• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 30 بهمن 1401
کد مطلب : 185843
+
-

تلاش جمعی از جوانان برای رسیدگی به وضعیت کارتن‌خواب‌ها و در راه‌مانده‌ها

هوای نیازمندان را دارند حتی با جیب خالی

کار خوب
هوای نیازمندان را دارند حتی با جیب خالی

دوشنبه که می‌شود، از نقاط مختلف تهران خود را به منطقه۱۷ می‌رسانند تا در این شب‌های سرد، غذا و چای داغ به جمع کارتن‌خواب‌ها و در راه‌مانده‌ها برسانند. غیر از این، فعالیت‌های خیرخواهانه دیگری هم دارند و چراغ امید را در خانه نیازمندان روشن می‌کنند.
 بیشترشان جوانند و اسم گروه‌شان را «آوای مهر باران» گذاشته‌اند. گاهی به دانش‌آموزان محروم رسیدگی می‌کنند، گاهی بسته‌های کمک‌معیشتی به خانواده‌های محروم می‌دهند و گاهی لباس نو بر تن کودکان کار می‌کنند. به‌غذای روح نیازمندان هم توجه دارند و در مناسبت‌های مختلف سال، برای این افراد جشن برگزار می‌کنند. فعالیت‌شان دلی است و بدون حمایت هیچ سازمانی، هزینه‌ها را از جیب خودشان تأمین می‌کنند. با اینکه برخی‌هایشان درآمد چندانی ندارند، اما سهم نیازمندان را کنار می‌گذارند. آنهایی هم که جیب‌شان خالی است، آشپزی، خرید بسته‌های غذایی، بسته‌بندی اجناس، حمل وسایل و ... را برعهده می‌گیرند.
اعضای این گروه را طاهره خانی و مهرداد منعم گرد هم آورده‌اند. ساکن منطقه۱۷ هستند و ۹سال پیش این گروه خیریه را راه انداختند. فعالیت خود را با رسیدگی به چند زن سرپرست خانوار شروع کردند و پس از آن رسیدگی به وضعیت کودکان کار و ایتام را در برنامه‌های خود گنجاندند. سپس به فکر افتادند برای کارتن‌خواب‌ها و درراه‌مانده‌ها غذا آماده کنند. در مناسبت‌های ملی و مذهبی هم به یاری افراد بی‌بضاعت می‌روند و اگر بیمار نیازمندی به دارو، تجهیزات یا هزینه بستری و جراحی احتیاج داشته باشد، برایش فراهم می‌کنند. محل گردهمایی و آشپزی آنها، خانه‌ای قدیمی، اما باصفاست که خانواده منعم در اختیارشان گذاشته‌اند. دوشنبه از صبح زود در این خانه جمع می‌شوند و سوپ و غذا بار می‌گذارند. چندنفری هم فلاسک‌های چای را آماده کرده و سوار خودرو می‌کنند. سپس به جمع کارتن‌خواب‌ها و بی‌سرپناه‌هایی می‌روند که در سطح منطقه۱۷، حاشیه خیابان خلازیل در منطقه۱۹ و اطراف میدان شوش در منطقه۱۲ حضور دارند. «طاهره خانی» درباره نحوه تأمین هزینه‌ها می‌گوید: «در این خیریه ۴۰نفر عضو هستند که از مناطق مختلف مثل ۵، ۷، ۱۰، ۱۳، ۱۷، ۱۸ و ۲۲ به اینجا می‌آیند. وقتی تصمیم می‌گیریم کاری انجام دهیم، با آنها مشورت می‌کنیم و هر کسی به میزان دلخواه در تأمین هزینه‌ها مشارکت می‌کند یا اگر پولی ندارد در انجام آن همراهی می کند»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید