• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 27 بهمن 1401
کد مطلب : 185811
+
-

با مردم/حقوق بازنشستگان را متناسب با گرانی و تورم افزایش دهید

شاید تا چند سال پیش حقوق بازنشستگان کفاف یک زندگی معمولی را می‌داد ولی در شرایط فعلی و با این گرانی افسارگسیخته جوابگوی نیمی از‌ ماه هم نیست. اکثریت قشر بازنشسته افراد مسنی هستند که فرزندانشان یا ازدواج کرده‌اند و نوه‌دار شده‌اند و یا در آستانه ازدواج هستند که در این صورت هم ناچار به تهیه جهیزیه برای دختران و هزینه عروسی برای پسران هستند. با این میزان حقوق چطور باید جوابگوی این قبیل هزینه‌ها بود؟
بلیغیان از تهران

نظارت بر قیمت میوه در سطح شهر ضروری است
قیمت میوه و کالاهای سوپرمارکتی در میادین تره‌بار شهرداری قابل‌قبول است اما هیچ نظارتی بر قیمت این اقلام در سوپرمارکت‌های سطح شهر نیست. پیازی را که در تره‌بار کیلویی 22هزار تومان می‌فروشند در میوه‌فروشی محله نارمک 43هزار تومان خریده‌ام. امثال من که بچه شیرخوار دارند و نمی‌توانند برای خریدهای خرد و به میزان کم به تره‌بار بروند تکلیف‌شان چیست؟ چرا کسی با این گرانفروش‌های از خدا بی‌خبر برخورد نمی‌کند؟ فاکتور 3 کیلو سیب زرد و یک‌کیلو پیاز برای من 186هزار تومان شده است که به‌هیچ‌عنوان با درآمدهای کارمندی و کارگری اکثر خانوارهای تهرانی همخوانی ندارد.
شکرانی از تهران

جلوی مهاجرت پزشکان را هر طور می‌توانند بگیرند
امروز تماس گرفتم تا از پزشکم که چند سالی است تحت‌نظر ایشان هستم وقت بگیرم که منشی‌شان اعلام کرد آقای دکتر مهاجرت کردند و مطب تعطیل است. جای دریغ و تأسف است که از خدمات این سرمایه‌های ملی مانند ایشان که یکی از متعهدترین، باسوادترین و باانصاف‌ترین پزشکانی بود که می‌شناختم بی‌بهره بمانیم. از مسئولان استدعا داریم به هر طریقی که می‌توانند جلوی مهاجرت این قشر را بگیرند.
فراستی از تهران

برخی از آزمایشگاه‌ها بیمه‌های طرف‌قراردادشان را نمی‌پذیرند

من بیمه شده شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ هستم که در واقع تنها شرکت بیمه موردتأیید سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان است. 3ماه پیش برای انجام آزمایش قند خون به آزمایشگاه مراجعه کردم بیمه‌ام را قبول کردند و طبق تعرفه سهم خودم را پرداخت کردم. چند روز پیش که برای آزمایش مجدد مراجعه کردم مسئولان آزمایشگاه گفتند که قراردادی با این بیمه ندارند و درخواست 85هزار تومان بابت هزینه آزمایش کردند! درحالی‌که ما هنوز حق بیمه این شرکت را پرداخت می‌کنیم و هنوز هم جزو لیست بیمه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی هستیم. حقیقتا سردرگم شده‌ام و نمی‌دانم باید به پرداخت حق بیمه‌ام به شرکت آتیه‌سازان‌حافظ ادامه دهم یا نه؟ اگر بناست که کل هزینه‌های آزمایش‌هایم را خودم پرداخت کنم پس پرداخت حق بیمه برای چیست؟
سیادت از تهران

بودجه و امکانات اداره آگاهی شهریار را افزایش دهید
 چندی پیش برای اطلاع‌رسانی و شکایت از افزایش سرقت در شهریار به اداره آگاهی این شهر مراجعه کردم. پرسنل آنجا اداره اعلام کردند بودجه‌ای که در اختیارشان قرار می‌گیرد کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد. نه ماشین به تعداد کافی برای گشت‌زنی دارند و نه می‌توانند تعداد نیروهایشان را افزایش دهند و حتی قادر به تعویض و به‌روزرسانی رایانه‌ها و سرویس‌های انفورماتیک‌شان هم نیستند! واقعا این وضعیت  نگران‌کننده است. جا دارد بودجه و امکانات بیشتری در اختیار این نهاد قرار گیرد تا بتوانند به‌درستی به مسئولیت و وظیفه‌شان عمل کنند.
محمدی از شهریار

پیام
متروی شهرک شریعتی، پایانه اتوبوس شرکت واحد ندارد
متروی شهرک شریعتی پایانه اتوبوس شرکت واحد ندارد و مسافران که تعدادشان هم کم نیست مجبورند با مسدودکردن و ایجاد ترافیک در خیابان مهران، سوار ماشین‌های متفرقه شوند. این کار خصوصا در هنگام تاریکی و شب، برای مسافران ناامن است. پیشنهاد می‌کنم شهرداری منطقه قسمتی از بوستان ولایت را تبدیل به پایانه‌ای برای اتوبوس‌های شرکت واحد کند تا این مشکل حل شود.
میرفخرایی از شهرک شریعتی

برای جلوگیری از ایجاد حباب قیمتی پیشگیری کنند نه درمان
بسیاری از کارهای دولت خوب است اما گاهی اشتباهاتی هست که اگر برطرف شود موفق خواهد بود. در مقوله ایجاد حباب لازم است کار پیشگیری از حبابی‌شدن قیمت‌ها را انجام دهد نه وقتی حباب پیش آمد به فکر درمان بیفتد. مثلا در مورد قیمت سکه که ضرر‌های زیادی به اقتصاد وارد کرده دولت می‌توانست جلوتر تدبیر کند و با وارد‌کردن شمش طلا به بازار مسئله را حل کند. یا مثلا می‌توانند بخشی از درآمد نفتی را به واردات طلا اختصاص دهند و به‌جای عیدی نقدی به کارمندان و کارگران ربع سکه بدهند تا قیمت‌ها مدیریت و منطقی شوند.
رضایی از سبزوار

آسفالت اتوبان آزادگان نیازمند مرمت فوری است
آسفالت اتوبان آزادگان تا همت‌ وضع نامناسبی دارد و پر از چاله و دست‌انداز است در این وضع با کوچک‌ترین بارش برف و باران پر از آب می‌شود و موجب دردسر برای رانندگان و آسیب به‌ خودروها می‌شود. این وضعیت برای افرادی که به‌طور دائم از این مسیر تردد می‌کنند کلافه‌کننده است. خواهشمندیم هرچه زودتر نسبت به ترمیم آسفالت این اتوبان اقدام شود.
احمدی از تهران






 

این خبر را به اشتراک بگذارید