• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 30 بهمن 1401
کد مطلب : 185831
+
-

قهرمانی بی‌دردسر

تیم بانک شهر در لیگ جهانی کشتی آزاد با حضور ستارگان کشتی ایران قهرمان شد

قهرمانی بی‌دردسر

محسن محمود صفری 

لیگ جهانی کشتی آزاد طی 2روز با حضور 6تیم در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد. هند، ارمنستان، قزاقستان، گرجستان، روسیه و ایران، تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها بودند. طبق پیش‌بینی‌ها فینال این رقابت‌ها بین تیم‌های بانک‌شهر و پادوبنی روسیه برگزار شد. ضمن اینکه تیم‌های هند و ارمنستان که با ترکیب ناقص به ایران آمده بودند، با استفاده از کشتی‌گیران ایرانی تیمشان را تکمیل کردند. امیر توکلیان هدایت تیم هند را بر عهده داشت که در نهایت به‌عنوان سومی این رقابت‌ها رسید.

   غوغای تماشاگران
سالن بازسازی‌شده هفتم تیر تهران روز گذشته شاهد حضور تماشاگران بسیاری بود که از کمبود جا مجبور شدند رقابت‌ها را ایستاده تماشا کنند. تیم پرستاره بانک شهر با در اختیار گرفتن ستارگان کشتی ایران علاقه‌مندان پرتعدادی را به سالن هفتم تیر کشانده بود تا پس از مدت‌ها رقابت‌های کشتی با هیجان بیشتری دنبال شود. حسن یزدانی، کامران قاسمپور، امیرحسین زارع، یونس امامی، رضا اطری و محمدحسین محمدیان ملی‌پوشان تیم بانک‌شهر بودند. در کنار این عنوان‌داران جهان، علی سوادکوهی که به طلسم شکست‌ناپذیری جردن باروز در مقابل ایرانی‌ها پایان داده بود و امیررضا معصومی که در هر مسابقه پیشرفت خودش را با 18سال سن به رخ می‌کشد، دیگر کشتی‌گیران بانک‌شهر بودند. در کنار این اسامی بلندآوازه، بانک‌شهر 2کشتی‌گیر خارجی را هم جذب کرده بود. رسول گادجی ماگمدوف در وزن 70کیلوگرم و عبدالمجید گودیف در 65کیلوگرم کشتی‌گیران روس تیم بانک‌شهر بودند. گادجی ماگمدوف همان کشتی‌گیری است که در فینال مسابقات جهانی سال2015 با شکست حسن یزدانی توانست مدال طلای جهان را کسب کند.

   ترکیب ناقص
تیم بانک‌شهر که با هدایت رضا یزدانی در مسابقات لیگ به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسیده بود، با انصراف تیم بلیش تاکستان که قهرمان لیگ شده بود تنها نماینده ایران در لیگ جهانی شد. شاگردان یزدانی در دور نخست در مقابل تیم گرجستان قرار گرفتند و با نتیجه 10 بر صفر پیروز شدند. بانک‌شهر در دیدار دوم به ستارگان‌ تیمش استراحت داد تا در بیشتر اوزان با نفرات ذخیره پا به میدان بگذارد. آنها با نفرات دومشان با نتیجه قاطع 9 بر یک پیروز شدند. روسیه هم در گروه دوم با شکست تیم‌های هند و ارمنستان راهی دیدار نهایی شد.

   شائبه تبانی
فینال مسابقات که بین تیم‌های بانک‌شهر ایران و پادوبنی روسیه برگزار شد با چند اتفاق غیرمنتظره برای تیم ایرانی همراه بود. شکست علی سوادکوهی، رضا اطری و عبدالمجید گودیف ازجمله اتفاقاتی بود که رضا یزدانی فکر آن را نکرده بود. علی سوادکوهی که به‌تازگی جردن باروز آمریکایی را شکست داده در یک نمایش کم‌فروغ با نتیجه 9 بر 5 مقابل آخمد عثمان‌اف، دارنده مدال نقره جوانان شکست خورد. رضا اطری هم که در مسابقات جهانی‌2022 مدال نقره کسب کرده در یک نمایش پرانتقاد مقابل مسلم مخیتانوف با نتیجه 10 بر 4 شکست خورد. رضا یزدانی آنقدر از عملکرد اطری ناراضی بود که در اواخر کشتی کنار تشک را ترک کرد! عبدالمجید گودیف کشتی‌گیر روس تیم بانک‌شهر درحالی‌که با نتیجه 9 بر 8 از شامیل ممدوف پیش بود، ضربه فنی شد و کشتی را واگذار کرد! با شکست این روس در مقابل هموطنش، شائبه تبانی پیش آمد که بسیاری از تماشاگران به آن اعتراض داشتند! محمدحسین محمدیان در وزن 97کیلوگرم دیگر بازنده دیدار فینال بود که با عملکرد چند وقت اخیر او این شکست دور از انتظار نبود. احمد محمدجوان، رسول گادجی ماگمدوف، یونس امامی، حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع برای بانک‌شهر به پیروزی رسیدند تا نماینده ایران در نهایت با نتیجه 6 بر 4 پیروز شود. حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع در 2کشتی برای بانک‌شهر روی تشک رفتند که بدون از دست‌دادن امتیاز و با کسب امتیاز عالی توانستند پیروز شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید