• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 27 بهمن 1401
کد مطلب : 185812
+
-

یک هتل، 52نسل هتلداری

گزارش
یک هتل، 52نسل هتلداری

جواد عزیزی-روزنامه‌نگار

هتل‌های زیادی در دنیا هستند که به قدمت چند صد ساله خود می‌نازند و اعتبار زیادی هم به‌خاطر آن کسب می‌کنند اما هیچ هتلی در دنیا، در قدمت و ثبات مدیریت، به هتل نیشیاما اونسن کایونکان در ژاپن نمی‌رسد؛ این هتل، از سال 705میلادی تا حالا برقرار است و در همه این‌ سال‌ها، توسط 52نسل از یک خانواده مدیریت شده است.
این هتل که نزدیک کوه معروف فیجی در ژاپن قرار دارد، 1318سال پیش توسط فوجیوارا ماهیتو افتتاح شد و از آن زمان، 52نسل از نوادگان آقای ماهیتو، این هتل را اداره می‌کنند. این هتل که شهرتی جهانی دارد و در خود ژاپن همیشه میزبان سیاستمداران و چهره‌های سرشناس است، در سال 1997 بازسازی شد و حالا 37 اتاق و سوئیت دارد. طراحی و تزیینات داخلی اتاق‌ها، بسیار ساده و براساس سنت‌های ژاپنی مبتنی بر ایجاد آرامش در ساکنان است. رستوران آن هم انواع غذاهای محلی را برای میهمانان سرو می‌کند. یک ویژگی این هتل که مسافران زیادی را به‌خود جلب می‌کند، حمام‌های تو در تو و سنتی آن است که آب‌های معدنی گرم منطقه در آن روان هستند. این حمام را هم قدیمی‌ترین حمام همچنان فعال دنیا می‌خوانند و در طول تاریخ، شهرتی در سراسر ژاپن داشته است؛ سیاستمداران، چهره‌های شاخص و البته سامورایی‌ها، در طول سده‌ها مهمانان همیشگی این حمام معروف بوده‌اند تا از خواص درمانی آب داغ آن استفاده کنند.
نوادگان فوجیوارا ماهیتو در دهه‌های اخیر، کسب‌وکار خانوادگی خود را توسعه داده‌اند، نیشیاما اونسن کایونکان را به یک مؤسسه هتلداری تبدیل کرده‌اند و فعالیش را به کشورهای دیگر هم برده‌اند. این هتل در سال 2011در کتاب رکوردهای جهانی گینس به‌عنوان قدیمی‌ترین هتل جهان ثبت شده و فراتر از آن، به‌عنوان قدیمی‌ترین شرکت در دنیا هم شناخته می‌شود. با این حال، مهمانانی که به این هتل در اطراف کوه فیجی می‌روند، کوچک‌ترین نگرانی‌ای درباره استحکام سازه آن ندارند چون به‌صورت مرتب مقاوم‌سازی و تقویت می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید