• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 26 بهمن 1401
کد مطلب : 185671
+
-

توطئه حزب جمهوری‌خواه علیه ترامپ

رهبران ارشد حزب جمهوری‌خواه به‌دنبال راهی برای جلوگیری از حضور رئیس‌جمهوری جنجالی سابق آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند

دریچه
توطئه حزب جمهوری‌خواه علیه ترامپ

رهبران حزب جمهوری‌خواه آمریکا و حامیان مالی این حزب به‌دنبال بهترین گزینه برای ممانعت از حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور، در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 هستند. وب‌سایت خبری‌-تحلیلی پلیتیکو نوشته: شماری از رهبران ارشد حزب جمهوری‌خواه در جلسات خصوصی خود به‌دنبال راهی هستند تا مطمئن شوند که دونالد ترامپ نمی‌تواند به‌عنوان نماینده این حزب وارد رقابت‌های انتخابات ریاست ‌جمهوری آینده شود. جمهوری‌خواهان به‌وی‍ژه نگران این هستند که در انتخابات بعدی علاوه بر ریاست ‌جمهوری، مجلس سنا و اکثریت مجلس نمایندگان را هم از دست بدهند.
در سال2016 نیز بسیاری از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه ازجمله لیندسی گراهام نگران حضور ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری بودند؛ با این حال او توانست با استفاده از شکاف داخلی حزب به‌عنوان نماینده جمهوری‌خواهان وارد رقابت‌های انتخاباتی شود و هیلاری کلینتون از حزب دمکرات را که مجلس سنا و نمایندگان را در اختیار داشت شکست دهد. با این حال ناظران سیاسی معتقدند که با توجه به کاهش شدید محبوبیت ترامپ در فضای سیاسی آمریکا، احتمال پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری2024 بسیار کم است؛ به‌ویژه اینکه اکثر نامزدهایی که در انتخابات میان‌دوره‌ای پیشین آمریکا مورد حمایت ترامپ بودند شکست خوردند؛ شکستی که باعث شد تا جمهوری‌خواهان نتوانند اکثریت کنگره را به‌دست بگیرند.
«اریک لوین» یکی از حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه که از زمان یورش حامیان ترامپ به ساختمان کنگره در سال2020 از صف حامیان رئیس‌جمهور سابق آمریکا خارج شده است، به پلیتیکو می‌گوید: «ترامپ سرطان پیشرفته است که اگر جلوی آن گرفته نشود تمام حزب جمهوری‌خواه را نابود می‌کند. او یک بازنده است. ترامپ از زمان رئیس‌جمهور «هربرت‌هوور» نخستین رئیس‌جمهوری است که هم نتوانست برای دور دوم وارد کاخ سفید شود و هم مجلس سنا را از دست داد.» پیش‌تر نیز بیزینس اینسایدر با انتشار یک نظرسنجی گزارش داده بود که رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مقابل رقیب بالقوه خود «ران‌دی‌سانتیس»، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا برای راهیابی به دور نهایی رقابت‌های انتخاباتی شانس زیادی ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید