادگر و نجاتگر به‌همراه 51آمبولانس به این مناطق اعزام شده‌اند. 213نفر ‌نیز اسکان اضطراری داده و همچنین 14نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید